2022-08-03, 12:13
Medlem
GustavAdams avatar
Massor av bilder visar modeller med målade klädesplagg, i större eller mindre omfattning.
Är inte grundtanken med body paint att modellen ska vara helt naken?
Citera
2022-08-03, 12:17
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Massor av bilder visar modeller med målade klädesplagg, i större eller mindre omfattning.
Är inte grundtanken med body paint att modellen ska vara helt naken?

Namnet säger väl sig själv "body paint" att måla nån del av kroppen.Behöver inte betyda att du ska va naken
Citera
2022-08-03, 12:22
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Namnet säger väl sig själv "body paint" att måla nån del av kroppen.Behöver inte betyda att du ska va naken
Ja kanske det.
Inte lika tydligt som i t.ex "FAN" Fine Art Nude.
Citera
2022-08-03, 17:17
Medlem
Om någon målar kjol och linne på en naken kvinna så att hon ser påklädd ut så är väl det bodypainting om något?

Eller kostym, eller klänning.

Bodypainting måste inte vara naken och guldmålad precis.
Citera
2022-08-16, 09:17
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Om någon målar kjol och linne på en naken kvinna så att hon ser påklädd ut så är väl det bodypainting om något?

Eller kostym, eller klänning.

Bodypainting måste inte vara naken och guldmålad precis.
Inser att jag inte var tydlig i frågan.
Det jag menade är att modellen inte är helt naken utan det målas även på de kläder som modellen har på sig.
Nu är väl detta storm i vattenglas, men Body Paint Nude skulle då kunna vara rätt ord för den konstformen på samma sätt som vi har Fine Art Nude för fotografi av helt nakna personer.
Citera
2022-08-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Inser att jag inte var tydlig i frågan.
Det jag menade är att modellen inte är helt naken utan det målas även på de kläder som modellen har på sig.
Nu är väl detta storm i vattenglas, men Body Paint Nude skulle då kunna vara rätt ord för den konstformen på samma sätt som vi har Fine Art Nude för fotografi av helt nakna personer.

Ah, då är vi nog I samma tankebana. Jag var inte medveten om att det kallades bodypaint även om de har kläder på, oavsett vilket klädesplagg.

Nåja, jo jag tror grundtanken till bodypaint är helnaket men ändå "typ okej eftersom det mest intima är dolt på håll".
Citera
2023-08-28, 18:11
Medlem
GustavAdams avatar
Lyfter tråden igen.
Någon som har erfarenhet av det som "målare" eller modell?
Citera
2023-09-02, 20:27
Medlem
Om du tittar nära på foton (bara bildgoogla bodypaint så hittar du en del) så ser du konturerna av en stringtrosa som vävts in i motivet eller vad jag gissar är någon slags klisterlapp precis över skötet som målats över. Så det är nog sällan komplett näck.
Citera
2024-05-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Om du tittar nära på foton (bara bildgoogla bodypaint så hittar du en del) så ser du konturerna av en stringtrosa som vävts in i motivet eller vad jag gissar är någon slags klisterlapp precis över skötet som målats över. Så det är nog sällan komplett näck.

Tycker det verkar ganska vanligt med komplett nakna modeller också. Ibland är det en förutsättning.
https://www.buzzfeed.com/eduardoleon...e-for-work-ga9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in