2022-08-10, 20:44
Medlem
Hej alla!

Jag, som den sopan jag är, har lyckats samla på mig en hel del inkassokrav (Alektum Group), efter att jag missat betala en hel del foodora skulder (genom Klarna). Skulle tippa på att inkassoskulden ligger på runt omkring 3.5-4.

Inte världens summa, men ger mig ändå värsta ångesten då jag inte har pengar att betala med just nu. Jag undrar om någon här haft erfarenhet av att delbetala skulden hos Alektum?

Har 5 st fakturor varav 3 är försenade med 3-5 dagar.

Stort tack!
Citera
2022-08-10, 20:48
Medlem
Jaa du.
Skuldindustrin är helt utan skrupler.
En krona i skuld blir tusentals kronor i skuld.
Ring dem, hope for the best, expecting the worst.
De saknar själ.
Citera
2022-08-10, 20:58
Medlem
Kommissarie.Hybriss avatar
Lyssna inte på postare ovan.

Ring dom. Du får garanterat hjälp att betala tillbaka.

Min erfarenhet är att dom som svarar för allt dom kan för att hjälpa till. Ringer du upp och är otrevlig så lär du väl bli behandlad därefter dock.
Citera
2022-08-10, 21:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Bör inte vara några problem. Tror de flesta inkassobolag säger ja. Det kostar dom nära tusenlappen mer att dra det till Kronofogden.

Vid avbetalning kan de också lägga på saker som uppläggningsavgift och aviavgift. På en skuld på 4000 kr så gissar jag att de ville ha 1000 kr per månad men det går ju att förhandla om.
Citera
2022-08-10, 21:12
Medlem
Har jobbat ganska mkt med fakturahantering och haft lite insyn i hur tex alektum jobbar gentemot konsument, som ovan skriver så går det absolut.

Förklara sitsen så kommer dom göra sitt bästa för att hitta en bra lösning tsm med dig, det är mer värt för dom att få in kapitalet än att en skuld går till kronofogden + dålig PR etc, inkassobolag är inte djävulen. Men höt av dig asap och vänta inte.

Om du har kvar fakturor hos klarna som inte ä. Gått till inkasso men som kommer gå till alektum också så berätta detta för alektum också så du får hjälp med hela bilden liksom, kan vara så att du kan kontakta klarna för att få hjälp att skjuta på dom fakturor a för att slippa onödiga avgifter. Lycka till
Citera
2022-08-10, 21:48
Medlem
hockexs avatar
Foodora skulder genom Klarna..seriöst.
Citera
2022-08-11, 06:51
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Foodora skulder genom Klarna..seriöst.

Mmm. Hoppas TS hälsar till oss på Flashback när han är med i lyxfällan om några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in