• 1
  • 2
2022-08-04, 16:55
Medlem
Citat:
Det bör vara möjligt att i fler fall än i dag utvisa utlän*ningar som begår brott. Regeringen föreslår därför ändringar i utlän*nings*lagen och brotts*balken som syftar till att skärpa reglerna om utvis*ning på grund av brott.

https://www.regeringen.se/rattsliga-...op.-202122224/

Utvisning på grund av brottets allvar ska kunna ske vid lägre straff*värden än i dag,

Det ställs högre krav på utlän*ningens etablering i det svenska sam*hället för att han eller hon inte ska bli utvisad,

Kravet på synner*liga skäl för utvis*ning när utlän*ningen vistats länge i Sverige tas bort,

Vad tror ni? Detta trädde i kraft 1 Augusti...
Kommer fler utvisas?

Själv tror jag det blir tandlöst för dom flesta kriminella är somalier,afghaner,syrier och irakier. Tills dessa länder går det ju i princip ändå inte att utvisa en jävel känns det som.
Citera
2022-08-04, 17:11
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
https://www.regeringen.se/rattsliga-...op.-202122224/

Utvisning på grund av brottets allvar ska kunna ske vid lägre straff*värden än i dag,

Det ställs högre krav på utlän*ningens etablering i det svenska sam*hället för att han eller hon inte ska bli utvisad,

Kravet på synner*liga skäl för utvis*ning när utlän*ningen vistats länge i Sverige tas bort,

Vad tror ni? Detta trädde i kraft 1 Augusti...
Kommer fler utvisas?

Själv tror jag det blir tandlöst för dom flesta kriminella är somalier,afghaner,syrier och irakier. Tills dessa länder går det ju i princip ändå inte att utvisa en jävel känns det som.

Bra under rådande omständigheter. Men som vanligt i landet mellanmjölk och rädsla för woke/pk maffian är det för lite, för sent.

Men seriöst, är du autistisk eller bara paranoid som maskar helt alldagliga (tyvärr) ord i svenska språket? Är CIA ute efter dig? Eller är det Mogge som spionerar på dig för Haggan’s räkning? Oavsett, lycka till med det. Men vill du skriva så det blir behagligt för läsaren att processa så är alla asterisker din akilleshäl min vän.. Bara ett gott råd!
Citera
2022-08-04, 17:17
Medlem
Du.

Jag kopierade texten från Regeringens hemsida. Oklart varför det blev såhär efterblivet.
Citera
2022-08-04, 17:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Återstår att se. Grundproblemet är ju dock att det fortsatt kommer vara samma (politiska) åklagare som tidigare. Sådana som kunnat yrka om utvisning även tidigare enligt lagstiftning men inte gjort det. De kommer säkert fortsätta som tidigare.
Citera
2022-08-04, 18:04
Medlem
TheJackets avatar
Ingenting kommer att förändras. Det är tomma ord, tomma löften & tomma lagar.
Citera
2022-08-04, 19:24
Medlem
Pissarsyras avatar
De kommer såklart inte ske.
Antingen blir de statslösa eller så tar deras hemland inte emot dom, och ”då kan man inte utvisa personen”
Citera
2022-08-04, 20:50
Medlem
SosseIslamisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissarsyra
De kommer såklart inte ske.
Antingen blir de statslösa eller så tar deras hemland inte emot dom, och ”då kan man inte utvisa personen”

Om de styrande hade haft lite hjärna så skulle de inte ta emot så kallade flyktingar från länder som vägrar ta tillbaka dem.
Citera
2022-08-04, 21:08
Medlem
Citat:
Du.

Jag kopierade texten från Regeringens hemsida. Oklart varför det blev såhär efterblivet.

Citat:
Ursprungligen postat av jackdaniels1098
Men seriöst, är du autistisk eller bara paranoid som maskar helt alldagliga (tyvärr) ord i svenska språket? Är CIA ute efter dig? Eller är det Mogge som spionerar på dig för Haggan’s räkning? Oavsett, lycka till med det. Men vill du skriva så det blir behagligt för läsaren att processa så är alla asterisker din akilleshäl min vän.. Bara ett gott råd!

Jag testade samma sak som ts nu och kopierade texten och gjorde ett förhandsgranska inlägg här. Det blev samma sak med prickar.

Någon som vet varför? Är det medvetet att de som hanterar regeringens hemsida satt in detta sånt så att det inte ska vara sökbart via google?

Mörkar de något? Konspiration?
Senast redigerad av okejkonstigfraga 2022-08-04 kl. 22:00.
Citera
2022-08-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Jag testade samma sak som ts nu och kopierade texten och gjorde ett förhandsgranska inlägg här. Det blev samma sak med prickar.

Någon som vet varför? Är det medvetet att de som hanterar regeringens hemsida satt in detta sånt så att det inte ska vara sökbart via google?

Mörkar de något? Konspiration?

Låter fan helt sjukt. Kan ju knappast vara en slump då eller att det är bara min och din dator som krånglar.
Citera
2022-08-04, 22:03
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Det bör vara möjligt att i fler fall än i dag utvisa utlän*ningar som begår brott. Regeringen föreslår därför ändringar i utlän*nings*lagen och brotts*balken som syftar till att skärpa reglerna om utvis*ning på grund av brott.

Min kopiering krånglar också, riktigt skumt gjort.
Citera
2022-08-04, 22:04
Medlem
Citat:
Låter fan helt sjukt. Kan ju knappast vara en slump då eller att det är bara min och din dator som krånglar.

samma med mobilen också.

Så det är nog på deras hemsida där de lagt in något som lägger in osynliga **

Frågan är varför de gör så och vad är det som inte ska vara sökbart och mörkas
Citera
2022-08-05, 00:14
Medlem
SwizzerNöts avatar
Det blir som vanligt, man letar upp nån stackare som jobbar i sverige men gjort fel på nån detalj och slänger ut vederbörande. Eftersom personen har anpassat sig väl till svenska samhället accepterar han vad myndigheterna säger.

Man vågar inte utvisa någon som kaosar och säger nej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in