2023-05-14, 21:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Båda döms för mord!
Kan du sluta att älta det? Åklagaren har inte åtalat för mord, sic. Ingen dom för mord…
Citera
2023-05-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ok men då är jag med dig. Det kan man ju så klart behöva göra om man behöver växla grepp från tex höger och vänster sida. Så där håller jag med dig det går bra.

Allmänheten har alltid sin färgade syn på gripandet och hur snällt man än gör det så skriker dem övervåld ändå.
Det är nog lite därför Sverige ser ut idag som det gör med alla invandrare som stökar runt och varken polisen eller vakterna snart vågar ingripa.

För övrigt skall det bli kul se när domen faller. Något mord det kan nog vissa herrar i tråden glömma ganska omgående.

Finnen hade i annat fall slängts i buren om han nu inte blev strypt av misstag så det är inte så mycket att skrika om. Sverige är ett finskt avskum mindre så här är alla vinnare.

Alltid sagt de förr och säger det igen, allmänheten är idioter=)
Tror på en fällande dom tyvärr
Citera
2023-05-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Vad talar du nu om?
Det visade ju sig visst att vakterna skötte sitt jobb och allmänheten klarade sig undan i detta fallet. Om inte vakterna hade kommit så vilka hade sedan råkat mer illa ut för den otäcka finnen den kvällen? Du tror att han hade slutat här vid tunnelbanan och sedan nöjt sig med enbart slagit 2 eller 3 människor på käften?

Påverkad av amfetamin och en finsk fylla så kan du nog räkna med denna lille tjocke mannen hade hunnit göra mer skada.
Tacka vakterna istället för de fick stopp på honom. Nästa gång kanske det hade varit dig han kommit efter eller kanske någon anhörig till dig.

Men ja jag kom verkligen på att jobba med människor på krogen gjorde att jag fick avsmak för mänskligheten. I varje fall när de var ute på helgerna.
Många gnäller på invandrarna ställer till bråk. Men jag som är mot negrer kan säga dig att även svenskar är ganska duktiga på ställa till med skit på fyllan.
Och där har man som jag även stött på ett antal finnar som typ aldrig kunnat bete sig.

Så med andra ord kunde dessa ov sin Tjänstebeskrivning ganska bra får jag nog säga. Samt med tanke på de jobbade ihop för första gången denna kvällen kommer ses som en förmildrande omständighet då man liksom brukar jobba ihop och alla i teamet vet ungefär vad var och en gör under ett gripande.

I detta fallet skall rättvisan segra annars är Sverige kört

Efter att ha jobbat krog och festival, så spyr ja på fulla människor
Citera
2023-05-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag har sett anledningen. Ja. Jag har sett många såna situationer på Tcentralen under 90-talet då vi hade en annan kaliber vakter, där resultatet blev betydligt bättre. Varje gång.

Så håll käft själv ditt klappträ.
finns ingen mening till att spela Allan ballan
Citera
2023-05-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kan du sluta att älta det? Åklagaren har inte åtalat för mord, sic. Ingen dom för mord…

Gärningsmännen har mördat och borde således dömas för mord!
Citera
2023-05-14, 22:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Gärningsmännen har mördat och borde således dömas för mord!
Tycka och borde är en sak, men åtal gäller grovt vållande till annans död.
Citera
2023-05-14, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
någon med fup, min varnar för virus..
Finns på https://www.krimfup.se/ om du vill ladda ner utan virus eller komma till en scamingssajt, men på krimfup kostar det 99kr per fup
Citera
2023-05-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
När Babben säger att han upplevde Juha som quisimodo? Och att han hatade honom som barn? Wtf? Psykisk ohälsa på honom? Såg djävulen och ströp honom.

Trodde först det var ett vittne som sa det där med ringaren i NotreDame. Sjukaste jag hört från ett förhör i en rättegång. 😂
Citera
2023-05-15, 02:34
Medlem
develis avatar
Omg....
Har hon noll självinsikt.

Vem fan vill ha den här i närheten av patienter?
Hon har ju inte koll på ett förbannade dugg.

Eller som advokat för målsägande säger om filmen:
"– Det behöver man ingen utbildning för att begripa, säger han.
– Man ser tydligt på den här filmen att han nästan omedelbart blir orörlig."

"Den 24-åriga kvinnan berättar att hon pluggar till sjuksköterska.

– Jag blev av med mitt förordnande kort efter händelsen, säger hon.
Vidare säger hon att hon samtycker till samhällstjänst om tingsrätten dömer henne till det."

Samhällstjänst inom sjukvården kanske...?
Han har iaf krupit in på ett lager och arbetar.
Där gör han väl ingen större skada.
Citera
2023-05-15, 04:33
Medlem
develis avatar
Det var en intressant människa. Undrar om hon är lika dålig att processa information på sjuksköterskeutbildningen?

" Advokat Peter Nilsson ber 24-åringen berätta om utbildningen hon fått.

– Vi lär oss mer om hur vi ska ta ner folk, men inte hur vi ska agera i en nödvärnssituation. Då är det sagt att det inte finns något som inte är nödvändigt. De går igenom att man inte får sitta i en så kallad triangel över axlarna och bröstkorgen, den ska man undvika."

Hon borde nog snarare ha sökt till Dramaten.
Juha är så stark att han lyfter hennes kollega någon meter:

– Jag ser hur min kollega får ner honom mot marken, men han lyfter min kollega någon meter. Han var så fruktansvärt stark och jag tänker att det är kört om han ställer sig upp. Jag försöker sätta mig över hans ben, men jag hamnar på hans svank för att han inte ska resa sig igen."

