2008-05-22, 23:10
Medlem
frutti_di_mares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Nja, det är väl en sanning med modifikation. Det finns storrökare som inte fått CA, det finns ickerökare som dött i lungcancer. Visst chansen ökar ju mer du röker, men det är som med allting annat här i livet, det finns ingen "rättvisa".
Även högst modesta rökare drabbas.

jodå, viss "rättvisa" finns det. av alla som röker är den vanligaste följdsjukdomen KOL (iprincip alla, det är bara en tids/cigg fråga).
av alla som får lungcancer är/var fler än 90-95% rökare. att man som icke rökare drabbas är riktigt ovanligt.
Citera
2008-05-22, 23:16
Medlem
Moffexs avatar
Synd, hoppas han fixar det iallafall. Robban är annars en störtskön snubbe.
Citera
2008-05-22, 23:26
Medlem
soulsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffex
Synd, hoppas han fixar det iallafall. Robban är annars en störtskön snubbe.

Jaa, jag har alltid gillat honom. Men allt verkar bara vara spekulationer.. är det någon som VET nåt?
Citera
2008-05-23, 00:30
Medlem
Trists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Att riskerna höjs markant är väl inte något nytt, men 100% dödlighet är rent nonsens och skulle vara banbrytande resultat.

Kan garantera att 100 % av alla rökare dör.
Citera
2008-05-23, 12:14
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trist
Kan garantera att 100 % av alla rökare dör.
Samma här, det är 100% säkert.
Citera
2008-05-23, 12:19
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
Han har balle nog att framträda offentligt, det har väl inte du din lilla horunge?
Du vet väl om att det är åldersgräns här på Flashback va?
Du kan väl skriva ditt riktiga namn här då för att bevisa att du inte är någon "horunge" som du så moget kallar det.
Citera
2008-05-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av city sombrero
Trist om det stämmer. En av få offentliga män med balls. Vilket får mig att undra om det finns några tronföljare idag. Tänk när Aschberg, Leif GW, Guillou plus några till är borta. Vad återstår? Ingenting om ni frågar mig. Kommer inte på ett enda namn. Bara småfittor och kärringar kvar. Ja, jag räknar mig själv till en av småfittorna. Så frågan är, har vi någon rookie som kan bli morgondagens ångvält/avslöjare? Seriös fråga.

Bröderna Schulman?
Citera
2008-05-23, 14:00
Medlem
tempeZZts avatar
Du bommade ordet seriös...
Citera
2008-05-23, 14:06
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karenina
Bröderna Schulman?

Detta är inte humorforumet.
Citera
2008-05-23, 14:14
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Uppdrag Granskning och Kalla Fakta däremot. Där har vi två program som ger lite effekt i samhället.

Och vad skiljer dessa program från Insider ?. Jobbar precis på samma sätt alla tre. Möjligen får de andra ett extra "skimmer" av seriositet hos vissa genom att de sänds i "public service" kanalen svt.

Angående topic: Bryr mig faktiskt inte om Aschberg fått lungkräfta eller inte.
Trots att jag såg i princip alla "Diskutabelt" och "ikväll Ascberg" som sändes.
Han måste ju fått hjärnsläpp på senare tid iom sitt engagemang i den minst sagt tvivelaktiga tidskriften/stiftelsen EXPO och detta har bidragit till mitt ökade ogillande angående honom.

(tur att Karin Hubinette slutat på Uppdrag...... Henne vill jag verkligen se vid liv).
Senast redigerad av Celeron 2008-05-23 kl. 14:27.
Citera
2008-05-23, 14:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Där har vi två program som ger lite effekt i samhället

Ska man betona det där som "lite effekt", eller "lite effekt"?
Citera
2008-05-23, 14:46
Medlem
Dr.Katis avatar
Hörde nyss av en polare att Gert Fylking i gårdagens RIX Morronzoo (eller vad det nu heter) skickade en ros till en av sina absolut bästa vänner som var svårt sjuk. Detta kläckte polarn efter att jag berättat om ryktet som många tydligen hoppas vara sant.
Kan det vara judesvinet Aschberg han menar tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in