• 1
  • 2
2022-08-09, 00:57
Medlem
Jag kom ut med problemen (bara för henne, inte för min familj) för några år sedan och medgav att jag hade som en konsekvens av detta dragit på mig blancolån.
För att summera hela den kvällen kort bröt jag ihop fullständigt efter en usel spelkväll där jag spelat bort pengar jag inte hade råd att förlora och det var definitivt en känsla av att jag hade nått botten.

Jag minns inte hur lång tid det tog exakt men några månader senare hade jag fallit tillbaka in i det. Nu har några år gått och skulden är dubblerad (hade varit borta om jag slutat spela den dagen jag sa att jag slutade) och tjejen vet inte ens om att jag fortsatt spela.

Skulden är sexsiffrig, men absolut inte obetalbar.

Skammen är vidrig och att behöva vara oärlig mot min partner såhär är verkligen outhärdligt.
Inatt kände jag att det brast och började skriva ett långt meddelande som berättar allt vad som har hänt och min ekonomiska situation, hon vet liksom inte ens att jag sitter på dessa skulder.

Även om vetskapen att jag inte kommer bli skuldfri på en handfull år är jobbig är tanken på att behöva erkänna mina lögner och beroende senaste åren så mycket mer smärtsam.

Hon ligger just nu bredvid mig och sover medan jag formulerar mig via skrift för tanken på att öppna upp mig med detta face2face gör mig livrädd. Fegt, jag vet.

Hur ska jag hantera detta?

Ledsen om jag lagt detta i fel forum.
Senast redigerad av Cacktusz 2022-08-09 kl. 00:59.
Citera
2022-08-09, 00:59
Medlem
GormDenGamles avatar
Bara säg som det är. Sök därefter hjälp.
Handlar det om mycket pengar, om jag får fråga?
Citera
2022-08-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Bara säg som det är. Sök därefter hjälp.
Handlar det om mycket pengar, om jag får fråga?
Jag la till det nu, sexsiffrigt men närmare 100k än 200k.

Jag är inte höginkomsttagare så det är jobbigt men ångesten över att jag varit oärlig mot min partner är värre än ekonomiska ångesten.
Citera
2022-08-09, 01:15
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Sök hjälp!
100k+ är inte oöverkomligt men slutar du inte spela nu så kan du vara uppe i -300 eller 500k om ett tag och då blir det jävligt svårt att komma igen.
Citera
2022-08-09, 01:29
Acceptera skulden som den är och spela inte mer. Men du behöver inte göra det värre än det är genom att belasta dig själv med skam och dåliga känslor.
Ta det för vad det är. Varken mer eller mindre. Det finns tusentals olika historier runt om i landet och världen. Alla är miserabla på sitt sätt. Du är inte unik.
Citera
2022-08-09, 02:17
Medlem
Be partnern om hjälp.

Om han/hon accepterar din bedjan, se till att söka hjälp för spelberoendet, och förhandla med borgenären ("banken") och låt dem få full insyn i din ekonomi och gör upp en plan för återbetalningen.

Om din partner inte kan stödja dig i denna svåra situation så är det, tyvärr, ingen riktig partner.

Lycka till. Det löser sig, även om det kan bli tufft.
Citera
2022-08-09, 02:47
Medlem
Synd att det blev ett återfall för dig!

100k är mycket men det kunde ha varit mycket värre än så, det där kan du betala tillbaka, gör upp en plan hur du ska bli skuldfri och följ den.
Berätta för tjejen vad du gjort och spärra dig på varenda spelsida permanent.

Det kommer att kännas värre om du inte berättar. Du kanske till och med skulle berätta för övriga familjen så att dom vet och kan hjälpa dig.
Citera
2022-08-09, 02:55
Medlem
Du verkar som en förnuftig människa som ännu kan reparera livet relativt enkelt. Men du måste sluta spela och ta hjälp för det. Finns det en risk att förlora din partner över lögnerna? Möjligen en liten, men alternativet är att du fortsätter, då KOMMER du förlora din partner och dessutom aldrig komma ur skulderna. Kvinnor är bra på att känna av känslor även om du försöker dölja dem, så eventuellt vet hon redan att någonting är fel och känner sig lättad.

Det du ska göra imorgon är att skriva ner hur läget ser ut, hur ledsen du är över lögnerna och hur ont det har gjort att ljuga. Sedan ger du antingen henne det brevet eller bättre ber att få läsa upp det för henne. Berätta att du har ett problem och kommer behöva hennes stöd för att klara det. Går hon med på det så se till att göra upp en plan. Behöver man säga att spelstopp, blockerad från alla beting-siter på livstid, samt en plan för hur du snabbt löser dessa blanco-lån utan att räntorna börjar nöta är prio 1?

Sen ska du följa upp med att berätta för din övriga familj om hur din situation är och hur planen ser ut. Angrip det här imorgon och kom ut ur dagen med en plan för framtiden.

Så ser vägen till frihet ut, riv av plåstret och andas fri luft för första gången på länge. Den andra vägen leder bara ner till totalt fördärv och lidande för livet.
Citera
2022-08-09, 02:58
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cacktusz
Jag la till det nu, sexsiffrigt men närmare 100k än 200k.

Jag är inte höginkomsttagare så det är jobbigt men ångesten över att jag varit oärlig mot min partner är värre än ekonomiska ångesten.
100k är inte så farligt mycket. Trodde vi pratade 3-400k. Mycket pengar absolut, men beroende på din lön och levnadsstandard så kan du ha stampat av det lånet.

Och, spärra dina spelsajter omedelbart. Du vill inte skriva en ny tråd om ett år Där du spelat bort ännu mer.
Citera
2022-08-09, 03:27
Medlem
Stäng bara av tv-spelet så slutar det. Vad är problemet? Typiskt i-landsproblem!
Citera
2022-08-09, 03:30
Medlem
NeonCrosss avatar
Börja gamea istället, så har du ett spelberoende som inte kostar pengar.
Citera
2022-08-09, 03:39
Medlem
Berätta för henne imorgon att du fått ett återfall och att du älskar henne! Och att du behöver hennes hjälp att inte falla tillbaka. Vilket är viktigast? Hon eller spelet? Radera alla spelkonton! Och det nu! Ägna dig åt henne nu! Stackars jävel..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in