2023-05-11, 07:18
Medlem
Kavajfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Nej det är inte straffbart på något sätt och du får sätta precis vad du vill på din dörr för att kunna förstöra de bevis du vill när de försöker ta sig in. Du behöver inte ens hävda nånting.
Ok då borde tid finnas att kasta in hårddiskarna i mikron pch spola ner laddet i muggen. Men om de ser att de ligger brända hårddiskar i mikron då är inte det bevis?
Citera
2023-05-11, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Uppsåtet var uppenbarligen att mörda... stryper man någon på det viset under så lång tid samtidigt som den andra mördaren sitter på offrets lungor- ja då är det givetvis ett mord som har begåtts i samförstånd mellan gärningsmännen.
Nja, möjligen likgiltighetsuppsåt, dvs att han inte var ute efter att döda Juha, men både medveten om och likgiltig inför att det kunde ske som följd av hans grepp.

Och någonstans där tror jag att sanningen ligger, adrenalinet sprutar, ov är både arg och stressad, och tanken som mal i huvudet om och om igen är "jävla idiot, nu jävlar ska jag visa dig!".
Citera
2023-05-11, 07:33
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Grovt vållande till annans död är att i praktiken likställa med mord, men det förstår väl inte du?

Det är bara idioter som du som tror att vållande till annans död är att likställa med mord. Vållande till annans död är utan uppsåt.

Google uppsåt så kanske du lär dig nåt.
Citera
2023-05-11, 07:55
Citat:
Ursprungligen postat av speed80
Det jag menar med sitta på rygg, är i några sekunder, i stridens hetta, men självklart ska det undvikas.
Men väger personen dubbelt så mycket kan det va en bra taktik.
Vi har olika sätt att se på ett gripande, och jag vet hur folk reagerar när vi griper nån.
Skriker övervåld och filmar.

Ok men då är jag med dig. Det kan man ju så klart behöva göra om man behöver växla grepp från tex höger och vänster sida. Så där håller jag med dig det går bra.

Allmänheten har alltid sin färgade syn på gripandet och hur snällt man än gör det så skriker dem övervåld ändå.
Det är nog lite därför Sverige ser ut idag som det gör med alla invandrare som stökar runt och varken polisen eller vakterna snart vågar ingripa.

För övrigt skall det bli kul se när domen faller. Något mord det kan nog vissa herrar i tråden glömma ganska omgående.

Finnen hade i annat fall slängts i buren om han nu inte blev strypt av misstag så det är inte så mycket att skrika om. Sverige är ett finskt avskum mindre så här är alla vinnare.
Citera
2023-05-11, 08:02
Medlem
irishrages avatar
Tycker det är märkligt att arbetsmiljöverket inte inför ett arbetstopp för alla ordningsvakter efter detta. Förmodligen för att ingen anmälan inkommit men om det hade gjort det hade de behövt vidta åtgärder:
-Förändra utbildningsplanen
-Förlänga utbildningstiden
-Kvalificerat lämplighetstest
mm.
Citera
2023-05-11, 08:06
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Det är ju inte allmänhetens fel att vissa OV inte kan sköta sina jobb. Det är inte allmänheten som saknar "förmågan att tänka ett steg längre". Det är de OV som inte kan läsa en tjänstebeskrivning. Klart de ska dömas och göra volta. Som alla andra som tar livet av någon under liknande omständigheter. Skönt att du har förstått att du inte passar som OV, men skyll inte dina brister på medborgarna.

Vad talar du nu om?
Det visade ju sig visst att vakterna skötte sitt jobb och allmänheten klarade sig undan i detta fallet. Om inte vakterna hade kommit så vilka hade sedan råkat mer illa ut för den otäcka finnen den kvällen? Du tror att han hade slutat här vid tunnelbanan och sedan nöjt sig med enbart slagit 2 eller 3 människor på käften?

Påverkad av amfetamin och en finsk fylla så kan du nog räkna med denna lille tjocke mannen hade hunnit göra mer skada.
Tacka vakterna istället för de fick stopp på honom. Nästa gång kanske det hade varit dig han kommit efter eller kanske någon anhörig till dig.

Men ja jag kom verkligen på att jobba med människor på krogen gjorde att jag fick avsmak för mänskligheten. I varje fall när de var ute på helgerna.
Många gnäller på invandrarna ställer till bråk. Men jag som är mot negrer kan säga dig att även svenskar är ganska duktiga på ställa till med skit på fyllan.
Och där har man som jag även stött på ett antal finnar som typ aldrig kunnat bete sig.

Så med andra ord kunde dessa ov sin Tjänstebeskrivning ganska bra får jag nog säga. Samt med tanke på de jobbade ihop för första gången denna kvällen kommer ses som en förmildrande omständighet då man liksom brukar jobba ihop och alla i teamet vet ungefär vad var och en gör under ett gripande.

I detta fallet skall rättvisan segra annars är Sverige kört
Citera
2023-05-11, 08:25
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Vad talar du nu om?
Det visade ju sig visst att vakterna skötte sitt jobb och allmänheten klarade sig undan i detta fallet. Om inte vakterna hade kommit så vilka hade sedan råkat mer illa ut för den otäcka finnen den kvällen? Du tror att han hade slutat här vid tunnelbanan och sedan nöjt sig med enbart slagit 2 eller 3 människor på käften?

Påverkad av amfetamin och en finsk fylla så kan du nog räkna med denna lille tjocke mannen hade hunnit göra mer skada.
Tacka vakterna istället för de fick stopp på honom. Nästa gång kanske det hade varit dig han kommit efter eller kanske någon anhörig till dig.

