• 1
  • 2
2022-07-30, 22:37
Medlem
Hattlers avatar
Vafan jag trodde man skulle börja förhandla i höst.

Vad vinner väst på att fortsätta? Börjar nästan tro på ”planen” som alla konspirerar om här

https://www.dn.se/varlden/folj-det-s...aget-i-europa/

Citat:
Tyskland skänker 16 pansarvagnar av märket Biber till Ukraina i ett utökat militärt stödpaket till landet. Det rapporterar tidningen The Guardian.

De första sex systemen kommer levereras i höst. Ytterligare tio kommer nästa år, sade Tysklands försvarsminister
Citera
2022-07-30, 23:20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattler

Vad vinner väst på att fortsätta? Börjar nästan tro på ”planen” som alla konspirerar om här

Citat:
Pansarvagnen används för att bygga tillfälliga broar över floder och raviner. Istället för ett kanontorn, som andra pansarvagnar har, bär Biber på en avancerad maskin som bygger tillfälliga broar och ramper.

Inte mycket krigsmöjligheter i den med andra ord.
Citera
2022-07-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Jag kunde inte bry mig mindre om några missnöjda tyskar.

Tyskland skulle kanske inte ha skrattat åt Trump när han kritiserade dom för att vara beroende av Rysslands gas.

Nääää såklart.. är man ett får med bara en hjärncell så förstår man inte att Tysklands problem kommer vara Europas problem.
Citera
2022-07-30, 23:22
Medlem
Jag tror att pansarvagnen ifråga är en brobyggare, på ett pansarvagnschassi.

Hursomhelst, det är väl bra. Men tyskarna levererar bara minimum. Vilket givetvis beror på gasberoendet, vilket i sin tur beror på merkels astronomiska fel beräkning.
Citera
2022-07-30, 23:26
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vi får se Putin och Ryssar bli förnedrade av Ukraina. Vad menar du? Detta är kanon.

Vi ska inte luras, det kostar oss några kronor, det är sant. Ledare i väst kunde ha fattat vettigare beslut helt klart. Men som du säger, det är värt priset, bra saker kommer sällan gratis
Citera
2022-07-30, 23:38
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Inte mycket krigsmöjligheter i den med andra ord.
Nej vad ska man med broar till i krig?
Citera
2022-07-30, 23:38
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:

är i lätt globalism och igenomtänkt och vill att krig ska fortsätta fast ryssland vill ha fred jättekonstigt
Citera
2022-07-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
är i lätt globalism och igenomtänkt och vill att krig ska fortsätta fast ryssland vill ha fred jättekonstigt

Klart Ryssland vill ha fred, med en västgräns vid Atlantkusten, det är väl inget nytt.
Citera
2022-07-31, 02:05
Medlem
Citat:

Vad vinner Putler på att fortsätta? Han har ju ingen armé kvar snart.

Kanske är det Putlers mål? Att pacificera Ryssland? Nu förstår jag!
Citera
2022-07-31, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Hela världen eller bara få hjärntvättade får? 🧐

Här har du några mindre nöjda tyskar som skriker ”krigshetsare” och ”dra åt helvete” till Habeck när han ber dom ”suck it up” och betala snällt för stigande energikostnader. 😉

https://mobile.twitter.com/Levi_godm...76516744716288

Dom är arga för att Tyskland lade ner kärnkraften.
Citera
2022-07-31, 02:17
Medlem
ArgusOnes avatar
Så länge Ryssland vill kriga så får de leva med att det blir jobbigt. Tids nog får de ge upp.
Citera
2022-07-31, 02:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Man vinner på att kanske vinna kriget. Om du var i krig skulle du bara ge upp? Ge upp som mot ryssen skulle också innebära att du är död dina närmaste också döda. Ryssen dödar alla som varit i krig mot dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in