2022-08-04, 11:33
Medlem
Dagens stora I-lands problem för mig är att "fastna" i spel. Ju äldre men blir ju mindre engagerad blir jag i stories och långa inlärningsprocesser utan vill mer få en adrenalinkick direkt. Jag brukar kolla upp spel genom https://howlongtobeat.com/ vilket ger en fingervisning om hur lång tid det tar att klara ett spel, däremot saknar jag info om hur lång tid det tar innan man kommer in i ett spel.

Allra bästa hade varit att man t om kunde se efter demografi. T ex är jag sugen på att testa Elden Ring men misstänker att det tar lång tid innan man tycker det är kul och jag har svårt att ta mig över den "kullen" t ex kanske jag har 30 minuter över och vill testa ett nytt spel, oftast räcker inte det för att ens se klart intron idag känns det som.

Någon som vet någon sida eller liknande man kan använda som samlar denna statistik?
Citera
2022-08-04, 11:51
Bannlyst
Som äldre kommer man aldrig in i spel. Det är helt enkelt ointressant och man har ingen tid som i yngre dagar.
Citera
2022-08-04, 12:19
Medlem
Blaze.s avatar
Det är nog något man får testa själv. Eventuellt läsa recensioner om spelet.
Citera
2022-08-04, 12:22
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kovidnittion
Som äldre kommer man aldrig in i spel. Det är helt enkelt ointressant och man har ingen tid som i yngre dagar.
Det klart att man kan komma in i ett spel även i sina äldre dagar, även fast att man har ett heltidsjobb.

Det kan däremot vara svårare att få ihop tiden om du har en familj.
Citera
2022-08-04, 12:26
Medlem
Intressant fråga. Kan mycket väl vara individuellt om hur länge det tar för komma in i ett visst spel.
Citera
2022-08-04, 12:46
Medlem
guderis avatar
Har svårt att komma in i spel nu för tiden, antar att det beror på åldern. Om det är ett spel jag gärna vill spela, men inte kan komma in i så brukar jag ta det på fredagkväll efter jobbet, ta några öl så pass att jag blir salongsberusad, och samtidigt nöta spelet några timmar. Funkar inte det så brukar jag lägga ner att försöka komma in i spelet.
Citera
2022-08-04, 13:19
Medlem
BigFatCones avatar
Eftersom alla spel i stort sett är Quake eller i alla fall Call of Duty, alla strategispel är samma sten/sax/påse som vanligt och överlevnadsspelen är samma lika bara i olika miljöer, så tar det typ 10 minuter att komma in i dom flesta av dagens spel.
Citera
2022-08-04, 13:29
Medlem
Plocka fram det där Playmobil piratskeppet eller motsvarande som du hade när du var liten. Är det fortfarande lika roligt att leka med nu? Nej precis. Datorspel är för barn.
Citera
2022-08-04, 13:30
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Plocka fram det där Playmobil piratskeppet eller motsvarande som du hade när du var liten. Är det fortfarande lika roligt att leka med nu? Nej precis. Datorspel är för barn.

Speciellt dom där 18+ spelen.
Citera
2022-08-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Speciellt dom där 18+ spelen.

Obegripligt hur det kan finnas spel för 18+ men kanske finns nappar för vuxna också.
Citera
2022-08-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kovidnittion

Åh du duktig! Vill du bli min fru?
Citera
2022-08-04, 13:51
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Dagens stora I-lands problem för mig är att "fastna" i spel. Ju äldre men blir ju mindre engagerad blir jag i stories och långa inlärningsprocesser utan vill mer få en adrenalinkick direkt. Jag brukar kolla upp spel genom https://howlongtobeat.com/ vilket ger en fingervisning om hur lång tid det tar att klara ett spel, däremot saknar jag info om hur lång tid det tar innan man kommer in i ett spel.

Allra bästa hade varit att man t om kunde se efter demografi. T ex är jag sugen på att testa Elden Ring men misstänker att det tar lång tid innan man tycker det är kul och jag har svårt att ta mig över den "kullen" t ex kanske jag har 30 minuter över och vill testa ett nytt spel, oftast räcker inte det för att ens se klart intron idag känns det som.

Någon som vet någon sida eller liknande man kan använda som samlar denna statistik?

Nu är vi som tur var olika som människor, och med det sagt så är det väldigt svårt att ge en "tid" för alla människor hur länge det tar att komma in i ett spel.

Bättre är väl att du väljer liknande spel du har spelat som just du tycker var lättast att komma in i.

Kan tänka mig att mobilspel är det du borde satsa på, inte så invecklade att börja spela.
EVE Online ska du inte ens tänka på att försöka börja spela om vi pratar motsatsen till enklare mobilspel.
Senast redigerad av mattias_r 2022-08-04 kl. 13:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in