• 2
  • 3
2022-08-10, 03:04
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cacktusz
Jag berättade.

Hon ser ut att lämna mig vilket jag också räknade med.

Just nu är det svårt att se något ljus i tunneln men om några år är jag förhoppningsvis skuldfri och med ett rent samvete.

Bra gjort av dig. Nu måste du ta tag i ditt vämående. Det fixar du. Och det är bättre att göra det ensam.

Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Om hon "lämnar dig" så ska du nog vara glad att slippa en sån ytlig person.

För en så trivial sak som en penningskuld.

Som du bestämt dig för att ta på allvar och återbetala snarast.

Så pengar är alltså viktigare än kärleken, för henne. Ok...

Det handlar om så mycket mer än om en penningskuld. Det hade du vetat om du var lite mer insatt i sådana här saker.
Citera
2022-08-10, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Varför berätta du? Jag förstör att du gör det om ni har delad ekonomi.. 100k hade du löst galant..
Jag kunde inte leva med skammen inom mig längre. Likt någon som bedragit sin partner är det en kamp varje dag att behöva ljuga mot sin partner.
Jag mår givetvis dåligt nu men ändå betydligt bättre än innan jag berättade för tjejen.

Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Starkt att du berättade för henne, även om det suger just nu och du kan känna ånger att du gjorde det så lovar jag att du gjorde det rätta valet och det kommer bli bättre. Det bästa du kan göra nu är att söka hjälp för ditt beroende. Det är mest för din egen skull men också för att visa din partner att du tar det på allvar och vill bättra dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Rambo77
Du gjorde det enda rättaj ust i denna stund, var ärlig mot din närmaste, du var tvungen oavsett hur hon skulle reagera. Skammen är för tung annars och du hade grävt ett djupare hål med lögner och spel. Du måste ta hand om dig nu först och främst och inte vara orolig för omgivning, spelfrihet och ärlighet är vägen framåt. Klarar du det kan ni hitta en väg tillbaka en dag, men det viktiga är att du hittar dig själv och ser till att fylla tomrummet som det blir efter massa spelande med något som ersätter det.

Det är ett helvete att klara sig att fortsätta vara spelfri när man har skulder. Skammen driver en mot spel för att fly vardagen, därför gjorde du helt rätt som berättade, det är vikitigt att bli "ren" från skammen.

Kanske jag dravlar, men det är min syn på det hela, och du är inte ensam....
Tack. Jag har kontaktat hjälp och kommer nästa vecka börja gå på gruppterapi för spelberoende.

Citat:
Om hon "lämnar dig" så ska du nog vara glad att slippa en sån ytlig person.

För en så trivial sak som en penningskuld.

Som du bestämt dig för att ta på allvar och återbetala snarast.

Så pengar är alltså viktigare än kärleken, för henne. Ok...

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Bra gjort av dig. Nu måste du ta tag i ditt vämående. Det fixar du. Och det är bättre att göra det ensam.

Det handlar om så mycket mer än om en penningskuld. Det hade du vetat om du var lite mer insatt i sådana här saker.
Som Gorm skriver handlar det inte bara om pengarna även om det också påverkar när man pratat om resor och giftemål inom en snar framtid som helt plötsligt blir att skjuta upp några år pga ett missbruk jag ljugit om.
Det är ändå lögnerna som ställer till det mest, i 1.5 års tid har hon flera gånger om frågat hur det går för mig med mitt missbruk och varje gång har jag svarat med osanning. Tilliten är otroligt stukat efter något sånt.
Citera
2022-08-10, 08:52
Medlem
Citat:
Hahaha

Är du tonåring? 13-19 år? HAHAHA!

med partner avser jag såklart en så kallad "livspartner" som man gärna rent av gift sig med, och bildat familj med.

Alltså inte ett disco-ragg eller "tjej"/"kille". Hahaha!

Lev ett decennium till, du är ännu bara ett barn.

