2024-08-08, 13:51
Medlem
Stämmer det att de ska lägga ner legaliseringen efter årsskiftet?
Citera
2024-08-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singelmannen
Har provat deras cannabis här. Köpte 2 gram, förrullade, THC 21. Kände ingenting. Köpte en till som hette Mango THC 20. Kände ingenting där heller. Är inte expert på detta men hur mycket behöver man röka för att känna något. Det verkar vara fake det mesta här i Thailandet.

Då vet jag inte vad du köper, för det finns fruktansvärt bra cannabis i hela Thailand. Finns ju i princip i varenda gatuhörn.
Citera
2024-11-07, 02:50
Medlem
Hur kan det inte vara mer liv i denna tråd?
Alla svenskar älskar ju Thailand och Cannabis!

Hojta för rekommendationer till shoppar med leverans och kladdiga budds.

Fred!
Citera
2024-11-07, 11:25
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel
Vilket tjafs.

Jag bor och arbetar i Thailand.
Just nu är CB lagligt, att köpa, att sälja, att inneha och att bruka (dock inte i det publika runmet, public disturbance pga lukt) oavsett thc halt. Koncentrat med över 0,2% THC förblir olagligt. Hur det kommer se i framtiden vet ingen. Men detta gäller nu.

Jag har personligen köpt både buds med hög thc halt på dispensery samt frön. Upp till 6 plantor per hushåll är lagligt.
Har du koll på om det blir kriminaliserat igen efter nyår? Funderade på att fira nyår i Bangkok och såg fram emot att röka istället för att supa, men att döma av artiklar jag hittat online så träder någon ny lag i kraft vid nyår som gör det olagligt att sälja och använda cannabis.
Citera
2024-11-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Har du koll på om det blir kriminaliserat igen efter nyår? Funderade på att fira nyår i Bangkok och såg fram emot att röka istället för att supa, men att döma av artiklar jag hittat online så träder någon ny lag i kraft vid nyår som gör det olagligt att sälja och använda cannabis.

Det kommer vara lagligt, även efter nyår. Pratar med odlare och dispo ägare varje vecka i BKK.

Eventuellt kommer skärpningar, och mer reglering. För just nu finns ingen, vem som helst kan i princip öppna dispo med ett par standard ansökningar för verksamhet.

Hojta om nån är i BKK och vill träffas på en joint (eller tio) på nått skönt café
Citera
2025-01-01, 20:19
Medlem
Någon som har någon koll på hur det ser ut på Koh Lanta? Vi landar där om ca en månad och blir där lika länge.
Citera
2025-01-13, 12:50
Medlem
Brukar åka till Amsterdam en gång per år för att röka och ha det lite gött. Vad är fördelarna med att åka till Thailand istället skulle ni säga? Värme bryr jag mig inte så mycket om.
Citera
2025-01-13, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Classichansen
Brukar åka till Amsterdam en gång per år för att röka och ha det lite gött. Vad är fördelarna med att åka till Thailand istället skulle ni säga? Värme bryr jag mig inte så mycket om.

Bättre mat trevligare befolkning (nederländerna är notoriska för att vara otrevliga svin).
Citera
2025-01-16, 13:18
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Bättre mat trevligare befolkning (nederländerna är notoriska för att vara otrevliga svin).
Allt är billigare också.
Citera
2025-01-16, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Allt är billigare också.

Avsevärt i Nederländerna är priserna på gränsen till stöld.
Citera
2025-02-28, 14:03
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classichansen

Är du inte intresserad av sol/bad så erbjuder Thailand inget av mervärde. Gräset är enormt mkt bättre i Amsterdam. En weekend där är dessutom betydligt billigare än i Thailand. Och nej, holländare är inte alls otrevliga.
Citera
2025-08-06, 22:09
Medlem
smokingfoxs avatar
Tänkte kolla läget – är allt som vanligt i Phuket?
Är butikerna öppna och finns det fullt utbud?

Förra gången jag var där fanns det riktigt bra hasch, wax och edibles i vissa shops.
Hoppas det finns kvar på några ställen så man slipper bara röka grönt nu när man åker igen.

Vet att det sägs vara förbjudet med hasch och wax, men hittade utan problem senast.
Har läget ändrats, eller är det fortfarande lika öppet med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in