2010-03-02, 17:31
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Robert Aschberg är ju ett av världens otvivelaktigt största jävla blockmongon! Jag såg just hans program på TV8 och han beter sig som en jävla fitta. Vafan bjuder han in folk för att "föra fram sin åsikt" om han ständigt avbryter, överröstar och förlöjligar allt personen ifråga säger.

Känns som att Aschberg är ute efter att göra "bra tv" istället för att verkligen föra fram åsikter från någon ringhörna överhuvudtaget. Det viktigaste är att kompisarna på Expo flinar och delar ut ryggdunkar när de tillsammans sitter och kollar på smörjan. Fyfan..

Instämmer till fullo.
Aschberg lever på gamla meriter och har reducerat sig själv till en fjant utan like.
Att utöva någon form av journalistik verkar inte vara av intresse iallafall...

Kejsaren är definitivt naken.
Senast redigerad av Lostworld 2010-03-02 kl. 17:33.
Citera
2010-03-02, 18:41
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Jag tyckte det var väldigt fint av honom att säga så.
Däremot kan jag ju tycka att det är konstigt att å ena sidan säga "jag vet inte vem hon är" för att senare känna till hela historien.

Nåväl, Aschberg drog ett skämt och hade hon tackat ja hade hon nog fått rycka för glatta livet.
Nu gjorde hon tydligen inte det... dåligt karriärsval av lillslampan!

Undrar om du hade tyckt att det var ett lika roligt "skämt" ifall det varit din mamma, syster eller (framtida) dotter som fått utstå detta?

Även om den unga reportern knappast är en stjärna heller så var Aschbergs beteende bara oprofessionellt, plumpt och jävligt onödigt.

Det enda skämtet här är att Aschberg tillåts TV-tid, pga sin upphöjdhet inom media, även om det var länge sedan han producerade något som helst av värde.
Citera
2010-03-02, 18:58
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines

Det är väl inte så konstigt att han minns händelsen, men inte vet vem hon är.
"Får jag rycka dig i slipsen"? Det kunde väl räcka som trakasseri i det här landet.
Citera
2010-03-02, 21:21
Medlem
Om journalisten hade ryckt tillräckligt hårt i Aschbergs slips hade han blivit strypt. Jag tycker att Aschberg skall anmäla journalisten för mordförsök.
Citera
2010-03-02, 21:23
Medlem
jugbandbluess avatar
Vad är kopplingen mellan Aschberg och Expressen då som antyds i artikeln?
Citera
2010-03-02, 21:26
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Undrar om du hade tyckt att det var ett lika roligt "skämt" ifall det varit din mamma, syster eller (framtida) dotter som fått utstå detta?

"Respektera da Aschberg"?

Ärligt talat - han skiter i hurvida han lever på forna framgångar eller inte. Han är gammal nog och har tjänat tillräckligt att göra det. Ger någon honom ett fånigt förslag så ger han ett fånigt förslag tillbaka.

Nej, jag är ingen stor beundrare av Aschberg egentligen - men han har kommit långt nog för att kunna skita i andras åsikter om honom.
Citera
2010-03-02, 23:18
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
"Respektera da Aschberg"?

Ärligt talat - han skiter i hurvida han lever på forna framgångar eller inte. Han är gammal nog och har tjänat tillräckligt att göra det. Ger någon honom ett fånigt förslag så ger han ett fånigt förslag tillbaka.

Nej, jag är ingen stor beundrare av Aschberg egentligen - men han har kommit långt nog för att kunna skita i andras åsikter om honom.

Det är väl att han skiter i allt som är själva problemet här?
I sin egen upphöjdhet rättfärdigas han (av sig själv och av andra) att bete sig som en idiot.

Är det då en ursäkt att bete sig som en arrogant tölp bara för att man är etablerad och "har råd med det"?
Sorry, jag tycker inte det. Tycker det är ett svaghetstecken hos en människa. Att sparka neråt och behöva trycka ner någon annan för att hävda sig själv. Precis som Robban även gör i sina program i TV8 för tillfället, vilket "Diseased" här mycket riktigt påpekade.

Även om den unga reporterns förfrågan var dum så står den knappast i proportion till Aschbergs plumpa svar. Väljer att citera en person bland Resumés kommentarer som sammanfattar det hela på ett bra sätt:

Anonym 15:43
Så kontentan av de flesta kommentarerna här är, att om någon kommer med ett förslag som man själv uppfattar som dumt - speciellt om person arbetar för en kvällstidning - har man rätten att i bete sig typ hur som helst? Skön attityd. Jag tror banne mig att jag ska börja använda mig av samma taktik när jag får en fråga jag inte gillar i fortsättningen. - Vill du köpa den här? - Nej, men du kan få köpa min kuk. - Vill du ha kvittot? - Nej, vill du ha min kuk? - Får jag sätta mig här? - Nej, men du kan få sätta dig på min kuk. - Får jag ta ett foto av dig? - Du kan få ta ett foto av min kuk. Ehm. Nä. Som Beatrice säger själv - ett enkelt "nej" hade väl räckt alldeles utmärkt?
http://www.resume.se/nyheter/2010/03...-fa-rycka-mig/
Citera
2010-03-02, 23:42
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Asch, bruden är ju helt menlös:

Citat:
För att inte alla bilder i tidningen ska bli stela försöker man spexa till dem lite, så jag frågade om jag kunde få rycka Robban i slipsen på bilden. Då svarade han ”nej, men du kan få rycka mig i kuken”. ”Lägg av, kan jag få hålla i slipsen?”, försökte jag igen. Men Aschberg insisterade. ”Men ska du ha kuken eller?”. Då gick jag därifrån. Det tycker jag inte att jag ska behöva tolerera. Jag var där och jobbade som reporter. Inte som hans glädjeflicka.

”'Lägg av, kan jag få hålla i slipsen?', försökte jag igen."

Alltså en gång kan hon tolerera hans förslag och fortsätta med sitt påflugna beteende. Den andra gången blir det, till skillnad mot den första alltså, sexuella trakasserier.

Hon har nog inte så mycket att skriva om.
Citera
2010-03-03, 01:37
Medlem
Han är skön och säger vad han tycker utan att hymla.
Citera
2010-03-03, 04:52
Medlem
Grievers avatar
Jag gillar Aschberg, han står för vad han tycker. Det är han och Leif GW Persson i hela sverige som gör det typ.

Däremot är hans program i TV8 bara trams. Men sådan är den kanalen. I tv3 är han bra dock.
Citera
2010-04-13, 17:32
Medlem
Estresss avatar
Jag vill se programmet från igår, finns det uppe på nätet? Nån som vet?
Citera
2010-04-13, 18:14
Medlem
I gårdagens program, tog Aschberg upp näthatarna som sprider rykten om kändisar mm på nätforum. Det hela illustrerades av Flashback.

Aschberg bjöd till nästa program in någon, som han ansåg, anonym fegis som sitter och sprider dynga på internet. Någon som känner sig manad att delta i programmet nästa vecka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in