HAHAHAHA
För att vara "vuxen" så uttrycker du dig riktigt uruselt. Skulle skämmas över att skriva ett inlägg som ditt. Nä lilla du, är det någon som är tonåring här är det nog du. Men gulligt att du på riktigt tror att du kommer att leva resten av ditt liv med en enda partner. Statistiskt sett är det väldigt ovanligt. När du träffar din första flickvän så är du kanske 20 år lever du till du är 85 år skulle du alltså leva 65 år med samma människa. Nu tyder ditt sätt att uttrycka dig på att du har max grundskoleutbildning så vi får nog dra av några år till eftersom livslängden ofta är starkt kopplad till utbildning och socioekonomiska faktorer.
Står fortfarande fast vid min åsikt att TS ska reda upp sina problem själv, visst kan TS partner stötta men absolut inte med pengar det är bortkastat eftersom TS visat att TS inte kan sluta spela
Citera
2022-08-10, 23:28
Medlem
GormDenGamles avatar
Cacktusz. Hur mår du? Och hur går det för dig och er?
Citera
2022-08-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Cacktusz. Hur mår du? Och hur går det för dig och er?
Jag mår under förutsättningarna okej, det känns mycket bättre efter att jag erkände, otrolig lättnad att slippa bära på den lögnen inom en.
Däremot är det väldigt jobbigt att se hur tufft det påverkar min partner och vår relation är ju inte som innan jag berättade om mitt missbruk. Just nu mår hon sämre än vad jag gör och det är för att detta kom som en chock för henne medan jag mentalt förberett mig på det här scenariot en lång tid.

Jag har varit tydlig med att jag är beredd att göra vad som helst nu för att bli av med mitt missbruk och har bokat ett besök hos terapi för spelberoende imorgon dit vi ska gå tillsammans. Tanken är sen att gå dit varje vecka framöver.

Så överlag blandade känslor, tufft och naket att behöva berätta för alla anhöriga om mina svagheter, men å andra sidan känner jag för första gången att jag faktiskt kan ta mig ur missbruket.
Vi har inte gjort slut än utan vi har beslutat oss för att försöka ta oss igenom detta tillsammans, i det ingår att vi räknar ut en avbetalningsplan för att bli av med skulden så fort som möjligt.
Citera
2022-08-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cacktusz
Jag mår under förutsättningarna okej, det känns mycket bättre efter att jag erkände, otrolig lättnad att slippa bära på den lögnen inom en.
Däremot är det väldigt jobbigt att se hur tufft det påverkar min partner och vår relation är ju inte som innan jag berättade om mitt missbruk. Just nu mår hon sämre än vad jag gör och det är för att detta kom som en chock för henne medan jag mentalt förberett mig på det här scenariot en lång tid.

Jag har varit tydlig med att jag är beredd att göra vad som helst nu för att bli av med mitt missbruk och har bokat ett besök hos terapi för spelberoende imorgon dit vi ska gå tillsammans. Tanken är sen att gå dit varje vecka framöver.

Så överlag blandade känslor, tufft och naket att behöva berätta för alla anhöriga om mina svagheter, men å andra sidan känner jag för första gången att jag faktiskt kan ta mig ur missbruket.
Vi har inte gjort slut än utan vi har beslutat oss för att försöka ta oss igenom detta tillsammans, i det ingår att vi räknar ut en avbetalningsplan för att bli av med skulden så fort som möjligt.
Tänkte göra en ny uppdatering.

Varit spelfri sen jag startade tråden, det vill säga sen 9e augusti. Går kontinuerligt på möten för spelberoende, berättat om mina problem även för polare och familj. Har även ändrat om mitt liv helt då jag förstått att en beroendeförändring kan vara vitalt när man ska ta sig ur ett missbruk, har bytt ut mina tidigare intressen till att gå och träna dagligen istället.
Jag och sambon har haft det ett helvete (från knappt ett enda tjafs under hela förhållandet till bråk varje dag) sen jag berättade för henne om mina lögner och mitt missbruk men just nu känns det faktiskt som att det sakta men säkert börjar lappa ihop sig.

Livet är kaotiskt med alla förändringar och att få leva med ”veckopeng” då tjejen förstås inte litar på mig, har sagt upp BankID och har ingen som helst kontroll över ekonomin utan allt går via tjejen.

Drömde inatt att jag hade tagit återfall i spelandet och ångesten var så fruktansvärd, hoppas innerligt att det är något jag inte behöver uppleva någonsin igen i verkligheten.

Är mitt liv bättre idag än innan jag kom ut med mitt missbruk? 100%.
Senast redigerad av Cacktusz 2022-08-27 kl. 14:20.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in