Citat:
Ursprungligen postat av
Cacktusz
Jag mår under förutsättningarna okej, det känns mycket bättre efter att jag erkände, otrolig lättnad att slippa bära på den lögnen inom en.
Däremot är det väldigt jobbigt att se hur tufft det påverkar min partner och vår relation är ju inte som innan jag berättade om mitt missbruk. Just nu mår hon sämre än vad jag gör och det är för att detta kom som en chock för henne medan jag mentalt förberett mig på det här scenariot en lång tid.
Jag har varit tydlig med att jag är beredd att göra vad som helst nu för att bli av med mitt missbruk och har bokat ett besök hos terapi för spelberoende imorgon dit vi ska gå tillsammans. Tanken är sen att gå dit varje vecka framöver.
Så överlag blandade känslor, tufft och naket att behöva berätta för alla anhöriga om mina svagheter, men å andra sidan känner jag för första gången att jag faktiskt kan ta mig ur missbruket.
Vi har inte gjort slut än utan vi har beslutat oss för att försöka ta oss igenom detta tillsammans, i det ingår att vi räknar ut en avbetalningsplan för att bli av med skulden så fort som möjligt.
Tänkte göra en ny uppdatering.
Varit spelfri sen jag startade tråden, det vill säga sen 9e augusti. Går kontinuerligt på möten för spelberoende, berättat om mina problem även för polare och familj. Har även ändrat om mitt liv helt då jag förstått att en beroendeförändring kan vara vitalt när man ska ta sig ur ett missbruk, har bytt ut mina tidigare intressen till att gå och träna dagligen istället.
Jag och sambon har haft det ett helvete (från knappt ett enda tjafs under hela förhållandet till bråk varje dag) sen jag berättade för henne om mina lögner och mitt missbruk men just nu känns det faktiskt som att det sakta men säkert börjar lappa ihop sig.
Livet är kaotiskt med alla förändringar och att få leva med ”veckopeng” då tjejen förstås inte litar på mig, har sagt upp BankID och har ingen som helst kontroll över ekonomin utan allt går via tjejen.
Drömde inatt att jag hade tagit återfall i spelandet och ångesten var så fruktansvärd, hoppas innerligt att det är något jag inte behöver uppleva någonsin igen i verkligheten.
Är mitt liv bättre idag än innan jag kom ut med mitt missbruk? 100%.