2006-07-02, 06:19
Medlem
Arcturuss avatar
Kan bara konstatera att han är bra på supa då jag var i samma krog när han festade till sig ordentligt för ngt år sedan. Var visserligen en mindre krog ngr mil utanför sthlm.
Citera
2006-07-02, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Är det bara jag, eller ser inte rapparen Petter ut som om han skulle kunna vara ett oäkta barn till Aschberg?
Ja dom är ganska lika i alla fall.
Citera
2006-07-02, 13:04
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Är det bara jag, eller ser inte rapparen Petter ut som om han skulle kunna vara ett oäkta barn till Aschberg?
Petter ser ju fan totalt efterbliven ut! Näe, det finns väl ingen likhet mellan de båda.
Citera
2006-07-02, 15:45
Medlem
Sick_Boys avatar
Han är väl med i Guillous bok: Det stora avslöjandet, från 1974? Men där kallas han för Robert Anderzon. Bara en bifigur men det krökas rätt friskt...
Citera
2006-07-02, 16:13
Medlem
Truxas avatar
En polare till mig, gjorde i början på 90-talet, sammhällstjänst på sjöräddningssällskapet. Han berättade att en morgon när dom kom ut till Räfsnäs för att ha någon sorts livräddningskurs med sjöscouterna, så hittade dom Aschberg tillsammans med den norska skådisen Mari Bjørgan, under en omkullvält livflotte inne på området.
Citera
2006-07-09, 09:57
Medlem
slitagets avatar
http://www.expressen.se/index.jsp?a=629519

nån som vet nått om det här? vem kan "filmstjärnan" vara?
Citera
2006-07-14, 17:53
Medlem
Ingen som vet vem skådespelaren är?
Citera
2006-07-14, 21:32
Medlem
Jag är ny här så jag vet inte om det räknas som offtopic eller inte men kul att se Robban med hår i alla fall http://jaris.bloggsite.se
Citera
2006-07-14, 21:47
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yari
Jag är ny här så jag vet inte om det räknas som offtopic eller inte men kul att se Robban med hår i alla fall http://jaris.bloggsite.se

Nä, men fy fan...!
Hoppas karln fortsätter att raka skallen, för det där var det grövsta!
Citera
2006-07-14, 22:29
Medlem
Han tjänar nog mycket på att fortsätta raka skallen
Citera
2006-07-14, 22:57
Medlem
Frappants avatar
Citat:

Petter är född och uppvuxen i exakt samma del av stan där Arslet nu bor, "Finsöder" i skuggan av den fruktade Sofiaskolan (sista hållplatsen före ungdomsvårdsskola/kåken för vanartiga/ungdomskriminella under min barndoms 70- och 80-tal). Så visst bekräftas din teori av sammanfallande lokalitet både vad gäller tid och rum.
Citera
2006-07-15, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
Stora delar av familjen Aschbergs tillgångar beslagtogs under WWII och i början av 1990-talet tilldömdes familjen ett maffigt skadestånd på i storleksordningen några hundra miljoner franc. Var familjen gömt dessa pengar vet vi inte. Aschberg hade alltså de pengar som han lånat ut till "Solvallakungen".

- Kom inte de största bankgarantierna indirekt från Sveavägen 68?
Han har ju fina kontakter där via sitt "jobb" på Expo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in