Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-08-10, 22:13
  #13
Medlem
Jupp han men som sagt hans start var att managea O-fans brudar tydligen. Så gick det för honom så borde det väl gå för dig med.

Gäller ju bara att hitta fruntimmer som går med på det.
Citera
2024-02-13, 08:59
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesterJonas80
Jupp han men som sagt hans start var att managea O-fans brudar tydligen. Så gick det för honom så borde det väl gå för dig med.

Gäller ju bara att hitta fruntimmer som går med på det.

Nja, oavsett perfekta modeller är det rätt svårt att få upp de i siffror pga konkurrensen. För många tjejer på plattformen.
Citera
2024-02-13, 09:00
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterMind24k
Hej!
Jag har en del frågor om en verksamhet jag tänkt driva, och är tacksam för all hjälp jag kan få.
Verksamhetens ändamål är att tjäna pengar som precis vilken annan verksamhet som helst, så jag ber er att strunta i moral och etik. Skulle ni tycka jag är en hemsk person, ber jag er lämna sidan och uttrycka era sympatier någon annanstans där det hör hemma.
Vad jag är intresserad utav är huruvida detta går att genomföra i Sverige eller inte.


Med tanke på hur mycket uppmärksamhet och bekräftelse människor, speciellt tjejer behöver i våran digitala värld går upp och tanken att tjäna snabba enkla pengar blir allt vanligare, så brukar många yngre tjejer sälja bilder och videos på sig själv till kåta män.
Då det inte sker någon fysisk kontakt vid köp av dessa bilder eller videos så borde det falla under begreppet nakenposering och är därav helt lagligt, eftersom det inte sker någon typ av ersättning för fysiskt sex.

Hur detta ska gå till är att man hittar kandidater som givetvis går med på att jag anställer dem i mitt företag eller privat (frilansare) till att göra ovanstående och jag tar en andel av vinsten.
Det kommer vara ett 100% provision arbete. Ifall en tjej vill jobba en timme per dag eller 24 timmar per dag beror helt på vad de själva vill.

Tanken är att rekrytera tjejer som vill tjäna mycket mer pengar än vad de någonsin kan med ett vanligt jobb och samtidigt få känslan av att vara "känd".
Var JAG tjänar mina pengar är från det som genereras från sociala medier så som Instagram och TikTok, och även OnlyFans som jag sedan tar X andel av genererad vinst.
Varför inte göra det själv som tjej? Det jag erbjuder i detta är "Konsultation och Social Mmedia Managing", alltså jag hjälper tjejerna att promotas samt att de erbjuds boende och viss arbetsmaterial.

Det kommer givetvis inte säljas sex! Om det är så att kandidaterna väljer att sälja sex är det på eget initiativ där jag inte har någon inblandning.
Hur man kan säkerställa detta är genom att man hyr en lokal eller en bostad där kandidaterna erbjuds gratis boende (ifall det är en bostad) eller om det är en lokal finns det arbetstider som kommer struktureras upp. I dessa lokaler eller bostäder finns det övervakningskameror som är tillåtet att använda på en allmänplats eller i min bostad som jag äger som tydligt kan visa att jag inte tvingar tjejerna till att sälja sex, ifall de vill sälja sex görs det på eget initiativ utanför lokalen eller bostad utan min inblandning och utan att jag tjänar något på det.
(Det är lagligt att sälja men inte att köpa sex).

Är detta lagligt eller kan detta anses som koppleri eller att man är en hallick?
Hur ska man anställa tjejerna? Genom mitt företag, eller är det bättre att man låter dem bli frilansare som kan starta sin egna enskilda företag?
Vad ska verksamheten räknas detta som? Konsultation? Fotografi/Nakenposering?
Ska man ha en lokal eller ett boende till anställa? Eller kan man låta de arbeta hemifrån?

Mvh,
En Grabb

Skriv pm. Kan nog vara till hjälp.
Citera
2024-02-13, 09:48
  #16
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterMind24k
Det är orättvist du tänker på detta viset.
Tänk nu alla som flyr till Sverige, tänk om så finns det ett sätt för tjejerna som är +18 år att kunna få ett jobb där man har möjligheten att tjäna mer än om man plockar jordgubbar.. många av dem som flyr har faktiskt familj att försörja samt är det en stor andel som inte har särskilt hög utbildning/intelligens för att kunna få ett bra betalt jobb.

För att svara på din ursprungliga fråga: 1) OnlyFans räknas som nakenposering och hamnar enligt lag inte under begreppet trafficking/pimping. Men självklart är det ju alltid tjejer som är utsatta, desperata, eller som inte har talang nog för något annat än att visa upp sin kropp som sysslar med denna typ av verksamhet, men sanningen är ju att en sån här tjej tjänar mycket mer än om de skulle jobba på ICA. 2) Ja, att dra hit tjejer från andra länder är en mycket tänkbar idé. De lär ju få bättre behandling, och möjligheter med tanke på att de erbjuds ett jobb direkt och möjlighet till att tjäna riktiga pengar. Det är definitivt bättre än att sälja sin kropp fysiskt, vilket en del gör.

Jag har en engelsk vän som flyttade till Sverige för ett år sedan och personen har valt den "rätta" vägen genom att få stöd från staten. Vad personen nu måste göra är att gå i skola i 3-5 år (personen är 24 år), praktisera/arbetstesta i 2-5 år och sedan få ett lågbetalt skit jobb. Som man kan förstå är detta inte särskilt lockande.
Så ett bättre alternativ är att sälja sin kropp under ett par år och hanka sig fram. Vad är planen därefter? Är skola och jobb mer attraktivt när hon är 30 tror du?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback