Citat:
Ursprungligen postat av
U22
Ansökte om kreditkort hos min bank och det beviljades, men jag måste vänta tills kortet kommer hem innan jag kan använda det.
Citat:
Ursprungligen postat av
U22
Okej fuck, det gick inte att betala fakturor med det kreditkortet från min bank.
Citat:
Ursprungligen postat av
U22
Kan man betala fakturor med Ica/SEB kortet?
Jag fick ett kreditkort av min bank, men det gick inte där.
Citat:
Ursprungligen postat av
U22
Och nu fick jag brev om att banken nekat mitt kreditkort till slut.
Vad gör jag nu då?
Jahapp... Nu börjar det bli luddigt... Nekade banken till ett kort du redan var beviljat...? Eller har du ansökt om ett till kort (ICA/SEB), och blivit nekad där?
Citat:
Ursprungligen postat av
U22
Hur lätt är det att få ett Ica/Coop kort?
Ja det kan man ju fråga sig, med tanke på att din kreditvärdighet inte varit så lysande hitintills... Har du bara gått på CSN i flera år nu alltså?
Sedan är du ju ett klockrent exempel på folk på forum som FÅR svar i tråden, men inte tar till sig det...
Igen då...

Antingen ringer / mailar du runt till dem du är skyldig och förklarar läget och lyckas skjuta upp det hela till din första lön. Eller så väntar du tills breven från inkassoföretagen droppar in och försöker snacka med dem. FÖRMODLIGEN hinner inget gå till själva Kronofogden innan du får din första lön.
Det blir dyrt, eftersom det är många enskilda fakturor som det alla ska läggas grundavgift på hos inkassobolagen... Men chansen att du slipper just Kronkalle är ganska stor.