Citat:
Nej då ha erkände det, men gav en dålig förklaring till det. Du hänvisade det själv till hans dåliga förklaring varför han måste använda ett 20 tal pseudonymer.
Citat:
Nej det är fel på "eran" datum. Jag hittar ingenting med det du påstår att det skulle hålla på till okt. Hittar bara det började i mitten aug och höll på i en månad. Vilka vittnen påstår det? Fast flygbilden som ball hänvisade till visade bara den delen det ej förkom skjutningar eller bränning.
Fel. Aktionen var inte slutförd den 26:e september 1943; ortodoxa förintelseforskare påstår att den avslutades först den 29:e september, och jag har citerat ett antal vittnen som hävdar att aktionen pågick hela vägen in i oktober. Det finns dessutom minst ett vittne som bokstavligen påstår att man fortfarande arbetade med att konstruera fler "bål" den 25-26:e september. Det är därmed en lögn att hela kremeringsaktionen redan var avslutad. Med tanke på att vittnena talar om hur himlen målades svart "dag och natt" av likförbränningen är det ganska magstarkt av dig att påstå (utan källa) att det inte hade kommit någon rök från de 70 000 liken som kremerades över öppen himmel. I verkligheten så borde man ha kunnat se människor, enorma rökpelare, lastbilskolumner, bilar, mm. Den judiska gravplatsen påstås även ha plundrats på gravstenar, men det finns inga tecken på detta i flygfotografiet.
Citat:
Den seriösa forskning visar tydligt Ball hade bara tagit en bit av flygfotot och ej de delar som de tro skjutningen förekom.
Är detta en "seriös och etablerad forskare"?
Okej, jag gav bloggen (!) en chans, och nu har jag läst hela texten. Ingenstans finns någon förklaring till varför Luftwaffe-fotografiet inte skulle visa hela det relevanta området av ravinen och avrättningsplatserna. Som jag redan demonstrerat med ovanstående kartbilder så finns exakt hela området av ravinen, kyrkogårdarna och de avgränsande vägarna med på flygfotografiet, vilket innebär att Balls bok i allt väsentligt hade rätt.
Okej, jag gav bloggen (!) en chans, och nu har jag läst hela texten. Ingenstans finns någon förklaring till varför Luftwaffe-fotografiet inte skulle visa hela det relevanta området av ravinen och avrättningsplatserna. Som jag redan demonstrerat med ovanstående kartbilder så finns exakt hela området av ravinen, kyrkogårdarna och de avgränsande vägarna med på flygfotografiet, vilket innebär att Balls bok i allt väsentligt hade rätt.
Citat:
Det du som påstår det var färg inte jag! Jag förundrad att "färgklick" kan synas på så hög höjd!
Du påstår att "färgen" är en rökpelare, men detta är ju uppenbarligen inte sant. Det andra problemet är att denna påstådda rökpelare inte ens är i närheten av de påstådda avrättnings-/kremeringsplatserna. Det kan enkelt demonstreras att denna färg egentligen är "platt".
Citat:
Det är det inte gör, du hade källaren till HELA bilden, men ball forsning visade bara en bit av den bilden ...
Fel. Bilden är tagen när aktionen pågick, den innehåller exakt hela ravinen, alla de relevanta avrättnings- och kremeringsplatserna, och den visar inte minsta tillstymmelse till mänsklig aktivitet i området.
Detta verkar snarare vara en vandringssägen än ett faktum, och han har dessutom förnekat att han hänvisat till sina egna pseudonymer till stöd för vetenskapliga argument i en forskningsstudie. Och som jag påpekade tidigare så är ju de enda relevanta av Rudolfs studier publicerade under öppet namn, så ditt argument faller pladask...