Citat:
Ursprungligen postat av
tindravarg
Vad gör man med såna? Har en jobbig jävel i mitt liv som alltid ska låna pengar. Det börjar med "har du 1000 spänn att låna mig"? Jag säger nej. Då sjunker summan tills man är nere på 100. En gång gav jag med mig och sen dess har människan varit rent omöjlig att ha att göra med. Det är en rad olika stories om hur synd det är om hen och hur hen har blivit blåst på alla sina pengar i nån "scam" mm. Varje vecka en ny historia och mer tiggande.
En gång var jag snäll och skulle köra människan till ett ställe och medan jag sitter och kör så säger hen åt mig att svänga av och köra en omväg på 1 mil för hen skulle köpa cigg för pengar som hen lånat av sin mamma. Jag var så arg så jag såg rött och sen dess har jag vägrat prata med människan.
hen bokar in saker utan att fråga och samma dag säger hen "du ska köra mig till blabla idag". Är vi på väg nånstans kan hen säga "stanna här och gå in och köp cigg åt mig".
Människan är över 50.
Jag är betydligt yngre, sjukskriven pga en olycka men är på väg tillbaks igen och håller på och arbetstränar. Jag vill lägga all min energi på det och inte på den här människan. Hen ringer minst 10 gånger om dagen. Har blockerat men då självmordshotar hen.
Vad gör man?
Du ställer frågan om folk som alltid ska låna pengar och tigga skjuts!!!
Ställ frågan till dig själv i stället varför du möjlig gör detta för personen, du är ju inte ett dugg bättre själv 🤔
Så länge det finns folk som hjälper dom så kan dom fortsätta och det är du ett levande bevis på. Precis likadant med scammers, så länge det finns idioter som går på det så kan dom fortsätta.
Så ta dig en funderare över hur du själv agerar.