Vidare märker hon att Juha spänner sig.
Något som öht inte ses på filmen efter att fötterna slutat röra på sig:

" – Min kollega släpper sedan greppet. Under hela händelseförloppet känner jag dock att han har kraft i sig, han spänner sig hela tiden. Till slut när han inte har lika mycket kraft, när han inte spänner sig lika mycket, släpper min kollega greppet."

Vilket då ÅK givetvis frågar om:
"Hur kommer det sig då att han inte rör sig alls?
– Min uppfattning är att han gör det. Han spänner väl rumpan, jag känner att han fortfarande har kraft i sig."

Detta är då den blivande sköterskans version av andningskontroll:

" – Vi lägger honom sedan i sidoläge och jag hör hur kollegor närmar sig. Min kollega frågar om han andas, och jag svarar ja då jag ser att hans buk rör sig upp och ner."

Hon tycks tro att pulskontroll är det samma som andningskontroll. Puls struntar hon i att kolla, hon hade nog bara känt sin egen ändå:

" Åklagare Lucas Eriksson: Gjorde du någon annan kontroll om han andades?

– Nej, och så här i efterhand tror jag bara att jag hade känt min egen puls om jag hade försökt kontrollera honom."

Angående sittningen på ryggen så gör hon gällande att det är svanken.
Korrekt placering är oavsett höft och rumpa. Hon är mest bekymrad om den medvetslösa Juha ska spotta på henne.

ÅK:
" På plats, funderade du något på hur klokt det var att ta stryptag samtidigt som du satt på ryggen på honom?

– Jag satt längre ner, och jag tänkte att jag skulle försöka förhindra att han skulle kunna ta sig upp igen.
– Jag kommer inte ihåg att jag håller min arm där, men det enda jag kan tänka är att jag gör det för att hålla avstånd för att han inte ska spotta på mig. Det är jag ganska van vid att de gör annars vid andra ingripanden."

Vidare undrar ÅK varför hon inte flyttar sig och nu har Juha förvandlats till ett slags kontor, snarare än en person man behöver ha koll på andning eller puls:

" Varför flyttar du dig inte från ryggslutet sedan när han ligger still?
Jag pratar med andra personer där samtidigt och det är inget jag reflekterar över då."

Vidare så finns följande om andningskontroll. Vilket vittnar om att hon inte har nån koll på andning under hela stryp och kompressionen:

" Advokat Jonas Granfelt: Du säger att du kontrollerade om han andades på hans mage, hur kontrollerade du det när han ligger ner?

– Det är efteråt jag ser det. Och under tiden som jag är där uppfattar jag att han fortfarande andas då jag känner att han har kraft i sig, säger 24-åringen."

Det syns likaväl på filmen att hon får direktiv av de andra att hämta deffen.
Hon står snarare och gör några märkliga dubbeltramp och nåt HLR är hon öht inte engagerad i:

"– Sedan dröjer det ett tag innan den tredje patrullen är på plats, och det är de som uppmärksammar att vi måste påbörja HLR. Då springer jag och hämtar en defribrilator, innan vi påbörjar HLR."

24-åringens advokat Peter Nilsson:
" Hon har regelbundet förvissats sig om att Juha andas och att han har energi i kroppen."

"Peter Nilsson tar nu en dom som exempel från förra året, då en person dog i samband med ett polisingripande.

– Polisen som satt på personens ben åtalades inte, och den andra polisen dömdes inte för grovt brott. Vi menar att man bör stanna med en villkorlig dom."

AB live
Senast redigerad av develi 2023-05-15 kl. 04:39.
Citera
2023-05-15, 08:00
Citat:
Ursprungligen postat av speed80
Efter att ha jobbat krog och festival, så spyr ja på fulla människor

Det skall du vara stolt över för det är tecken på du är en tänkande människa som kan se hur vidriga människor är i berusat tillstånd. (gäller både invandrare och svensk).
Jag har precis som dig väldigt svårt vara i umgänge med dem som dricker och festivaler och dyligt håller jag mig långt borta ifrån.

Vi är dessutom inte ensamma, för väldigt många kollegor som jag snackat med har samma inställning som både du och jag.

Jag är även ening med dig om jag faktiskt tror att den manliga vakten skulle kunna åka på det här. Han verkar inte riktigt vara så smart och veta vad han säger och om inte annat så borde han bytt ut försvarsadvokaten. Att börja snacka i rätten om att man hade som standard att ta strypgrepp kommer absolut inte göra att domare eller nämndemännen kommer få någon sympati för honom.
Senast redigerad av Jannika.Jansson 2023-05-15 kl. 08:05.
Citera
2023-05-15, 08:03
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jag har läst dina inlägg och det är uppenbart att du är både bias och sjuk i huvudet. Sen vem tror på fullt allvar att du är en tjej/kvinna.

Tack. Lite OT men vad ville du ha sagt som röärde finnen och de nu hela 10 stycken personerna han slogs och bråkade med på en och samma kväll?

Jag har varit berusad och även hamnat i bråk. Men att slåss med 10 personer på en och samma kväll och tackla en ung stackars tjej så hon nästan ramlar ner på spåret det är en bedrift jag nog aldrig hört om att en och samma person hunnit med.

Undrar vad finnens mamma och anhöriga säger om det antalet? Han var ju ändå näst intill ett helgon enligt mamma som för det mesta satt hemma hos henne på helgerna.

Ps jag har aldrig påstått mig vara kvinna.ds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in