Citat:
Ursprungligen postat av
rillew29
Min son blev rånad på sin iphone telefonen var låst med fingeravtryck och lösenkod. Vi har loggat in på icloud och markerat som förlorad meddela när enheten hittas. Men jag är lite kluven ska man inte radera den vad är bäst i säkerhets perspektiv radera den från icloud kontot nu är den markerad som förlorad men grabben använder samma icloud blir lite kluven på det hela. Kör android kan någon själv kort berätta vad som är bäst nu att göra?
Kört android sedan 2008 så lite ovan med iphone och deras säkerhet, telefon kommer spärras via IMEI via telenätet men som sagt lite råd från någon kunnig. besserwissers undanbedes tacksamt.....
Kan ha postat fel i kategori om så mod flytta denna tråd till rätt avdelning....
Nu när du har markerat telefonen som förlorad så kommer rånaren aldrig få tag i den data som finns på telefonen, isåfall kommer han behöva lösenordet till din sons iCloud vilket du kan utesluta.
Detta är något jag har en stor respekt för när det kommer till Apple, dom har lyckats bra med att låsa telefoner som personer antingen har tappat eller förlorat efter att ha blivit rånad. FBI var tvungna att betala drygt 10 miljoner svenska kronor till ett företag i Israel för att lyckas få ut data ur en iPhone som var markerad som förlorad av ägaren.
Du kan vara lugn, jag skulle inte ta bort din sons iCloud från telefonen förens polisanmälan och anmälan till försäkringsbolaget är klar, dvs att ni har fått era pengar från försäkringsbolaget och att ärendet hos Polisen är klar.
Glöm inte heller att rösta rätt inför det kommande valet i September.