Citat:
Ursprungligen postat av
Silverduk
Jag kan inte kontrollera mitt användande. De flesta gånger jag intar sinnesförändrande så vill jag ha mer. Jag röker eller poppar eller sniffar, tills jag känner obehag efter två-tre dagar, och slutar därefter (trots obehaget) motvilligt. Sen njuter jag av nykterhet i veckor eller månader tills det är dags igen.
Det är helt meningslöst för mig att hålla mig till ”småknarkande”, jag drar bara ut på en destruktiv process där halva roliga är borta (själv användandet), då jag måste bevara en halv återhållsamhet, samtidigt som jag missar chansen att åtnjuta de fördelar som drogfrihet ger.
Det mest optimala hade helt klart varit att leva helt drogfritt. Men helt ärligt. Vem fan vill leva så?
Du kan hitta en balans i det om du bara försöker och ger dig fan på det. Grundregeln är att ta aldrig samma drog varje dag. Dela upp det, tänk, planera.
Vissa dagar när man känner sig som en zombie och inte kommer få något gjort, och så tar man lite lyrica eller något så är man igång och jobbar hela dagen. Lätt värt det. Skulle jag bara ha skitit i lyrcan och legat i soffan hela dagen som en zombie eller? Fuck that.
Finns det hjälpmedel därute så varför inte använda dem. Livet är kort och suger ändå. Droger är inte svaret men kan hjälpa en i den tråkiga varadagen, speciellt om man behöver få saker gjorda.
***titelfix: Hur många av er nöjer er med "småknarkande" i vardagen?