Citat:
Ursprungligen postat av
mrhusman
Ja det är ju en möjlighet förstås. Jag är inte van med psykedelia så det skulle kännas tryggare om jag hade någon med erfarenhet bredvid mig, men det kan man ju lösa utan en retreat förstås.
Det är alltid bra att ha en tripsitter, men du kan hitta sådana online i ett community som heter TripSit.me, det finns en tillhörande IRC-kanal.
Det är alltid bäst att ha en tripsitter IRL, jag borde inte sitta och uppmuntra dig till att genomföra detta på egen hand, men jag kan verkligen inte motivera en prislapp på 30-40k, ens om man har gott om pengar.
Oavsett så önskar jag dig lycka till. Första gången jag åt svamp så kände jag ett sug i magen, ett sånt där sug som man känner när man är extremt nervös, och sedan ungefär 10-20% extra sug. Detta höll i sig några minuter och jag blev orolig. När jag blev orolig så kände jag hur hela kroppen reagerade och jag fick en mild illamåendekänsla. Jag började då tänka att det är bara en drog och det jag känner är temporärt, jag har ingenting att vara orolig för. Efter några minuter till så försvann "obehagskänslorna" och jag hade därefter den bästa upplevelsen i mitt liv.
Nu när jag kan mer om detta så vet jag att obehagskänslorna jag kände berodde på att drogen började verka och jag började "peaka", och efter peaken så var det bara nedförsbacke och kärlek därifrån. Idag har jag full kontroll på dom känslorna, så skulle jag äta svamp och känna obehag så kan jag manipulera hela kroppen genom att tänka uteslutande lugna och positiva tankar. Magiskt nog så kommer magen och eventuellt illamående att "hänga med" och man känner inget obehag alls. Detta är dock för proffs så det är inget du behöver fokusera på din första gång.
Jag önskar att din första gång går till såhär: Du äter 1g svamp precis som dom är, stoppa dom torra och ganska oaptitliga svamparna i munnen och tugga ungefär som att det är en stor och ganska seg godis som du
måste äta och svälja. Efter ca 10 sekunders tuggande så svälj. Sätt dig sedan och titta på YouTube, sök upp Jimi Hendrix live från Stockholm och bara titta och lyssna. Du är här 100% nykter, men livespelningen är lång, så fortsätt bara titta. Efter 10-30 minuter så kommer du börja känna effekten komma krypande, och du kommer vara i fullständig kontroll. Res dig om du vill och gå runt i bostaden och känn efter hur det känns. Troligtvis så kommer du som
värst att vingla litegrann när du går, och du kan vara torr i munnen. Du vet när man är full och ska gå rakt fram, så är det lätt att man svänger lite till ena hållet. Du kommer gå ungefär likadant när svampen börjat verka som starkast, men utan att vara så slö i huvudet som man är vid alkohol. Du är typ berusad i kroppen och nykter i sinnet.
Det viktiga från början är att du under ca 12h är på en helt säker plats. Ingen människa får plötsligt komma på besök, sambo får inte komma hem osv, du måste vara helt själv, framförallt under första 4-6h. För att lyxa till det och få en A+ upplevelse, gör iordning en vattenflaska med isbitar i, gärna en flaska som man kan försluta helt och hållet. Du behöver inte "drick varje 30 min annars dör du", utan vatten är något som man under en tripp kan känna "omg jag skulle göra vad som helst för ett glas vatten nu". Fixa också lite godis, gärna karameller som du kan suga på med olika smaker. Filidutter är min favorit. Ha bekväma kläder, gärna en hel mjukisdress, eller mjukisbyxor och en tshirt med en tjocktröja utanpå.
Jag är så glad för dig, detta kommer förändra ditt liv. Jag tog en så kallad heroic dose senast, då uppnådde jag fullständig egodöd. Jag såg mig själv från ett tredje perspektiv, och jag såg bilder från min barndom, jag såg känslor som jag inte visste att jag hade målas upp framför mig, det låter knäppt men jag såg en "känsla" som ett fysiskt objekt, och så fick jag förklarat för mig vad känslorna innebär, vad som är bra och dåligt med dom. Jag fick lära mig om missbruk av droger och spelproblem och blev visad hur mitt liv skulle se ut om jag bytte ut exempelvis missbruk mot något annat.