Dads army älskar denna serie.
Se det så hemvärnet i England WWII och bara gamlingar utom en bortskämd pojkspoling.
Är det ngn mer i forumet som sett denna eminenta serie?
Fantastiska skådespelarinsatser. Både individuellt och som team. Kanske det bästa någonsin i en komediserie.
Tyvärr är humorn allt som oftast litet för barnslig för min smak. För mig spelar DA inte i samma division som Fawlty Towers och Yes Minister.
Mitt favoritavsnitt är när dom hotas med avsked pga för hög ålder. Skotten i gänget som jobbar som begravningsentreprenör försöker föryngra alla med hjälp av sitt liksmink. Men under inspektionen börjar det regna.
En serie som jag verkligen gillar och ser om då och då. Favoriten är utan tvekan Corpl. Jones och sitt "Don´t panic! Don´t panic!"
Det kom en film med nya skådespelare 2016 som är helt okej. Endast en av original skådespelarna är kvar i livet och har en mindre roll i filmen - Ian Lavender (Frank Pike i orginalet).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!