2022-08-03, 08:43
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Vilken bank har samma eller liknande som klarna. Jag minns att man kunde delbetala ett köp på10K på 2 månader, räntefritt vilket va najs men nu är det inte så.

Vad använder ni för sätt för konsumtion när man vill köpa en gummibåt för 10K och kunna betala det räntefritt på 2 månader.
Citera
2022-08-03, 18:44
Medlem
Sonny00s avatar
Varför betala av? Jag betalar numera allt jag köper i butik eller på nätet direkt med bankkortet. Då vet jag att det är färdigbetalt och att det inte kommer att dyka upp några fakturor på ett eller annat sätt.

Ja, det var ju inget svar på din fråga egentligen!
Senast redigerad av Sonny00 2022-08-03 kl. 19:01.
Citera
2022-08-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Varför betala av? Jag betalar numera allt jag köper i butik eller på nätet direkt med bankkortet. Då vet jag att det är färdigbetalt och att det inte kommer att dyka upp några fakturor på ett eller annat sätt.

Ja, det var ju inget svar på din fråga egentligen!

Jag förstår. Men ibland, vissa månader blir lite högre konsumtion där det är bättre att betala hälften o hälften på 2 månader så man kan leva lite resterande av m ånaden.
Citera
2022-08-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Jag förstår. Men ibland, vissa månader blir lite högre konsumtion där det är bättre att betala hälften o hälften på 2 månader så man kan leva lite resterande av m ånaden.

Du har väl åtminstone något buffersparkonto eller är du funktionsnedsatt?

Nalla från ditt sparkonto och betala tillbaka som om det var på avbetalning.
Citera
2022-08-05, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbajacker
Du har väl åtminstone något buffersparkonto eller är du funktionsnedsatt?

Nalla från ditt sparkonto och betala tillbaka som om det var på avbetalning.

Har inget sånt buffe konto. Min ekonomi har börjat om från noll, pga dålig ekonomi.
Citera
2022-08-05, 10:16
Medlem
Citat:
Har inget sånt buffe konto. Min ekonomi har börjat om från noll, pga dålig ekonomi.

Spara 5k den här månaden och köp gummibåten nästa månad? Eller låt bli gummibåten helt och lägg 10k som början på ditt buffertkonto?
Citera
2022-08-05, 10:22
Medlem
Det kan du ju göra med ett vanligt kreditkort.

Köp gummibåten den första dagen i perioden, förmodligen 1:a i månaden.

Fakturan för kreditkortet kommer till dig en månad senare, och betalas ytterligare en månad senare.

Exempel; köp båten 1/1, betala fakturan 31/3.
Citera
2022-08-05, 10:38
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Spara 5k den här månaden och köp gummibåten nästa månad? Eller låt bli gummibåten helt och lägg 10k som början på ditt buffertkonto?

Precis som ovan skriver, spara till den som normala människor. Men har du inte ens buffer på 10k till oväntade utgifter så ska du nog inte tänka på gummibåtar utan på ett sparkonto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in