• 8
  • 9
2022-08-05, 13:51
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Det handlar inte om att ansöka om lån.

Du ska undersöka möjligheten att ansöka om kreditkort från din bank. Med kreditkortet brukar man sedan kunna göra bankbetalningar. Det kan i vart fall jag göra med mitt SEB-kort (även om jag var tvungen att leta i appen efter funktionen).

Eventuellt kan det vara en årskostnad om 300-500kr om året för att ha kreditkortet, men i detta fall kan det vara värt att ta den smällen. Du kan ju avsluta kortet sen (vilken kanske är bra om du har lätt att impulsshoppa..)

Coop och Ica erbjuder också kort med maestro/kredit. Finns säkert fler andra kreditinstitut. 5 000 kr i kredit räknas liksom som ingenting, samma med 10 000 kr. Vilken dåre som helst kan få det, är min uppfattning (så länge det inte finns någon anmärkning, såklart..)

--------------------------------------------
exempel: https://seb.se/privat/betala/kort-fo...ner/seb-credit
Du ska givetvis vända dig till den bank som du redan har konto hos..

även: https://www.icabanken.se/kort-och-betala/kreditkort/

Kan man betala fakturor med Ica/SEB kortet?
Jag fick ett kreditkort av min bank, men det gick inte där.
Citera
2022-08-05, 18:12
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22

Ta ut pengar. Sätt in i insättningsautomat och betala sen räkningarna.

Brukar kunna vara en avgift på nån 100:- om du tar ut 6000:-. Kanske 300:- eller så.

Men så äre snabbt löst.
Citera
2022-08-05, 20:55
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Du kan göra det på sidan billhop.com eller betalo.com (blir några % i avgift).
Citera
2022-08-09, 17:56
Medlem
U22s avatar
Och nu fick jag brev om att banken nekat mitt kreditkort till slut.

Vad gör jag nu då?
Citera
2022-08-10, 11:57
Medlem
U22s avatar
Hur lätt är det att få ett Ica/Coop kort?
Citera
2022-08-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ansökte om kreditkort hos min bank och det beviljades, men jag måste vänta tills kortet kommer hem innan jag kan använda det.

Citat:
Okej fuck, det gick inte att betala fakturor med det kreditkortet från min bank.

Citat:

Citat:
Och nu fick jag brev om att banken nekat mitt kreditkort till slut.

Vad gör jag nu då?

Jahapp... Nu börjar det bli luddigt... Nekade banken till ett kort du redan var beviljat...? Eller har du ansökt om ett till kort (ICA/SEB), och blivit nekad där?
Citat:
Hur lätt är det att få ett Ica/Coop kort?
Ja det kan man ju fråga sig, med tanke på att din kreditvärdighet inte varit så lysande hitintills... Har du bara gått på CSN i flera år nu alltså?

Sedan är du ju ett klockrent exempel på folk på forum som FÅR svar i tråden, men inte tar till sig det...
Igen då... Antingen ringer / mailar du runt till dem du är skyldig och förklarar läget och lyckas skjuta upp det hela till din första lön. Eller så väntar du tills breven från inkassoföretagen droppar in och försöker snacka med dem. FÖRMODLIGEN hinner inget gå till själva Kronofogden innan du får din första lön.
Det blir dyrt, eftersom det är många enskilda fakturor som det alla ska läggas grundavgift på hos inkassobolagen... Men chansen att du slipper just Kronkalle är ganska stor.
Citera
2022-08-23, 01:11
Medlem
myiasiss avatar
Gå in på ATG's spelsida. Kör 1 krona Black-Jack. Vinn det du vinner och dubbla det du förlorar (funkar även på Rouletten. Men skit i den). Vinn en krona i minuten, om du lirar tio timmar varje dag = 60 kr i timmen = 18 000 kr på en månad.
Citera
2022-08-23, 01:30
Medlem
Alla svar om att han ska ansöka om kreditkort osv, vad tror ni egentligen? TS är arbetslös, tror ni att vem som helst får lån/kreditkort utan att kreditgivaren kollar så att personen i fråga har en inkomst?

TS du kommer bli nekad överallt eftersom att du har dragit på dig flera kreditupplysningar, det görs en kreditupplysning varje gång du ansöker om kredit/lån. Din kreditvärdighet är nog riktigt usel vid det här laget. Flera kreditupplysningar + arbetslös = ingen kreditgivare kommer vilja ta i dig med tång.

Ring till alla fordringsägare och be om att förlänga återbetalningstiden till max. Det är nog det bästa du kan göra.
Citera
2022-08-24, 00:10
Medlem
myiasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winstoncheesy
Ring till alla fordringsägare och be om att förlänga återbetalningstiden till max. Det är nog det bästa du kan göra.

Absolut bästa rådet! Alla cred-givare lyssnar på en lirare i knipa. Förklara hur det ligger, men också att du kan leverera en plan hur du ska kunna betala tillbaka.
Citera
2022-08-24, 00:32
Medlem
myiasiss avatar
Gå ut och samla tomburkar och panta dom.

Jag hade en moster som gick med sin hund varje morgon, tidigt, och samlade alla pant-emballage hon kunde hitta.
Efter en tid så hade hon pantat burkar som sponsrade en Mallorca-resa.

Lite buffel men skyll dig själv! Men ta tag i dig själv och fixa stålar. Men du måste fixa insats, då det inte flyger till dig.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in