2022-08-04, 15:12
Medlem
Vpn påslagen på android mobilen funkar kanon.

Internetdelar till pc som visar min riktiga ip, varför?
Citera
2022-08-04, 15:19
Medlem
Dyngbaggen2s avatar
För du delar din internetanslutning, inte din VPN-anslutning. Stäng av VPN på telefonen och slå på VPN på datorn.
Citera
2022-08-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngbaggen2
För du delar din internetanslutning, inte din VPN-anslutning. Stäng av VPN på telefonen och slå på VPN på datorn.

Hm det var ju synd för tyvärr kraschar datorn (äldre win 7) om jag installerar o kör klienten.
Citera
2022-08-04, 15:50
Om jag inte minns fel så fungerar det som så att internetdelning brukar hålla till i länklagret medan vpn huserar i antingen nätverk eller transport. Lagren i OSI-modellen är:

application
presentation
session
transport
network
link
physical

Vpn-tunneln ligger lager högre upp än internetdelningen, vilket gör att trafiken inte kan gå därigenom.

Med reservation för att min förklaring kan vara fel
Citera
2022-08-04, 16:11
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Är du min fru? Din avatar påminner om henne när hon är på det humöret lol. "Vad gör du med datorn..varför vill du inte visa..vad betyder BBW?"

Nu fick du en fingervisning vad jag använder den till
Porrsurf alltså.

Om du inte kan få vpn-klienten att fungera i Windows så kan du ju alltid testa att installera Linux.

Vad har du för vpn-tjänst?
Citera
2022-08-04, 16:48
Medlem
Dyngbaggen2s avatar
Citat:
Är du min fru? Din avatar påminner om henne när hon är på det humöret lol. "Vad gör du med datorn..varför vill du inte visa..vad betyder BBW?"

Nu fick du en fingervisning vad jag använder den till
Om du använder datorn till porrsurfning och vill dölja detta för en närstående så kan jag inte för mitt liv se vad du ska med en VPN till. Och om du använder Win7 till porrsurf så vet redan hela världen att du porrsurfar. Du tror väl inte att du är den enda som se innehållet i din dator, eller?
Citera
2022-08-04, 17:30
Medlem
Dyngbaggen2s avatar
Citat:
Men är du fortfarande kvar o hänger dig fast som en klibbig ovälkommen insekt , seså tebax till mammas källare nu istället för att skita ner tråden ännu mer.
Funkade TunSafe? Förutsätter att det är OpenVPN du försökt med tidigare och precis som din papparoll så gick det åt helvete. TunSafe kanske fungerar bättre.
Citera
2022-08-04, 19:24
Bannlyst
Om du svarar på den ända som försöker hjälpa dig istället för att skriva med andra som inte kan eller inte vill hjälpa dig så mata inte trollen, vill du lösa problemet eller tramsa? Svara på den ända vettiga frågan i tråden istället.

SvenHelsing: "Vad är det för vpn-tjänst?"

Är det WireGuard eller OpenVPN eller vad är det du använder? VPN är en teknik, inte något annat. Så berätta vad du använder.

Vilken väljer du nedan på bilverkstaden:

1. "Hej, fordonet där hemma går inte att få igång. Vad fan kan va felet????"

2. "Hej, jag har en Volvo V70 hemma som tyvärr inte startar och när jag vider på tändningen så händer inget, lampor allting är helt nedsläckta, jag har även kollat i motorn med hjälp av en kompis eller bekant och det bara klickar till när jag vider på tändningen. Har du tips eller råd på vad som kan bara fel på min bil?"

Jag hade kört på det nedre alttenativet, du hade använt dig av första altenativet antar jag?

Inte? Du har ju precis gjort det här.

Så, gör om och gör rätt. Berätta mer, jag skiter fullständigt i vad du surfar på men hjälpa dig kan jag. Svara inte på troll. Tror du bilverkstaden bryr sig om du kör i 230 eller inte? Man kanske kan tro det, men det gör dom inte. Lika lite skiter jag i vad du surfar på. Berätta istället problemet och även vad som äŕ fel och även vad du använder.

Det kommer gå bättre, jag lovar!

Har du betalat VPN:en? Det är en bra början. Men inte ens det vet jag om du kollat.
Senast redigerad av wuseman 2022-08-04 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in