• 1
  • 2
2022-07-29, 20:41
Jag är deprimerad av att tillbringa tid runt inkomstslavar med lån, barn, familjer, fasader och så himla mycket annat i sina liv.
Jag söker ett ställe i Sverige (ingen flyktingförläggning) där missanpassade eller udda folk mot hyra och betalning kan välja att bo. Var är det?
Citera
2022-07-29, 20:47
Medlem
Knastratts avatar
Stockholm? 😜
Citera
2022-07-29, 20:55
Medlem
Snabbalirarens avatar
Bert Karlsson har något som heter rullebo det är typ små hus/villavagnar som man kan köpa, värt att kika?
Citera
2022-07-29, 23:51
Medlem
6stringlevins avatar
Är meros camping borta? Sedan läste jag om ett illegalt båtläger i stockholm.
Citera
2022-07-30, 05:29
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Är meros camping borta? Sedan läste jag om ett illegalt båtläger i stockholm.
Citat:
De som bodde på Meros var narkomaner, alkoholister och psykiskt sjuka som inte lyckades få ett boende på något annat sätt.
Nått liknande Meros camping är vad jag söker, att ta sig utanför civilisation och samhälle med bra gubbar nära inpå. Egen husbil med enkla bekvämligheter som dusch, mikrovågsugn och internet vore bättre än svenssonlivet.
Citera
2022-07-30, 08:51
Medlem
Kosmos.s avatar
Vi byggde miljonprogrammet på (60?)70-talet. Där finns dom.
Citera
2022-07-30, 08:55
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim22
Nått liknande Meros camping är vad jag söker, att ta sig utanför civilisation och samhälle med bra gubbar nära inpå. Egen husbil med enkla bekvämligheter som dusch, mikrovågsugn och internet vore bättre än svenssonlivet.
Problemet är att det utesluter "bra gubbar".

Mölndals camping hade något snarlikt men klassen bättre och därmed dyrare.
Citera
2022-07-30, 08:57
Medlem
6stringlevins avatar
Utanför helsingborg finns en liten ort som heter Hasslarp. Det är rätt nära meros camping i nivå fast i hus.
Citera
2022-07-30, 12:29
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Utanför helsingborg finns en liten ort som heter Hasslarp. Det är rätt nära meros camping i nivå fast i hus.

Hur är meros camping?
Är det som trailer park boys?
Sign me up i så fall.
Citera
2022-07-30, 12:32
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Hur är meros camping?
Är det som trailer park boys?
Sign me up i så fall.
https://www.youtube.com/watch?v=nP7d...annel=erikbe99
Citera
2022-07-30, 12:51
Medlem
harryguccis avatar
Ställplatserna vid ängbybadets camping i Bromma, bor en hel del åretrunt-husvagnsfolk. Tror det kostar runt 2.000kr i månaden att stå + el. Väldigt trevlig omgivning förövrigt.
Senast redigerad av harrygucci 2022-07-30 kl. 12:53. Anledning: felcitering
Citera
2022-07-30, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci
Ställplatserna vid ängbybadets camping i Bromma, bor en hel del åretrunt-husvagnsfolk. Tror det kostar runt 2.000kr i månaden att stå + el. Väldigt trevlig omgivning förövrigt.
Åretruntcamping med el, vatten och postbox är bra.

http://www.hundvanliga-stockholm.se/...anlig-camping/
En sån röd stuga hade passat mig. Tyvärr är campingen "hundvänlig" vilket nog innebär att även Svenssons är där och att man blir väckt av en byracka som skäller eller att någon sparkar en boll på rutan.

Jag skulle vilja se ett kadaver, några kondomer och hav av sopor på uppfarten så att man vet att bara rätt klientel hyr stugorna. En skylt med Svenssons och rött streck över.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in