2022-08-06, 23:14
Medlem
Bondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zikou
The most common falsehood has been near-universal reporting that there would be a limit of 0.2% THC for any weed – effectively banning it. This distortion spread through the echo chamber so thoroughly that it has become difficult to debunk. The only limit – misinterpreted by reporters and taken up by others as fact – is on secondary “extracts” such as edibles, oils, waxes, etc.

Där har du ditt svar på varför jag trott det jag trott. Du har svaret framför näsan på dig men kan ändå inte läsa. Läser du ens dina inlägg? Fattar inte varför folk måste spela smarta istället för att bara förklara sakligt hur det är. Kallas annars för flashback syndromet.

Men är du trög eller kan du inte engelska?
Ska jag översätta för dig?

Citat:
Den vanligaste felaktigheten har varit en nästan universell rapportering att det skulle finnas en gräns på 0,2 % THC för allt gräs– vilket i praktiken förbjuder det.

Det är alltså en felaktighet det som nämnts i media att det skulle finnas några regler om thc-nivåer på vanligt kräs, förutom extrakt så som hasch osv.

Du är alldeles för trött för att kunna läsa och ta in verkar det som
Citera
2022-08-06, 23:15
Medlem
Bondas avatar
Citat:
Skrev BBC också…. Svara sakligt eller lämna tråden. Idioter, besserwisser och analfabeter kan omedelbart lämna tråden.

Hur är det med dyslektiker?
Citera
2022-08-06, 23:15
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Blunt truth: Media keep getting it wrong on Thai cannabis legalization

http://food.fda.moph.go.th/law/data/..._moph/P429.PDF

https://mnfda.fda.moph.go.th/narcotic/?p=11472

Dina två första länkar sa inget om det du citerade. Men eftersom de är på Thailändska kanske du hoppades på att ingen skulle kolla?
Citera
2022-08-06, 23:17
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Dina två första länkar sa inget om det du citerade. Men eftersom de är på Thailändska kanske du hoppades på att ingen skulle kolla?

Ähh.. Jag lämnar tråden nu.
Shit vad man blir trött på att försöka förklara för er.
Citera
2022-08-06, 23:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Från din länk även:

The law considers low THC (tetrahydrocannabinol) to be 0.2% by weight or lower. A higher percentage for cannabis and hemp extracts is still illegal.

Marijuana extractions containing more than 0.2% THC by weight will still be recognised as a Type 5 substance and regulated under laws pertaining to narcotic control and suppression.

Det handlar alltså om extrakt men det verkar gå in genom ett öra och ut genom ett annat.

Men haha är du inte läskunnig? Det råder olika nivåer för buds och extrakt. Och 0,2 är för buds. Står helt tydligt.
Citera
2022-08-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonda
Men är du trög eller kan du inte engelska?
Ska jag översätta för dig?

Det är alltså en felaktighet det som nämnts i media att det skulle finnas några regler om thc-nivåer på vanligt kräs, förutom extrakt så som hasch osv.

Du är alldeles för trött för att kunna läsa och ta in verkar det som

Nähä, shit alltså. Du är smart.

Så här ligger det till. Jag har läst och sett att det endast är 0,2% THC som är lagligt MEN har nu sett att det inte är så. Och anledningen till det är just det pga det fetstilta. Du har fått äran och spela smart men har ändå visat att du är IQ befriad. JA JAG VET NU ATT THC BUDS ÄR LAGLIGT!!! Fatta förstå det. Shit alltså, man borde ha en gräns på minst IQ 60 för att få signa ett kont på FB
Citera
2022-08-06, 23:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Det är nog kanske bäst när man har fel.
Citera
2022-08-06, 23:23
Medlem
Citat:

Jag har nu kollat runt och det stämmer. Buds med hög thc är lagligt. Jag kanske missuppfattade dig men då får du säga till. Det verkar vara koncentrerad cannabis i form av vax, hasch, rosin etc etc som är olagligt.
Citera
2022-08-06, 23:26
Medlem
Citat:

Han kan inte läsa och skriva på sitt eget språk. Thailändska ska han inte ens försöka sig på.
Senast redigerad av Zikou 2022-08-06 kl. 23:31.
Citera
2022-08-06, 23:35
Medlem
Citat:

Du kunde bara ha skrivit typ så här: ”Ja jag vet att många tror dittan och dattan men det stämmer inte. Media har rapporterat fel och det är det här som gäller..”

Man behöver inte vara specialpedagog för att förklara saker och ting. Man behöver bara ha IQ över 60.
Citera
2022-08-06, 23:36
Medlem
macdress avatar
Citat:
Jag har nu kollat runt och det stämmer. Buds med hög thc är lagligt. Jag kanske missuppfattade dig men då får du säga till. Det verkar vara koncentrerad cannabis i form av vax, hasch, rosin etc etc som är olagligt.

Jag vill inte verka otrevlig då tonen här inne känns rätt tråkig, men det var ju det han skrev i sin första post.

(FB) Cannabis dispensary Thailand

Tror alla bör gå och lägga sig nu.

Citat:

Fast nu hade han ju faktiskt rätt i det avseendet att det endast gäller extrakt och inte själva blomman.

Det går faktiskt att ändra sig och säga: du hade rätt och jag hade fel. Det är en fin mänsklig egenskap imo

Riktigt bra information för alla oss expats som gillar att röka lite.
Senast redigerad av macdres 2022-08-06 kl. 23:40.
Citera
2022-08-06, 23:39
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Nej. Du har uppfattat mig korrekt och missuppfattat det andra. Läs mina länkar så ser du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in