Citat:
Ursprungligen postat av
shiverspine
Tappade min mobil i marken så att displayen sprack i ena hörnet och nu har en del av skärmen dött, dvs området runt sprickan är helt svart. Går det ändå att byta display på den och var kan man få ett bra pris?
Vad är det för telefon?
Det är svårt att ge råd utan, det går ju att ge allmänt tips men te.x så vill du ha en justberbar klämma för skärmen ev beroende på telefonen, beroende vilken lur det är så spelar det roll vilka ev "sug" proppar du vill ha för att få rätt grepp för telefonskärmarna är ofta limmade, sen ja, det finns många orsaker att vilja veta varför.
Du vill INTE köpa fel grejjer, det är för jävla jobbigt om man inte har anpassade saker. Priserna är samma, i princip men utgångspunkten är inte densamma bara för man väljer första på Jula, det går men inte de tär inte ultimat, runt 200-300kr för ett rätt kit typ.
Eller vill du bara köpa in en skärm billigt och låta någon annan byta kanske, menar du?
iPhone och Pixel är dom lätt lättast enligt mig i alla fall, samsung beror på vad är för modell och hur kameran är om den är inbyggt i mitten eller i ett hörn osv. Vissa iPhone modeller behöver du skruvmejsel till och vissa inte osv, ja du sert det är svårt att veta utan modell. Huawei har en kabel, eller ja huawei och huaweiu iaf p8 och p9 som är väldigt lätt att ha sönder, så läs extra noga på din modell vart den är någonstans om du har huawei.
Vill du bara köpa en billigt, köp INTE någon budget. Det kommer du ångra, tro mig. Du behöver inte pröjsaz 3000kr kanske men hitta bästa priset på den bästa skärmen, annars kan de dyka upp jävligt skumma fel. Det vet jag väl och det beror inte på dig eller han som bytte utan kvalitén iaf om det är huvudtelefon och du är rädd om den.
Varlör pixel är busenkel te.x de är för att skärmen och underdelen sitter ihop via en kontakt, vissa telefoner har 3-4st kablar som skall pillas in och de gör jobbet genast svårare. Så på pixel jag bytta skärmen var det bara försiktig få issär skärmen med underleen och långsamt låta limmet värmas upp så de släppte. Sen var det bara att sätta ihop igen, som en kontakt typ.
Haha, fan vad jag har grejjat mycket jag när jag läser igenom inlägget haha! Men ja, jag skrruvar i ALLT som går, det måste man om vill lära sig. Det ända jag inte skruvat isär hemma de är tvn, men det hade jag gjortrt om det för något årsen har lugnat mig nu. Men telefoner de har jag massa här. De är SKIT lätt med rätt saker, om du har lite "tålamod" typ för de är inte gjort på 1 sekund.
iFixit har väl bäst kvalite men dom har inte alla verktyg osm behövs alltid, te.x:
https://www.mytrendyphone.se/shop/ji...1-226595p.html är bättre än iFixits kniv för kniven kan lätt spräcka skärmen så då är det bättre att ha gummi när man skall ta isär dom, detta gäller på Apples prylar iaf, ÄVEN iMac när jag skulle flash om eeprom på den så fick jag lära mig den hårda vägen, skärmen sprack tyvärr de var så lite lite lite, men ja, det beror allt på vad du har lur!
Denna är bra att ha också:
https://www.mytrendyphone.se/shop/be...g-243970p.html som inte är dyr, visst det går att fylla en kastrull med vatten och ställa på skärmen så den "pressas" det har jag själv gjort men är de en splitte rny lur, då vill du ha det gjort "jämt" över skärmen annars kan de bli "glapp" typ i hörn osv.
LCD Lurar behöver du en öppnare med:
https://www.mytrendyphone.se/shop/ja...d-177924p.html
haha, nu vet du i framtiden att modell är A och O att skriva därför skrev jag ihop allt så man förstår varför man inte skall missa det nästa gång
// useman