2006-06-30, 14:37
Medlem
Hmm.. Fick ett vadderat kuvert i brevlådan i dag. 2 askar "Melatonin" (10mg*90).
Har inte beställt något, eller varit med om något liknande...

Vad är det, vad används det till? Lagligt?

Står ingen avsändare, bara www.smartlab.dk på askarna.
Hemsidan gav ju dock inte nån info.

Tacksam för svar!
/Z
Citera
2006-06-30, 14:51
Bannlyst
Melatonin är väl ett kroppseget ämne som har anti-oxidantiska egenskaper,

varför googlar du inte?
Citera
2006-06-30, 15:12
Medlem
Melatonin, är inte det sömnhormon?
Citera
2006-06-30, 15:20
Medlem
Knäckebröds avatar
En klockinställare för your brain.

Inget du trippar på i vart fall.

Melatonin används i C-europa främst, och betatestat i Sverige, vet ej hur det ser ut nu, men utan hållbar fakta kunnat presenteras.

Producerar naturligt Serotin, Melatonin och används som en "klockinställare" av dygnsrytmen då produktion av egna halten av nämnda är för låg eller rubbad
(jetlag kan liknas som typ.ex) Klockan säger dig; Mörker = dags att bli trött, Ljus = Piggelin, dags att vakna.

Inget att flumisch på. Skippa det. Ingen märkbar verkan. Jag fick den på prov! Nada! No fun at all, nothing at all.
Citera
2006-07-02, 05:02
Medlem
WLXs avatar
Funkar fint att sova på.
30 mg på tom mage ger mej en skön "sov nu"-rusch.
Citera
2006-07-02, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zepper
Hmm.. Fick ett vadderat kuvert i brevlådan i dag. 2 askar "Melatonin" (10mg*90).
Har inte beställt något, eller varit med om något liknande...

Vad är det, vad används det till? Lagligt?

Står ingen avsändare, bara www.smartlab.dk på askarna.
Hemsidan gav ju dock inte nån info.

Tacksam för svar!
/Z
skitgrejj, duger inte ens till att stänga mina ögonlock. Enligt vissa så funkar det ju tydligen men min gissning är att det e placebo(de som tror på melantonin effekten lär säga emot, men så annars skulle det inte vara placebo heller

Finns inga seriösa studier vad jag vet gjorda ang. melantonin släng skiten det kan va va fan som helst. skulle aldrig ta emot okända #tabletter# i brevlådan o sen tryckt ner dem i magsäcken

förutom om det är mdma och smakar så
Citera
2006-07-02, 16:05
Jag vet att det skrivs ut på licens till en del, främst barn med Asperger Syndrom. Iom. att jag själv har en släng av AS, så forskade jag lite i det. Det skrivs ut framför allt mot sömnproblem. Så det är inget som botar, mildrar eller ens går att bli påverkad på. Jag har förvisso inte provat det själv, men enligt det jag läst så är det framför allt mot sömnen.
Citera
2006-07-05, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag vet att det skrivs ut på licens till en del, främst barn med Asperger Syndrom. Iom. att jag själv har en släng av AS, så forskade jag lite i det. Det skrivs ut framför allt mot sömnproblem. Så det är inget som botar, mildrar eller ens går att bli påverkad på. Jag har förvisso inte provat det själv, men enligt det jag läst så är det framför allt mot sömnen.

Som du skriver får en del barn det på licens. De jag stött på som får det har ADHD och får centralstimulantia. Jag har testat men har ganska svåra sömnproblem, de har dock effekt. Tyvärr får jag huvudvärk av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in