Citat:
Ursprungligen postat av
snd1
Hej min kära fbare
Idag på jobbet hände något sjukt konstigt när jag skulle backa till mot en lastkaj. Jag var oerhört stressad och hade precis blivit förödmjukad av min chef så jag mådde allmänt skit.
Från ingenstans när jag backar o koncentrerar mig på att sikta rätt får jag plötsligt svårt att komma rätt och det blir lite "dimmig blick" (detta pågår i kanske 15 sekunder).
Sen sitter jag och andas lite med bilen i neutralt läge när det plötsligt känns som att hela bilen backar JÄTTEsnabbt av sig själv, jag sitter med bilen i neutralt läge och STAMPAR verkligen på bromsen och rycker i handbromsen när jag står stilla. Detta varade ungefär 5-10 sekunder, kollegor runt om stod och skrattade för att det måste verkligen ha sett ut som ett utbrott.
När det hade lagt sig satt jag och hyperventilerade, skakade och kände mig yr.
Så, någon mer som upplevt liknande scenario? Var det en panikattack? Ångestattack?
Jag som hypokondriker börjar ju direkt att spekulera om olika saker...
Ångetsattack, panik-attack, det är ju samma sak ju. Ja, jag tror du fick en.
Känner igen det där med att vara utsatt för granskning av chefen eller som i ditt fall, ha blivit förödmjukad av honom. Typiskt att sådant sätter igång en attack.
När det hände mig var jag långtidsarbetslös och satt under press därav. Min attack skedde under en arbetsintervju framför 2 pers som jag inte gillade och där jag fick intrycket att jag ändå inte skulle få jobbet. Kände mig uttittad och utsatt.
Fick tunnelseende, svetten stänkte ut på mage och rygg och jag kände att jag höll på att svimma. På sätt och vis skitroligt att det inträffade på en anställningsintervju för tänka sig, jag fick inte jobbet
Det höll på att hände på ytterligare en intervju. Jag kände igen symptomen och fick för mig att titta upp i taket på en viss punkt. Pulsen upphörde att rusa upp utan sjönk ned till normalnivå istället återigen.