Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du är samma skrot och korn som språkfascister som dömer folk stenhårt efter deras dåliga språk, vilket för övrigt är applicerbart på dig. Ditt språk är jävligt kasst.

Men det lyser verkligen igenom så tydligt i ditt inlägg att du inte är det minsta intresserad av att försöka förstå och eventuellt ändrar åsikt. Det enda du är ute efter är att få ösa ur dig din åsikt och hoppas på ryggdunkar och ser varje motargument som bekräftelse på att du har rätt, vilket är enormt viktigt för ditt ego.

Ska hälsa mina kollegor, vår chef och vår vd att en pajas på nätet inte tycker om deras tatueringar.

Du pratar ju om Sverige? Ca 90% av svenska folket räkans som lantisar.
Så vad spelar det för roll om din chef eller vd har tatuering. De i högre rank kommer inte ens vilja ha er i deras liga.
Citera
2022-08-03, 20:13
Medlem
Om jag skulle tatuera mig blir det något som jag alltid kan stå för och som är mig 100%.

1. Tintin och Milou.
2. En basgitarr Fender sunburst.

Det är saker som betyder mycket för mig

Tintin läste jag som barn hade de flesta album.
Basgitarr spelar jag som huvudinstrument.

Inga fula dolkar mönster och drakar.
Inga ankare eller skepp. Inga pinuppor.
Citera
2022-08-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rozenkvarts
Märkligt inte patienterna jag sett när jag jobbat på psyk varit heltäckta med tatueringar…

Det är fler i personalen än patienterna med många tatueringar.
Citera
2022-08-03, 20:19
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Det är, fast svensken tror sig klasslös & fri, fortfarande en klassfråga.

Med tre ord: Bläcka inte fläsket.
Citera
2022-08-03, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Du pratar ju om Sverige? Ca 90% av svenska folket räkans som lantisar.
Så vad spelar det för roll om din chef eller vd har tatuering. De i högre rank kommer inte ens vilja ha er i deras liga.
Är rätt säker på att min vd spelar i en betydligt högre liga än du. Det är inte företaget "Björkmans sportbutik" vi pratar om, utan en koncern med över 20000 anställda.

Men varför har du detta behov av att uttrycka att du inte vill umgås med folk i - enligt dig - "lägre liga"? Hur många tror du bryr sig och önskar att just du skulle vilja förbarma dig?
Citera
2022-08-03, 20:29
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Jag får ut ungefär 26k efter skatt. 11k tar hyran, 6000 återbetalning av lån (en kreditkort och CSN), 3000 kosttillskott, gymkort, telefon abonnemang och annat hygienprodukter. Kvar blir knappt 4000 kr som går till mat.
Det här var fan det roligaste jag läst på länge! Du har alltså ynka 26k efter skatt, bor i en hyresrätt, skriver som en lågutbildad och ser dig själv som högstatus? Du är om möjligt ännu mer patetisk än högstatusmänniskor som ser ner på andra.

Får tacka. Behövde ett skratt i mitten av veckan, och få saker är så underhållande som patetiska överklasswannabes.
Citera
2022-08-03, 20:30
Här är en bild på en del gängmedlemmar som skakar galler i ett fängelse i El Salvador. För egen del så ser de ut som representativa medlemmar för det typiska klientelet hos Kriminalvården: https://www.theguardian.com/artanddesign/2015/sep/04/adam-hinton-el-salvador-ms-13-gangs-prison-portraits
Citera
2022-08-03, 20:36
Medlem
Jag tycker snarare att folk som gillar att racka ner på andra är ett tecken på icke ”högstatus människor” för att citera dig. Även folk som särskriver och liknande kan ge en indikation på vad för typ av människa man befattar sig med.
Citera
2022-08-03, 20:37
Medlem
Alltså jag vet inte. Vissa gör det för dom tycker man ser coolare ut, vissa gör det för att visa vad dom känner. T.ex. dom som tatuerar in sitt barn. Eller tycker man det ser bra ut.

Personligen tycker jag det är slöseri på pengar. Att måla en permanent färg på huden. Jobbigt sen om man ångrar sig..
Citera
2022-08-03, 20:39
Citat:
Ursprungligen postat av Rozenkvarts
Märkligt inte patienterna jag sett när jag jobbat på psyk varit heltäckta med tatueringar…

Här är en amerikansk forskningsstudie som har gjorts i ämnet rubricerad "Psychiatric implications of tattoos". Från texten:

"Psychiatric disorders, such as antisocial personality disorder, drug or alcohol abuse and borderline personality disorder, are frequently associated with tattoos. Finding a tattoo on physical examination should alert the physician to the possibility of an underlying psychiatric condition."

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2333825/

"A new study has discovered that people with tattoos were more likely to be diagnosed with mental health issues and to report sleep problems. Researchers also found that people who had tattoos were more likely to be smokers, to have spent time in jail, and to have a higher number of sex partners in the past year."

https://psychcentral.com/news/2019/01/27/people-with-tattoos-more-likely-to-also-have-mental-health-issues#:~:text=A%20new%20study%20has%20di scovered,partners%20in%20the%20past%20year.
Senast redigerad av anwe8 2022-08-03 kl. 20:44.
Citera
2022-08-03, 20:45
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Här är en amerikansk forskningsstudie som har gjorts i ämnet rubricerad "Psychiatric implications of tattoos". Från texten:

"Psychiatric disorders, such as antisocial personality disorder, drug or alcohol abuse and borderline personality disorder, are frequently associated with tattoos. Finding a tattoo on physical examination should alert the physician to the possibility of an underlying psychiatric condition."

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2333825/
Det är värt att notera att studien är över 30 år gammal.
Citera
2022-08-03, 20:46
Medlem
Rozenkvartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Här är en forskningsstudie som har gjorts i ämnet rubricerad "Psychiatric implications of tattoos". Från texten:

https://psychcentral.com/news/2019/01/27/people-with-tattoos-more-likely-to-also-have-mental-health-issues#:~:text=A%20new%20study%20has%20di scovered,partners%20in%20the%20past%20year.

"A new study has discovered that people with tattoos were more likely to be diagnosed with mental health issues and to report sleep problems. Researchers also found that people who had tattoos were more likely to be smokers, to have spent time in jail, and to have a higher number of sex partners in the past year."

En mindre studie från USA du länkar till. Oavsett, med tanke på hur väldigt många som är tatuerade i Sverige går det inte att sätta folk i fack utifrån det. Om man säger såhär, majoriteten av de som sitter i fängelse kanske är tatuerade, men majoriteten av tatuerade sitter inte i fängelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in