Citat:
Ursprungligen postat av
plsdontbanmeagain
Morsan har cancer och det är så långt gånget att det de facto är en dödsdom.
Hon har några månader kvar enligt doktorn.
Ingen strålbehandling har satts in men hon har fått någon form av bromsmedicin som i bästa fall förlänger livet något.
Det problem jag vill diskutera en ev lösning på i den här tråden är hennes aptit.
Hon äter i princip inget. Väger i princip inget
Jag har själv varit storkonsument av cannabis och vet därför hur bra cannabis är för aptiten.
Men då hon är så gammal, skör och mår oftast illa så drar jag mig lite från att börja experimentera med cannabis helt på måfå.
En snedtripp skulle kanske bli nådastöten.
Snälla svara inte i den här tråden om du inte har erfarenhet/kunskap om cannabis och cancer eller specifik erfarenhet/kunskap om de frågor som kommer här:
Jag har aldrig själv testat cbd olja.
Ger CBD-olja munchies så som de riktiga grejerna?
Vaporisering med små doser cannabis av helst indica strain har jag förstått är det bästa?
Finns det risker att ta i beaktande? (Som ex har med hennes mediciner)
Tips på andra forum och där det lättare går att hitta andra i liknande situation?
Även länkar är av intresse.
Jag vill gärna även höra andras erfarenheter om cannabis användning vid cancer.
Har 20+ år av kronisk cannabis rökande och på senare tid även odling. Här är det jag kan dela med mig.
CBD olja gav mig inga munchies och tyckte det var värdelöst.
Vape med små mängder är det bästa. Helt rätt.
Det där med medicinerna så antar jag att du menar om det finns några interaktioner? Cannabis ger sällan interaktioner med andra läkemedel. Gå in och läs specifikt om din mammas mediciner i FASS.
Om du kan övertala din mamma att iaf prova ett par puffs på vape så tror jag att det vore riktigt bra för hennes ätande. Som någon redan skrivit så kanske man inte vill droga ner sin mamma dom sista dagarna i livet, det är därför man bara ska ge henne lite. Hon kan även få ångest av rökat.
Prova dig fram sakta.