Citat:
Ursprungligen postat av
varmluftsballong
Förklaringen är enkel - det beror på att du antingen blundar eller avfärdar de källhänvisningar som presenterats de senaste 15 åren i detta delforum.
Shit, du avfärdar även dina egna källor som du använder.
Blundar eller avfärdar?

Hur då?
Jag utgår från de källor som används av ortodoxa forskare, vissa av vilka är viktiga och värdefulla, andra vilka är meningslösa. Jag gav dig ett tydligt exempel i en annan tråd. Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan göra objektiva utvärderingar av individuella källor och bevispunkter medan du är bunden att acceptera en bevispunkt så länge den, enligt dig, befäster förintelsemyten. Eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
varmluftsballong
Tycker du inte att du att det är märkligt att Skogsvatte hänvisar till källor i sin argumentation, för att direkt därefter helt såga sin egen källa vid fotknölarna?
Så svårt kan det väl ändå inte vara att förstå att olika källor kan ha olika kvalitet beroende på vad de påstås intyga? En tåglista från Röda korset över deportationer av nederländska judar är t.ex. en bra källa för vilka judar som lämnat en specifik plats på ett specifikt datum. Ett påstående om att dessa judar "gasades i Auschwitz", utan någon annan källa än att tåget lämnade Westerbork i riktning mot Auschwitz, är inte seriöst eller trovärdigt, rent historiografiskt. Speciellt inte, som i fallet med Danuta Czech, när påståendena ofta går att motbevisa.