Citat:
Ursprungligen postat av
Exner
Det du beskriver är väldigt högt pris. Om du kunde konstruera ett drömscenario för första trippen, hur skulle det se ut?
Ja, det blir nog inte något svenskt psilocybin-retreat för mig efter edra flashbackares inrådan.
Jag är som sagt inte ute efter att trippa för skojs skull utan ser psilocybinet eller någon annan psykedelia som medicin för min hjärna som blivit sämre sista åren med en del ångest och lättare depressioner som följd.
Mitt drömscenario vore att befinna mig på en trygg plats, tillsammans med någon trygg människa som jag har förtroende för. Det behöver inte vara en vän, men någon som är erfaren och kan hjälpa mig om jag skulle bli rädd eller tappa greppet på något vis.
Att vara hemma skulle vara skönt, men också oskönt för jag skulle nog vara rädd att någon hälsade på, eller någon granne som ser in genom fönstret eller något. Inte för att jag är så rädd att bli "ertappad" utan mer för att jag tror att när man är påverkad vill man inte att något oförberett skall hända utan man vill ha kontroll.
I närheten av naturen tror jag skulle vara skönt, kanske i en stuga någonstans eller liknande? Drömmen av själva påverkan skulle vara att min hjärna får hjälp att reda ut vad som gått snett hos mig och framförallt hur och vad jag kan göra för att min situation ska bli bättre. Jag har youtubat och läst en hel del och för vissa verkar detta vara en mirakelmedicin - det vill jag att den skall vara för mig också.
Efteråt skulle jag vilja prata igenom vad som hänt och få hjälp att sortera tankarna.