Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-30, 13:03
  #1
Medlem
chillionaires avatar
Laste nyss att Gota Kanal 2! (!!) har planerad premiar till jul! :P tydligen sa har filmen en budget pa 30m SEK, undrar om den kan mata sig med foregangaren, kan det till och med bli en battre film (borde inve vara sa svart) haha. Vad tror ni om denna satsning?
Citera
2006-06-30, 14:06
  #2
Medlem
Ha detta lät intressant, jag såg Göta kanal igår kväll så jag tvivlar på att den nya kan bli bättre. (Om det över huvudtaget är möjligt att övertraffa orginalet!)

Men görs den i samma anda som ettan så kan det ju till och med bli bra.

men den läggs iallafall på min "film-jag-måste-se-lista"
Citera
2006-06-30, 15:39
  #3
Medlem
snapcases avatar
Varför läggs det tid och pengar på säna här skitprojekt? Behöver vi en fortsättning på en skitnödig komedi från början på 80-talet? Nån har fått för sig att den är "kult" och sen rullas miljonerna fram... Fan Loffe Carlsson gör rekalm för båtfirmor i västerås lokaltv numera.
Citera
2006-06-30, 15:47
  #4
Medlem
Larvigt! Ge bidragen till mer nyskapande projekt istället.
Citera
2006-06-30, 15:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Varför läggs det tid och pengar på säna här skitprojekt? Behöver vi en fortsättning på en skitnödig komedi från början på 80-talet? Nån har fått för sig att den är "kult" och sen rullas miljonerna fram... Fan Loffe Carlsson gör rekalm för båtfirmor i västerås lokaltv numera.

Den är "kult" vara sig du eller någon annan säger det. Vad menar du med att den är "skitnödig". Det är en film som många uppskattar och som får dem att skratta. Det anser inte jag vara onödigt.
Citera
2006-06-30, 23:38
  #6
Medlem
Jag väntar idogt på nyinspelningen av Åsa-Nisse på Mallorca...
Citera
2006-06-30, 23:43
  #7
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Varför läggs det tid och pengar på säna här skitprojekt? Behöver vi en fortsättning på en skitnödig komedi från början på 80-talet? Nån har fått för sig att den är "kult" och sen rullas miljonerna fram... Fan Loffe Carlsson gör rekalm för båtfirmor i västerås lokaltv numera.

För att de som investerar pengar vet att även om filmen suger gammal getpung så kommer många vilja gå och se filmen för att "den första filmen var ju så rolig". Det otäcka är att det stämmer in även på mig. Jag är ganska övertygad om att jag kommer att se filmen (lär väl iofs knappast gå på bio för att se den). Det är synd att man inte satsar lite pengar på lite unga lovande komiker som är intresserade av att göra film (om det finns några såna) för svenska komedier har tappat ordentligt de senaste åren.
Citera
2006-07-01, 04:52
  #8
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrist
Jag väntar idogt på nyinspelningen av Åsa-Nisse på Mallorca...

rädd att du kommer få vänta tills du vunnit på lotto

tror inte dom kommer upp till samma klass som ettan
Citera
2006-07-01, 19:32
  #9
Banned
JamesWoodss avatar
Den första filmen är ju pinsamt usel...jag såg den tyvärr för inte så länge sen (inte igår, men förra gången den gick på tv), och jag kan inte fatta hur jag tyckte den var kul första gången jag såg den. Å andra sidan var jag väl inte mer än 8-9 år då...
Citera
2006-07-01, 19:46
  #10
Medlem
Stålfarfars avatar
Underbart! Allt med Loffe är obligatoriskt att se för mig, synd att inte Gräsänklingar finns på dvd... Loffe och taffliga svenska komedier är två av de bästa egenheterna med 80-talet.
Citera
2006-07-01, 21:11
  #11
Medlem
offe_mans avatar
Göta Kanal 1 och Repmånad är två favoriter och klassiker som det inte kommer kunnas göra värdiga uppföljare till. Tyvär men så är det
Citera
2006-07-01, 21:28
  #12
Banned
JamesWoodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Göta Kanal 1 och Repmånad är två favoriter och klassiker som det inte kommer kunnas göra värdiga uppföljare till. Tyvär men så är det
Uwe Boll skulle kunna göra en värdig uppföljare. En lobotomerad chimpans skulle kunna göra en värdig uppföljare. Till och med Colin Nutley eller Måns Herngren & Hannes Holm skulle kunna göra en värdig uppföljare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback