Citat:
Ursprungligen postat av
seranoskinkan
Hej, angående skatteåterbäringen. Derklarerade i tid men hade lite för lite pengar som skulle betalas ut då jag har avdrag på några saker från förra åreet. Jaja, ändrar man på deklarationen så måste man ge SV lite mera tid. i tidiga maj fick jag ett mail där dom bad mig skicka in lite intyg vilkeet jag gjorde direkt. (stämde överens exakt med deklarationen, kollat igenom fleratals gånger så inget fel där).
Okej nya betalningen ska ske i juni. Inga pengar här nej.
Tänker okej handläggaren kanske inte haft tid.
Men nu är det tredje utbetalningen så ser jag verkligen INGEN anledning varför pengarna inte skulle skickas ut, förutom att SV inte gjort sitt jobb. Skulle verkligen behöva pengarna, iallafall de som jag skattat för mycket på.
och då jag räknat med att pengarna skall komma igår så har jag gjort små investeringar, och ekonomin ser ej dunder ut.
Hur ska jag få dem att jobba snabbare, eller iallafall i rimlig hastighet?? Nästa "utbetalning är först i December. Kan man bjussa inkasso på rackarna.
Obs handlar inte om direkt några tusenlappar
Du får dina ev. pengar när utredningen är klar. Bara för att det var en utbetalningsdag betyder det inte att pengarna kommer per automatik om en utredning fortfarande pågår. Antagligen var dina underlag inte så klockrena som du trodde och lägg till att det är semestertider så kan det dra ut på tiden.
Men det lättaste är väl om du ringer eller mailar handläggaren direkt och frågar, istället för att vi ska sitta och gissa.
Att börja härja med hot om inkasso kommer som längst att leda till ett skratt i fikarummet.