Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-27, 09:56
  #1
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag funderar på att åka till Venedigs filmfestival i år, sent påtänkt kanske någon tycker men det är så här att biljetterna börjar släppas i mitten augusti, och festivalen börjar i slutet av augusti. Om jag åker beror mest på om jag blir upptagen eller ej, jag väntar på besked gällande en sysselsättning som i så fall skulle göra det omöjligt.

Så jag undrar, är det någon som har varit på filmfestivalen som kan berätta om saker man ska tänka på? Går det bara att köpa biljetter per film (för €25,50 styck), inget typ av pass? Jag ingår inte i någon av grupperna som kan ansöka om gratis/billigare biljett.

Jag har besökt Venedig tidigare men det var som yngre med familjen, finns det saker man bör tänka på och se där? Festivalen pågår under 11 dagar och om man måste köpa styckbiljetter så kommer vi antagligen inte se på film riktigt varje dag.

Tips på var man ska bo uppskattas också, har de hygglig kommunaltrafik?
Jag gissar att det är lite ont on platser i de bästa centrala hotellen just då och även om pengar inte ät den tyngsta frågan så har jag ingen lust att slänga ut tiotusentals euro bara på boendet.
Citera
2022-07-27, 10:23
  #2
Avstängd
Tänk på att komma upp med en exit-plan ifall det sker en terrorattack där.
Citera
2022-07-27, 21:23
  #3
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelenaHolmes
Tänk på att komma upp med en exit-plan ifall det sker en terrorattack där.


Det är lite trist att jag inte kan avfärda din kommentar som irrelevant trollande.

Men jag tänker ändå inte ta hänsyn till sånt, är det min tur så är det. Om vi låter sån rädsla styra vad vi gör så har de vunnit.
Citera
2022-08-02, 12:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag funderar på att åka till Venedigs filmfestival i år, sent påtänkt kanske någon tycker men det är så här att biljetterna börjar släppas i mitten augusti, och festivalen börjar i slutet av augusti. Om jag åker beror mest på om jag blir upptagen eller ej, jag väntar på besked gällande en sysselsättning som i så fall skulle göra det omöjligt.

Så jag undrar, är det någon som har varit på filmfestivalen som kan berätta om saker man ska tänka på? Går det bara att köpa biljetter per film (för €25,50 styck), inget typ av pass? Jag ingår inte i någon av grupperna som kan ansöka om gratis/billigare biljett.

Jag har besökt Venedig tidigare men det var som yngre med familjen, finns det saker man bör tänka på och se där? Festivalen pågår under 11 dagar och om man måste köpa styckbiljetter så kommer vi antagligen inte se på film riktigt varje dag.

Tips på var man ska bo uppskattas också, har de hygglig kommunaltrafik?
Jag gissar att det är lite ont on platser i de bästa centrala hotellen just då och även om pengar inte ät den tyngsta frågan så har jag ingen lust att slänga ut tiotusentals euro bara på boendet.

Du ska helt klart bo i Mestre, ingen som princip bor i Venedig. Mestre stazione, 10 min fran Venedig. Gar tag hela tiden
Citera
2022-08-04, 12:42
  #5
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Du ska helt klart bo i Mestre, ingen som princip bor i Venedig. Mestre stazione, 10 min fran Venedig. Gar tag hela tiden

Tack!
Det ser nu ut som att jag kommer vara upptagen dock, typiskt, det hade varit väldigt kul.

Har du varit på festivalen?

Ingen bor i Venedig för att det är ont om hotell och dyrt, eller?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3433120

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback