2022-08-06, 04:46
Medlem
Detta har jag funderat på. Kondomer finns ju ofta i en maskin med snuset. Men i andra länder står dom fritt i butiken och det är bara att plocka och lägga i vagnen. Varför är det inte så i Sverige?
Citera
2022-08-06, 04:53
Medlem
DyngSmElls avatar
I vilka länder har dom inte kondomer i kassan?
Man har dom där för att unga knullare stjäl kondomerna.
Citera
2022-08-06, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
I vilka länder har dom inte kondomer i kassan?
Man har dom där för att unga knullare stjäl kondomerna.
Det finns väl massor av varor som är stöldbegärliga. i USA är kondomerna i butiken. Finns det inga kåta ungdomar i USA?
Citera
2022-08-06, 05:02
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Det finns väl massor av varor som är stöldbegärliga. i USA är kondomerna i butiken. Finns det inga kåta ungdomar i USA?

När jag knullade i USA så fick jag köpa kondomerna i kassan.
Är det dina egna erfarenheter du har som källa, vart i Staterna befinner du dig?
Citera
2022-08-06, 05:04
Medlem
Citat:
Jag har en liten pick (Flashbackmått mätt) och köper mina kondomer i kassan.

Vad är problemet?

Inget problem alls, de flesta tycker det är pinsamt att handla kondomer, toapapper och tamponger. Numera är det ett biljett liknande system för tobak och kondomer i alla fall i större städer (när det gäller matbutiker) som TS förmodligen syftar på. Teknologin kanske inte hunnit så långt där du bor. Annars är apoteket det enda stället de fortfarande brukar finnas på vid intim hyllan (i de städer jag vistats i)
Citera
2022-08-06, 05:07
Medlem
Citat:
När jag knullade i USA så fick jag köpa kondomerna i kassan.
Är det dina egna erfarenheter du har som källa, vart i Staterna befinner du dig?
Jag var i Kalifornien 2005. Där hade dom ett stort sortiment i närheten av tamponger och bindor. Jag trodde det var så i hela USA
Citera
2022-08-06, 05:11
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Jag var i Kalifornien 2005. Där hade dom ett stort sortiment i närheten av tamponger och bindor. Jag trodde det var så i hela USA

Nej så är det inte, och kondomer köper man oftast från en turkkiosk.

Förstår inte ditt problem, du är lack för att du inte kan köpa kondomer i affären när du veckohandlar?
Citera
2022-08-06, 05:14
Medlem
Citat:
Nej så är det inte, och kondomer köper man oftast från en turkkiosk.

Förstår inte ditt problem, du är lack för att du inte kan köpa kondomer i affären när du veckohandlar?
Jag är inte lack, jag undrar bara hur dom tänkte när dom bestämde att kondomer ska säljas bakom kassan. Jag har aldrig köpt i turkkiosk, inte ens tänkte på att man kan göra det. Jag inhandlar sånt antingen på matvarubutik eller apotek.
Citera
2022-08-06, 05:15
Medlem
Citat:
WOW du måste bo i en stor stad som har dessa Hightech-automater som vi fick för femton år sedan.
Göteborg och Malmö Lund (centralort), stora tycker jag i alla fall. De har funnits där ett tag de har du rätt i, vad duktig du är, du kan ju något?
Citera
2022-08-06, 07:12
Moderator
BlueSwedes avatar
Justerade den väldigt missvisande rubriken. Raderade också en del trams. Skärp er nu, annars korgas tråden!
Mod
Citera
2022-08-06, 07:43
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Jag är inte lack, jag undrar bara hur dom tänkte när dom bestämde att kondomer ska säljas bakom kassan.
Handlar det inte om att det är relativt dyra produkter i små förpackningar som man lätt stoppar i fickan om de står öppet i butiken? Typ som rakblad som också ofta finns i automater med biljetter?
Citera
2022-08-06, 09:01
Medlem
Studsbolls avatar
Att alla lite dyrare och lättstulna saker hamnar i automater är framtiden, även om det förmodligen aldrig blir så tokigt som i Japan. Lite komiskt att just kondomer åter hamnat i automater av helt andra skäl än förr i tiden. Jag minns hur man i min ungdom smet fram till Nils Adamsson-automten, tittade åt alla håll och fort som fan köpte kondomen innan någon såg vilka hemska utomäktenskapliga saker som förestod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in