2022-08-07, 16:03
Medlem
Ronny investerade i aktier som sedan sjänk i värde, han lockades av snabba pengar och köpte börsraketen Aegirbio, nu gråter han ut i SvT för att det inte gick så bra.

Hade han gråtit ut om det gick bra?
Tycker ni synd om honom?

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/s...ralisk-kompass
Citera
2022-08-07, 16:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Nix. Samtidigt bör man ju rikta kritik åt media och journalister. SVT var ju med för ett par år sedan och skrev hyllningar att hon 16 år köper aktier på rasten tjänar multum! De gjorde det. Som det var en bra sak. När det ju är precis som spel och dobbel.
Citera
2022-08-07, 16:13
Medlem
Som det heter så ska man aldrig satsa pengar man inte kan förlora.
Citera
2022-08-07, 16:14
Medlem
Det har inte gått in i skatboet på sk nyinvesterare att "man ska inte satsa mer än man har råd att förlora"
Fanken också, nog ska det alltid vara någon som är före..
Senast redigerad av tommen1 2022-08-07 kl. 16:17.
Citera
2022-08-07, 16:19
Medlem
Nä, tycker inte synd om honom.
Citera
2022-08-07, 16:20
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Han har gamblat.
Han har torskat.
Det är inte det ringaste synd om honom - hoppas få se honom putsa skor i höst.

När kommer gråtartiklarna om de som loosat 75 % genom att köpa SBB när det peakade? "Blatten lovade utdelning i hundra år genom att köpa fastigheter som kommuninvånarna egentligen äger och nu står jag här och pantar burkar."

Eftersom jag är övertygad om att inte börsen nått botten har jag sedan april satt av KPIF + 2 procentenheter av min nettolön för att inflationssäkra mitt sparande. Har hittills kostat mig 75 312 kronor. Journalist kan gärna PM:a mig så ställer jag upp på en gråtartikel över situationen att inte sitta på några lån öht när realräntan är rekordlåg....
Citera
2022-08-07, 16:21
Medlem
Sådana här lycksökare är de sista jag tycker synd om. Han klagar på att företagsledningen misslett investerarna med osann information. Kan mycket väl vara så men det förringar inte det personliga ansvaret. Hoppas det är många som liksom Ronny fått sig en riktig näsbränna i samband med börsfallen.
Citera
2022-08-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Sådana här lycksökare är de sista jag tycker synd om. Han klagar på att företagsledningen misslett investerarna med osann information. Kan mycket väl vara så men det förringar inte det personliga ansvaret. Hoppas det är många som liksom Ronny fått sig en riktig näsbränna i samband med börsfallen.
tycker du inte staten ska gå in och betala hans förlust då, de går ju in och skuldsannerar åt folk som dragit på sig skulder?
Citera
2022-08-07, 16:29
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtanLeg
Ronny investerade i aktier som sedan sjänk i värde, han lockades av snabba pengar och köpte börsraketen Aegirbio, nu gråter han ut i SvT för att det inte gick så bra.

Hade han gråtit ut om det gick bra?
Tycker ni synd om honom?

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/s...ralisk-kompass
Men å nej vad tråkigt,. Jag lider med med han
Är det någon som har startat en insamling ?
Jag vill gärna vara med och bidra
Citera
2022-08-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtanLeg
tycker du inte staten ska gå in och betala hans förlust då, de går ju in och skuldsannerar åt folk som dragit på sig skulder?

Du har tydligen helt missat vad skuldsanering handlar om. Vad jag försår hade inte denne Ronny dragit på sig skulder utan bara missat den stora vinst han fantiserat om. Skulle han däremot ha varit så korkad att han skuldsatt sig hade jag tyckt än mindre synd om honom.
Senast redigerad av kaReri182 2022-08-07 kl. 16:52.
Citera
2022-08-07, 16:40
Medlem
holmiums avatar
Nej arbetsfria inkomster är lika fel som sjukt. Och det var väl just arbetsfria inkomster som denne loser drömde om ?

Jag hyser ingen medömkan för vare sig börsspekulanter, rentierer, tiggare, anställda inom myndigheter som inte behövs eller för ansvarsbefriade politiker, alla är tecken på samma samhällssjukdom.
Citera
2022-08-07, 16:41
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Men å nej vad tråkigt,. Jag lider med med han
Är det någon som har startat en insamling ?
Jag vill gärna vara med och bidra
Tack. Äntligen en vettig människa.
Jag har också förlorat en massa pengar.
Jag måste kanske börja arbeta. 😥

Det är faktiskt inte mitt fel att jag är lat och girig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in