Men ja jag kom verkligen på att jobba med människor på krogen gjorde att jag fick avsmak för mänskligheten. I varje fall när de var ute på helgerna.
Många gnäller på invandrarna ställer till bråk. Men jag som är mot negrer kan säga dig att även svenskar är ganska duktiga på ställa till med skit på fyllan.
Och där har man som jag även stött på ett antal finnar som typ aldrig kunnat bete sig.

Så med andra ord kunde dessa ov sin Tjänstebeskrivning ganska bra får jag nog säga. Samt med tanke på de jobbade ihop för första gången denna kvällen kommer ses som en förmildrande omständighet då man liksom brukar jobba ihop och alla i teamet vet ungefär vad var och en gör under ett gripande.

I detta fallet skall rättvisan segra annars är Sverige kört

Tvärt om skulle jag säga att Sverige är kört om de frias. Dessa personer är en arbetsmiljöfara!
Citera
2023-05-11, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Och du som har så hög IQ och inte ens kan stava till ordningsvakter. Jag hoppas att de frias till slut. Jag tror också att de kommer frias efter att eventuellt dömts i Tingsrätten. Det är inget mord och det kommer alldrig kunna bli något mord då det saknas uppsåt. Det är en olycka som har hänt och de båda vakterna har fått må tillräckligt dåligt av hela den här efterföljande karusellen, att de nu har lärt sig en läxa.

Att min stavning är felaktig kan du skylla på mobilen.. jasså du tycker så. Tänk såhär. Att detta var din pappa eller mamma, eller ditt barn din bror eller syster. Och det hade varit någon av dem. Hade du haft samma inställning då ochså ? "Du" äh jag tycker dem ska frias " " det var ju en olycka" stryptag är fan ingen olycka ditt fanskap!!

Cp... att folk tycker dessa två avskum skall frias är sjuk. Dem tog stryptag på killen. ST R Y P T A G - vilket dem absolut inte får göra. Men då kan väl alla här gå ut och ta stryptag på folk och sägs " ojsan hihi" " det var en liten olycka här" dem skall dömas för att visa att såhär får man inte göra, inte under vilka omständigheter alls. att låta dem gå fria för att dem ströp juha är en mycket dålig och otäck samt skrämmande utveckling.. Dem var två mot en, TVÅ MOT EN. Han kunde inte försvara sig överhuvudtaget, dem visste exsakt vad dem gjorde.. alla vuxna människor vet vad som händer om man stryper någon. Att detta är en olycka, haha vem försöker dem lura ? Jävla pack!! Jävla avskum. Så fort en psykopat får på sig en slags uniform träder satan fram. Psykopater skall inte jobba som varesig väktare eller poliser. Då blir det såhär. Dem känner makt, och dem älskar att bestämma och slå folk så fort dem får en mista chans. Du som medborgare har inte ett skit och säga till om, om du skulle träffa på dessa psykopater... folk är redan rädda för ordningsvakter, och hur tror ni denna situation har gjort det bättre, nej folk kännet rädsla kring väktare och poliser. Psykopater söker sig till såna positioner..

Juha skall få upprättelse!! Sätt dem bakom galler!!
Ingen skall gå fri när man STRYPER nån till döds.

För i så fall varför vart Toves gärningsmän dömda ??
Det kanske var en olycka där ochså som ni så fint kallar det " olycka" då kan väl dem ochså gå fria.
Citera
2023-05-11, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ok men då är jag med dig. Det kan man ju så klart behöva göra om man behöver växla grepp från tex höger och vänster sida. Så där håller jag med dig det går bra.

Allmänheten har alltid sin färgade syn på gripandet och hur snällt man än gör det så skriker dem övervåld ändå.
Det är nog lite därför Sverige ser ut idag som det gör med alla invandrare som stökar runt och varken polisen eller vakterna snart vågar ingripa.

För övrigt skall det bli kul se när domen faller. Något mord det kan nog vissa herrar i tråden glömma ganska omgående.

Finnen hade i annat fall slängts i buren om han nu inte blev strypt av misstag så det är inte så mycket att skrika om. Sverige är ett finskt avskum mindre så här är alla vinnare.

Det sista du skrev tycker jag var sjukt jävla lågt... Tänk om detta hade varit du och någon skrivit så om dig..
Eller om det varit någon i din familj..

Vart kommer allt hat ifrån ? Hur kan man skriva så om en kille som blivit mördad av två inkompetenta psykopater. Att önska livet av en annan människa visar hur dålig människa du är!! Usch. Vad är det med människor idag.
Citera
2023-05-11, 08:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Grovt vållande till annans död är att i praktiken likställa med mord, men det förstår väl inte du?

Uppenbarligen är du inte från Sverige och kan inget om Svenska lagstiftning!
Citera
2023-05-11, 09:04
Medlem
Aftonbladet skriver att händelsen har filmats av flera personer. Det vore intressant att se vad som hände tycker jag.

Endast sådana människor som har en gedigen förmåga att kontrollera en annan person fysiskt på ett säkert sätt bör vara kandidater till ordningsvakter. Med det menar jag en hög kompetens i jiujitsu, brasiliansk jiujitsu eller liknande träning.

Inte folk med vilja för (instinktiva, oplanerade eller intränade) tekniker som genom sitt utförande riskerar att döda en vanlig person.
Senast redigerad av Galant-Rabalder 2023-05-11 kl. 09:43.
Citera
2023-05-11, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvax1989

Vart kommer allt hat ifrån ? Hur kan man skriva så om en kille som blivit mördad av två inkompetenta psykopater. Att önska livet av en annan människa visar hur dålig människa du är!! Usch. Vad är det med människor idag.
Om du kollar snubbens inlägg så ser du att han har samma yrke som mördarna, inte direkt långsökt då hela ordningsmakten präglas starkt av både macho/vålds-kultur och "vi-mot-dom"-tänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in