Citat:
Ursprungligen postat av
espiye
Intressant inlägg. Jag klipper ut det som jag tycker att jag kan svara på.
Man har dubbla par av ögon. Ett par yttre och ett par inre. Den som söker sig själv i andras ögon är extrospektiv. Hon använder mer sina yttre ögon än sina inre. En sådan person får sitt värde genom hur andra ser på henne. En människa som vill bli en filmstjärna är ofta ett extremexempel på någon som söker i andras blickar vad hon är. Även de som kontrolleras av heder söker i andras blickar på bekräftelse om ens värde. Så jag förstår hur du skriver att världen hade förändrats om "folk haft samma medvetande över sitt inre som de har över sitt yttre"
Att få sitt värde inifrån är så besatt med lidande att de flesta undviker det. För där ser man alla sina brister och måste åtgärda dem. Mystiker har genom alla tider sagt att sann lycka kommer inifrån. Det handlar om att besegra sig själv. Som du säger sitt ego.
Intressant svar. Du har tre ögon.
Två som är projektor/filma, ett för det eviga , kärnan, nätverkskortet som är anslutet till alla andra med exakt samma struktur. Dvs allt med liv i alla universum och dimensioner.
Den punkt du har mellan dina hjärnhalvor (tallkottkörtel är inte ”samma sak” som planetens singularitet/kärna. Det är ÄR den. På samma sätt som den ÄR solsystemets likaså galaxens. Den ljusa punkten i mitten av galaxen är direkt anslutet till singulariteten i dig. Det är en oändlig portal till allt levande/medvetande, dvs ”Gud”. Din kropp är en avatar för den här dimensionen av existens.
På andra planeter lär du dig om dina tidigare liv så där finns inte döden som koncept.
I högre dimensioner av existens ser du på den här verkligheten som du tänker dig ett spel. Framför allt world of Warcraft. I första spelet kommer du inte långt utan samarbete och engagemang, struktur men framför allt samarbete. Enighet (369)
Just biten när vi förstår att vi är en. Låser vi upp en ny verklighet. ”With great power comes great reasonspibility.
När du förstår tillräckligt av verkligheten, spelar det yttre lite någon roll något mer. Du kan vara ett träd om du vill.
Vi har lärt oss verkligheten spegelvänt. För att hålla oss stagnerande.
Om du är oändlig. Tänk nu på vad ditt ”Junk-DNA” är.
Ingen underkastelse. Vi är inte vår kropp.
Tjäna andra med andemening.
Och skulle du ha alla svar utan jobb har hela poängen med ”spelet” tappat sin mening. Det finns igen yttre auktoritet som kan ge sanning. Allt är förståelse och val.