2022-07-30, 19:43
Jag köper sockerfria tuggummin för att ha på nattduksbordet och tugga bort ofräsch andedräkt när jag vaknar. Länge köpte jag Extra i olika smaker men jag har blivit allergisk mot söt smak.
Istället köper jag V6 Ocean Mint och återanvänder dessa tills dom "stelnar". Det blir billigare och man slipper den översöta smaken. Men dom är fortfarande rätt söta i början.

Jag söker neutrala tandhygieniska tuggummin utan socker och smak. Vilken sort smakar minst?
Citera
2022-07-30, 20:08
Medlem
Zionistreport97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim22
Jag köper sockerfria tuggummin för att ha på nattduksbordet och tugga bort ofräsch andedräkt när jag vaknar. Länge köpte jag Extra i olika smaker men jag har blivit allergisk mot söt smak.
Istället köper jag V6 Ocean Mint och återanvänder dessa tills dom "stelnar". Det blir billigare och man slipper den översöta smaken. Men dom är fortfarande rätt söta i början.

Jag söker neutrala tandhygieniska tuggummin utan socker och smak. Vilken sort smakar minst?
Finns mastix: https://www.grandturkishbazaar.com/s...iABEgLksPD_BwE
Utan smak och en massa skit kommer från en grekisk-turkisk buske.
Citera
2022-07-30, 21:08
Medlem
Kåda, det är gratis. Tugga kumminfrön. Persilja mynta eller dillfrön ger fräsch andedräkt. Då slipper du sockret helt.
Citera
2022-07-30, 21:27
Medlem
Loxuss avatar
Det finns nåt som heter tandborste.
Citera
2022-07-30, 21:35
Medlem
Rimberts avatar
Vem tuggar ens tuggummi?
Det ser så fruktansvärt primitivt ut och tyder på någon sorts psykisk obalans.

Jag skulle aldrig anställa en tuggummituggare i mitt företag.
Senast redigerad av Rimbert 2022-07-30 kl. 21:51.
Citera
2022-07-30, 23:20
Moderator
rotadents avatar
Får du ens bort den ofräscha andedräkten om det är helt smaklöst? Du ska inte skaffa salivstimulerande tabletter istället? Roten till den dåliga lukten är väl att man är torr i munnen. Ett alternativ är väl att dricka ett glas vatten...
Citera
2022-07-31, 18:46
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Får du ens bort den ofräscha andedräkten om det är helt smaklöst? Du ska inte skaffa salivstimulerande tabletter istället? Roten till den dåliga lukten är väl att man är torr i munnen. Ett alternativ är väl att dricka ett glas vatten...
Förutom tandborstning handlar ofräsch andedräkt nästan uteslutande om att man inte rivit av tungan tillräckligt hårt ändå ner i köttet.
Man borde köpa en hel kartong tuggummin från grossist istället för påsar en efter en.
Citera
2022-07-31, 21:54
Medlem
GranApples avatar
Sluta rök och borsta tänderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in