2022-08-07, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Dagens Nyheter? är det någon intelligent människa som tror på vad som skrivs i denna blaska?
Amnesty vet jag inte vad jag ska tycka om. De är väl typiska representanter för Västvärldens ideologi och FNs resolutioner. Inget fel i det men ibland träffar de rätt och ibland inte.
Tydligen har de redan publicerat ca 30 rapporter med kritik mot Ryssland i Ukraina vilket har passerat utan stora protester i massmedia och inte heller här på FB.
Så plötsligt kommer det lite kritik även mot den ukrainska militären, vilket inte är så märkvärdigt när det pågår väpnad konflikt, och det binära tunnelseendet aktiveras hos publiken.
Även UNHCR har tidigare under våren gjort ungefär samma som Amnesty, främst rapporterat om krigsbrott utförda av Ryssland OCH även tagit upp att det finns bevis på att ukrainsk militär och säkerhetstjänst har begått övergrepp mot civila.
Är man orolig för att folken i Väst inte blir lika motiverade att backa upp Zelensky när det poppar upp skandaler? Allt som kan vara negativt för Zelensky ska sopas under mattan annars kan han inte vinna kriget?
Vi lever sannerligen i "the fog of war".

Är du tappad? De flesta svenska makthavare och elit läser DN, vissa även Di och amerikansk media..

Vad tror du de smartaste individerna läser? Pravda eller?
Citera
2022-08-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det saknar betydelse. De övriga bevisen talar för sig själva.
Du ett patetiskt kräk som försvarar Ryssarnas övergrepp.

Puss och Kram😉🏳️‍🌈

Klart det saknar betydelse när man är ett hjärntvättad får som skiter i sanningen. 🐑😉
Citera
2022-08-07, 13:49
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Men dåå får du väl samma fråga som jag ställde till Leland1979 så får vi hoppas du lyckas svara på den bättre än han gjorde. 😉

Hur kommer det sig att Buchas borgmästare aldrig nämnde något om döda kroppar när han tackade dom Ukrainska styrkor så mycket för att de ”befriade” staden från ryska trupper?

Men så fort dom Ukrainska trupper rullade in då JÄVLAR märkte han att det låg döda kroppar överallt.

Tycker du att det låter logiskt att borgmästaren har så pass bra koll att han VET att det inte finns några ryska trupper kvar i staden. Men att han missade att staden var full med döda kroppar istället?

Ja vad konstigt att man säger något annat när man inte har en Ak74 riktad emot sig.
Citera
2022-08-07, 13:52
Medlem
Poängen med att jag startade tråden var att Winiarskis försöker tysta Amnesty (som jag händelsevis är medlem i) med sitt näthat mot organisationen. Så de inte vågar rapporterar om eventuella krigsbrott, så att fler civila riskerar att skadas och dödas. Det tåls att upprepas; så att fler civila riskerar att skadas och dödas.

Sedan är det en hel del whataboutism i tråden som inte accepterar att det är bra att de skrivs om eventuella krigsbrott oavsett vilken sida som gör sig skyldig till dom.
Citera
2022-08-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Ja vad konstigt att man säger något annat när man inte har en Ak74 riktad emot sig.

Så han hade AK-74 riktad emot sig och det enda ryssarna bad honom säga var att tacka Ukrainska styrkor för att dom har tagit över staden?

DAMN 😂

Din logik är top notch 👍
Citera
2022-08-07, 13:59
Medlem
Givetvis ska hela världen blunda när ukraina begår "krigsbrott" mot rysshoror. Alla ryska soldater i Ukraina har kastat bort sin rätt att leva. Jag hoppas innerligt att samtliga ryska krigsfångar dagligen får utstå tortyr, och att dom aldrig kommer ut ur Ukraina levande.

Ryssar är skadedjur och skadedjur tar man bort.
Citera
2022-08-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Vad är det du inte förstod av mitt första inlägg här menar du?
Nej fortsätt du att försvara Rysslands invasionskrig. Historiens dom kommer att bli hård för alla medlöpare.
Citera
2022-08-07, 14:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic
Poängen med att jag startade tråden var att Winiarskis försöker tysta Amnesty (som jag händelsevis är medlem i) med sitt näthat mot organisationen. Så de inte vågar rapporterar om eventuella krigsbrott, så att fler civila riskerar att skadas och dödas. Det tåls att upprepas; så att fler civila riskerar att skadas och dödas.

Sedan är det en hel del whataboutism i tråden som inte accepterar att det är bra att de skrivs om eventuella krigsbrott oavsett vilken sida som gör sig skyldig till dom.
Precis min åsikt. Det är sjukt att vifta bort krigsbrott I synnerhet när det är en del i taktiken att utnyttja kvinnor, barn och äldre.

Sånt skall inte tystas, det skall tas på största allvar. Vi har redan läst om dessa brott länge, det här måste stoppas, Precis som Amnesty kräver.
Citera
2022-08-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Givetvis ska hela världen blunda när ukraina begår "krigsbrott" mot rysshoror. Alla ryska soldater i Ukraina har kastat bort sin rätt att leva. Jag hoppas innerligt att samtliga ryska krigsfångar dagligen får utstå tortyr, och att dom aldrig kommer ut ur Ukraina levande.

Krigsbrott begås alltså mot CIVILA din hjärndöda idiot.

Är det inte dom ni låtsas bry er om så mycket din jävla hycklare!!
Citera
2022-08-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nej fortsätt du att försvara Rysslands invasionskrig. Historiens dom kommer att bli hård för alla medlöpare.

På riktigt, lider ni alla av kognitiv dissonans eller vad är det frågan om?

Det är DU som sitter och försvarar vad Ukrainska styrkor gör enligt Amnestys rapport och låtsas som om ingenting.

Din idiot!
Citera
2022-08-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic

Framförande av kritik är inte detsamma som att tysta ned.
Citera
2022-08-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak

Precis! För varje rysk soldat som tas av daga blir världen en bättre plats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in