• 1
  • 2
2022-08-09, 20:54
Medlem
Som topic lyder. Hur ofta bör man byta tandborste samt plackers (tandtråd)
Citera
2022-08-09, 21:05
Medlem
Byt tandborsten när borstet på den börjar spreta åt alla håll. Plackers använder man endast en gång.

Mvh.
Citera
2022-08-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Byt tandborsten när borstet på den börjar spreta åt alla håll. Plackers använder man endast en gång.

Mvh.
Jaha? Snuskig jag är som använder samma plackers flera gånger innan jag byter. Ska börja använda plackers som du säger från och med nu... Men åtminstone tvättade jag dem efter varje användning
Citera
2022-08-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jaha? Snuskig jag är som använder samma plackers flera gånger innan jag byter. Ska börja använda plackers som du säger från och med nu... Men åtminstone tvättade jag dem efter varje användning

Ew.
Nä haha, men seriöst snåla inte när det gäller sådant.
Citera
2022-08-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Ew.
Nä haha, men seriöst snåla inte när det gäller sådant.
Haha, men det är sant. Fett snuskigt ju! Har fått höra att använda plackers/tandtråd är minst lika viktigt som tandborstning. Om inte viktigare..
Citera
2022-08-09, 21:23
Medlem
StorSvartPeniss avatar
Var tredje månad byter jag tandborste iallafall.
Citera
2022-08-09, 23:15
Medlem
D45Ks avatar
Philips elborste håller koll på länge du använt en borste och ger signal för byte.

Brukar ske ungefär 2-3 månader mellan.

Varje borste har ett chip så att skaftet vet när du bytt.
Citera
2022-08-09, 23:37
Medlem
Hegamons avatar
Jag kokar min tandborste vart sjätte månad. Det är för lång tid, men så gör jag. Eller så skaffar jag en ny.
Citera
2022-08-10, 02:14
Medlem
Bonnatorps avatar
Brukar byta plackers när de går av, men eftersom jag köpte riktiga dubbeltrådade märkesplackers när jag flyttade förra sommaren tror jag inte jag har bytt en enda gång sedan dess.
Högst en gång isåfall, i höstas.

Man kan ju annars koka eller mikra dem om man ids det.
Brukar iallafall spola av den och gnugga mellan fingrarna efter användning, vilket är varannan eller var tredje dag.

Tänker att det är en schysst hygienartikel att ha ett litet lager av ifall samhället brakar.
Borde dock byta tandborste då den ser ut ungefär som min frisyr, pekar lite överallt utom rakt ut.
Senast redigerad av Bonnatorp 2022-08-10 kl. 02:18.
Citera
2022-08-10, 07:53
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Som topic lyder. Hur ofta bör man byta tandborste samt plackers (tandtråd)

Tandborste ska man byta var tredje månad enligt tandläkare.

Lyssna inte på alla som säger att man ska använda packers endast en gång. Sjukt slöseri. Både tandläkare och tillverkaren av plackers säger att man ska använda dom tills tandtråden går sönder eller är synligt utsliten. Det är bara att tvätta av den mellan användningarna.
Citera
2022-08-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Tandborste ska man byta var tredje månad enligt tandläkare.

Lyssna inte på alla som säger att man ska använda packers endast en gång. Sjukt slöseri. Både tandläkare och tillverkaren av plackers säger att man ska använda dom tills tandtråden går sönder eller är synligt utsliten. Det är bara att tvätta av den mellan användningarna.
Ok, då vet jag ang tandborste.

Ja men eller hur jag tvättar också genom att sätta lite tandkräm på tandtråden samt att skölja av. Dyrt och ta en ny för varje rengöring.
Citera
2022-08-10, 11:26
Medlem
Brukar byta tandborste när jag köper ny tandkräm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem