• 2
  • 3
2022-08-03, 00:43
Medlem
Skidtunnel? Skidor i augusti månad?
Citera
2022-08-03, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Efter att ha sett filmen så är jag övertygad om att kvinnan slagit huvudet i väggen. Förvånande om det inte funnits skydd vid nedförsbacke med kurva.

Kanske ändå inte. Det verkar som att det faktiskt finns två nedförsbackar som möter varandra i tunneln och att åkarna krockat där. Låter som en galen konstruktion. Smått otroligt om det inte skett olyckor i tunneln tidigare.
Citera
2022-08-03, 01:22
Medlem
Kan ha varit i nedförslut. Hög fart typ 40 km/h? Huvud slag mot bröst. Slagit i isig bana med huvud (tinning alt bakhuvud) före.

Edit: betongvägg
Senast redigerad av Petitoo 2022-08-03 kl. 01:27.
Citera
2022-08-03, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Jag vet inte hur många mil jag lägger i skidspåren årligen, betydligt fler än dig antar jag då du jämför "skidtunnlar" med essingeleden. Sen att du tycks tro att man kan skata efter att man uppnått en viss hastighet i en nedförsbacke får stå för din egna okunskap.
Nä jag sa att du skrev att det var dålig sikt på grund av att det var en tunnel. Du lägger säkert fler mil på skidor än mig eftersom jag tillbringar min tid på fjället med pulka och tält inte fjantiga spandexkläder i preparade spår då blir det inte så många mil
Citera
2022-08-03, 17:37
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquarius9292
Ja, att hon hålls nedsövd i kombination med åtgärden att sätta upp stötdämpande skydd på betongväggen där olyckan skedde talar ju starkt för att hon slagit i väggen och ådragit sig en allvarlig skallskada. Verkar som det rimligaste scenariot.

Jag instämmer i den teorin. Kollar man på videon så ser man att spåren dessutom går ganska nära väggen. Men som någon var inne på finner jag det svårt att tro att åkarna kan ha frontalkrockat med tanke på hur långt det är mellan de två spåren (jag utgår från att de är enkelriktade).
Citera
2022-08-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Jag instämmer i den teorin. Kollar man på videon så ser man att spåren dessutom går ganska nära väggen. Men som någon var inne på finner jag det svårt att tro att åkarna kan ha frontalkrockat med tanke på hur långt det är mellan de två spåren (jag utgår från att de är enkelriktade).

Det finns en nyhetsuppdatering på skidtunnelns egen hemsida med mer information som jag citerade i ett tidigare inlägg. Där står de att de kom från varsitt håll och kolliderade.
Citera
2022-08-03, 18:55
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquarius9292
Det finns en nyhetsuppdatering på skidtunnelns egen hemsida med mer information som jag citerade i ett tidigare inlägg. Där står de att de kom från varsitt håll och kolliderade.
Länk?
Citera
2022-08-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Länk?

Finns i inlägg #23 tidigare i tråden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera