2022-08-05, 17:11
Medlem
mysigamysens avatar
Karma.
Citera
2022-08-05, 17:34
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemphi
Knappast det roligaste sättet att dö på. Dödsångesten måste varit påtaglig och vetskapen att hans sista tankar antagligen talade om en ganska så stor besvikelse att livet inte blev mer än såhär. Det skänker mig en hel del glädje. Karma i sin renaste form

Ja, ett patetiskt liv är vad NB haft och hans öde blev precis det han förtjänade. Det värsta är dock att många fått lida för hans existens.
Citera
2022-08-05, 17:46
Medlem
Karma! Jordens avskum finns inte mer och jag kan inget annat än fira!
Citera
2022-08-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voffsingen
Det ligger nog mer bakom det hela.

Lisa Holms pappa var officer i MUST och vid den tiden utsatt för hot. MUST urlastade med materiel och personal på plats efter mordet. Det fanns också en maktstrid inom MUST vid den tiden som ville behålla sin opartiskhet (till skillnad från SÄPO) och inte ingå i USA:s maktsfär. Nerijus blev syndabocken och hans död en lös tråd som klipptes av.

Har sett en intervju på nätet från mars i år med f d polisen Conny Andersson (driver nu en tracker-skola) som hävdar att en utländsk säkerhetstjänst mördade Lisa Holm och att Nerijus Bilevicius blev syndabock.

Frågan är väl hur de skulle ha lyckats göra Bilevicius till syndabock. Det borde dels ha krävts förberedelser för att få tag i DNA och dels krävts att man hållit koll på var Bilevicius höll hus vid tiden för mordet. Tycker detta verkar komplicerat. All komplexitet vid ett brott ökar risken för att man skall lämna spår som visar att allt inte gått rätt till. Sedan har vi också frågan om poängen med att mörda dottern till en MUST-officer. Varför välja denna typ av skrämseltaktik? Jag utgår ifrån att ingen påstår att Lisa Holms pappa var någon speciellt central figur och att det bara var fråga om att skrämmas. Men vem skulle man skrämma? Sveriges regering och riksdag som kontrollerar MUST? Och varför välja dottern till en enskild tjänsteman på MUST? Den som vill får gärna försöka övertyga mig om att Bilevicius var en syndabock och att en utländsk säkerhetstjänst är skyldig. Den som vill får gärna posta argument för att övertyga mig i den här tråden.

(Jag antar också att de som hävdar att Bilevicius var oskyldig också hävdar att mordet på honom i fängelset i Litauen skedde på order av den utländska säkerhetstjänsten. Den biten får eventuella svarare också gärna beröra om de har några argument.)
Citera
2022-08-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysigamysen
Karma.
Yup. Den slog till för fulla muggar 🥤
Citera
2022-08-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Det var ju nära för Anders för några år sedan. Jag tror någon kommer avsluta honom förr eller senare. Men han har det nog rätt trevligt i fängelset, han är för korkad för att förstå något annat. Han är väl låg IQ också va? nära utvecklingsstörd. Finns bara förlorare här, inga vinnare.
Ja, eller bara väldigt korkad.
Citera
2022-08-05, 18:23
Medlem
Fantastiskt! Må han brinna i helvetet, i evigheters evighet. Amen.
Citera
2022-08-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarmiljonerna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=934711

Bra.
Citera
2022-08-05, 20:35
Medlem
irrelevants avatar
Fantastiskt!
Citera
2022-08-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Underbara nyheter att kräket blivit våldsamt mördad. Justice för Lisa Holm ♥️
Att han dödades av en annan fånge, sannolikt i ett vardagligt bråk i det litauiska fängelset, ger inget "Justice" för Lisa Holm. Hon fick redan det när mannen dömdes. Tvärtom så tror jag att Lisas anhöriga mår illa av att hennes bild, så som hon såg ut när hon levde, återigen finns alla löpsedlar. Bara för att han som dödade henne själv har bragts om livet nu.
Citera
2022-08-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Har sett en intervju på nätet från mars i år med f d polisen Conny Andersson (driver nu en tracker-skola) som hävdar att en utländsk säkerhetstjänst mördade Lisa Holm och att Nerijus Bilevicius blev syndabock.

Frågan är väl hur de skulle ha lyckats göra Bilevicius till syndabock. Det borde dels ha krävts förberedelser för att få tag i DNA och dels krävts att man hållit koll på var Bilevicius höll hus vid tiden för mordet. Tycker detta verkar komplicerat..

Det finns konspirationsteoretiker som tror att någon annan utförde mordet och NB blev felaktigt dömd. Nu har jag ingen koll på Conny Andersson eller vilka kretsar han figurerar i men han behöver inte ha insyn i fallet bara för att han är fd polis. Konspirationssverige är full av före detta det-ena-och-det-andra som sen intervjuas av anti globalistyoutubare.

Nu har jag redan outat mina fördomar men håller med om att ifall någon har fakta i frågan får dom gärna dela med sig.
Citera
2022-08-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Önskar egentligen sällan livet ur någon men detta kräk klarar sig världen utan. Hoppas han fick känna på de fruktansvärda plågor han utsatt andra för. Jävla svin.

Håller tummarna för att Anders Eklund står på tur. Sen är jag klar.
Olof Wiberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in