Citat:
Ursprungligen postat av
FreddeFredag
Tack så mycket för såväl infon som listan på skolor! Synd att kostnaderna för att studera i England är så pass höga som de är, men jag blir glad av att du rekommenderar Frankrike för jag har absolut intresse för att studera där.
Får man fråga varför du skriver som du gör gällande CBS? Något rentav negativt eller är den helt enkelt inte i samma klass som resterande nämnda skolor? Den är långt från mitt förstaval i nuläget, men jag blir ändå nyfiken.
Franrike är nog superkul!
Du kan lätt läsa vid ESCP eller ESSEC och få jobb i London / Stockholm. Man känner till skolorna. Hur som, precis som Although1 skriver är det vanligtvis bättre att plugga i landet man vill jobba i då det blir enklare att gå på intervjuer under terminerna och kanske liten edge att läsa vid LSE om du söker jobb i London men inte så mycket mer än så. Kör HSS eller någon av parisarna, men jag skulle välja paris för äventyret. I min mening är studieåren, inte minst för en som studerar utomlands, de bästa i ens liv.
CBS saknar prestige fullständigt. Enda som fungerar vore deras BSc International Business då den är sjukt hypad i Danmark, men om du inte vill jobba där så skulle jag bortse från CBS. Kolla dig inte blind på Financial times.
Svar på en annan fråga: det är nog oerhört svårt att få jobb i paris utan att kunna franska, även internationella investmentbanker i paris / Frankfurt kräver kunskaper i det inhemska språket. Men vad spelar det för roll när London och Stockholm ligger runt hörnet hehe.