2022-10-23, 06:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Nej, han har inte "erkänt" något sådant; tvärtom, så har han hävdat motsatsen. Inte desto mindre har anklagelsen cirkulerat i årtionden, men jag har aldrig någonsin sett var detta påstådda övertramp skulle ha ägt rum.
Nej då ha erkände det, men gav en dålig förklaring till det. Du hänvisade det själv till hans dåliga förklaring varför han måste använda ett 20 tal pseudonymer.

Citat:
Fel. Aktionen var inte slutförd den 26:e september 1943; ortodoxa förintelseforskare påstår att den avslutades först den 29:e september, och jag har citerat ett antal vittnen som hävdar att aktionen pågick hela vägen in i oktober. Det finns dessutom minst ett vittne som bokstavligen påstår att man fortfarande arbetade med att konstruera fler "bål" den 25-26:e september. Det är därmed en lögn att hela kremeringsaktionen redan var avslutad. Med tanke på att vittnena talar om hur himlen målades svart "dag och natt" av likförbränningen är det ganska magstarkt av dig att påstå (utan källa) att det inte hade kommit någon rök från de 70 000 liken som kremerades över öppen himmel. I verkligheten så borde man ha kunnat se människor, enorma rökpelare, lastbilskolumner, bilar, mm. Den judiska gravplatsen påstås även ha plundrats på gravstenar, men det finns inga tecken på detta i flygfotografiet.
Nej det är fel på "eran" datum. Jag hittar ingenting med det du påstår att det skulle hålla på till okt. Hittar bara det började i mitten aug och höll på i en månad. Vilka vittnen påstår det? Fast flygbilden som ball hänvisade till visade bara den delen det ej förkom skjutningar eller bränning.

Citat:
Är detta en "seriös och etablerad forskare"? Okej, jag gav bloggen (!) en chans, och nu har jag läst hela texten. Ingenstans finns någon förklaring till varför Luftwaffe-fotografiet inte skulle visa hela det relevanta området av ravinen och avrättningsplatserna. Som jag redan demonstrerat med ovanstående kartbilder så finns exakt hela området av ravinen, kyrkogårdarna och de avgränsande vägarna med på flygfotografiet, vilket innebär att Balls bok i allt väsentligt hade rätt.
Den seriösa forskning visar tydligt Ball hade bara tagit en bit av flygfotot och ej de delar som de tro skjutningen förekom.

Citat:
Du påstår att "färgen" är en rökpelare, men detta är ju uppenbarligen inte sant. Det andra problemet är att denna påstådda rökpelare inte ens är i närheten av de påstådda avrättnings-/kremeringsplatserna. Det kan enkelt demonstreras att denna färg egentligen är "platt".
Det du som påstår det var färg inte jag! Jag förundrad att "färgklick" kan synas på så hög höjd!

Citat:
Fel. Bilden är tagen när aktionen pågick, den innehåller exakt hela ravinen, alla de relevanta avrättnings- och kremeringsplatserna, och den visar inte minsta tillstymmelse till mänsklig aktivitet i området.
Det är det inte gör, du hade källaren till HELA bilden, men ball forsning visade bara en bit av den bilden ...
Citera
2022-10-23, 20:54
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej då ha erkände det, men gav en dålig förklaring till det. Du hänvisade det själv till hans dåliga förklaring varför han måste använda ett 20 tal pseudonymer.

Skulle du kunna visa var detta skulle ha skett, i sådana fall? Detta verkar snarare vara en vandringssägen än ett faktum, och han har dessutom förnekat att han hänvisat till sina egna pseudonymer till stöd för vetenskapliga argument i en forskningsstudie. Och som jag påpekade tidigare så är ju de enda relevanta av Rudolfs studier publicerade under öppet namn, så ditt argument faller pladask...

Citat:
Nej det är fel på "eran" datum. Jag hittar ingenting med det du påstår att det skulle hålla på till okt. Hittar bara det började i mitten aug och höll på i en månad. Vilka vittnen påstår det? Fast flygbilden som ball hänvisade till visade bara den delen det ej förkom skjutningar eller bränning.

Du kan inte ha letat särskilt noggrant. Davidov påstod att arbetet "nästan [pochti] var färdigt" den 25-26:e september, och att han flydde under natten till den 29:e september med ett antal kompanjoner. Vittnet Steyuk påpekade att det den 28:e september arbetade ca. 321 fångar i ravinen. Vittnet Kuklia påstår att arbetet var färdigt den 28:e september. Doliner påstår också att 28:e september var slutdatumet. Även Trubakov själv flydde den 28:e september. Adametz nämnde 30:e september som slutdatum. Yanovich påstod att himlen målades svart från augusti till oktober. Och slutligen: vid rättegången i Stuttgart år 1969 så befäste domstolen att utomhuskremeringarna avslutades den 29:e september.

Som jag redan förklarat så innehåller flygbilden från Wehrmacht i Balls bok hela ravinen och alla påstådda avrättnings- och kremeringsplatser.

Citat:
Den seriösa forskning visar tydligt Ball hade bara tagit en bit av flygfotot och ej de delar som de tro skjutningen förekom.

Kan du hänvisa till denna forskning? Jag har nämligen visat, med hänvisning till kontemporära kartor, att flygfotot innehåller exakt hela området.

Citat:
Det du som påstår det var färg inte jag! Jag förundrad att "färgklick" kan synas på så hög höjd!

Okej, vi verkar hålla med varandra om att det inte är någon rökpelare, så jag lämnar din schizofrena kommentar därhän.

Citat:
Det är det inte gör, du hade källaren till HELA bilden, men ball forsning visade bara en bit av den bilden ...

Jo, bilden är tagen samtidigt som kremeringarna pågick, och innehåller exakt hela ravinen. Vilka delar är det som saknas? Du kan jämföra med den tyska och ukrainska karta som jag visade ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in