2022-07-27, 00:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
nej, inte div 5.

skulle säga ett bra juniorlag. inte de bästa i sverige men ett ganska bra juniorlag.

i div 5 kan det finnas duktiga akademispelare som inte pallat träna det som krävs och en del avdankade ex-allsvenskan-spelare eller superettan. och allt däremellan. det är hårdheten framförallt som är skillnaden.

Div 6 eller 7, enligt min erfarenhet av Stockholmsfotbollen.
2022-07-27, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
SVT Text ger sin version av Sveriges och Lindahls fiaskoinsats (min fetning):

Observera hur de får till en helt obegriplig mening i sitt krumbuktande för att inte såga Lindahl (för då kan hon ju bli ledsen, för hon är ju bara en ömtålig kvinna). "Inte stod för sina bästa räddningar"?! Ursäkta, men det var inga räddningar - det var rejäla målvaktstavlor. De kunde ha skrivit att hon "inte stod för nån av sina bästa insatser", vilket också det hade varit väldigt snällt, men åtminstone korrekt. Fattar inte dessa aktivister att de bara gör damfotbollen en otjänst när de inte vågar kritisera när kritik är befogad, utan bara stryker medhårs och berömmer, eller ursäktar - som om det vore barn det handlar om. Var är feministerna?

ja. en rättvisare bild hade varit nåt i stil med: "målvaktstavlor bakom tungt svenskt uttåg"
2022-07-27, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Håll med om att det är förfärligt.. Fast du kanske gillar judisk söndring?
Knappast ditt eller mitt fel att Svergie var "behjälpliga" under ww2

Jaså, är det därför jag startade den här tråden??
(FB) Svenska laget har mer heder än det engelska
2022-07-27, 00:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Har bara sett 0-4 målet, och det var - tja vad ska jag skriva... - det sämsta jag sett av ett proffs! Så hon tjänar asså pengar på det hon gör till vardags!?

Alldeles för lite också, enligt henne själv.
2022-07-27, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Jag skiter i flatfotboll egentligen men det fanns ju inte så mycket annat att titta på ikväll och eftersom jag är uppvuxen med Tipsextra med Lars-Gunnar Björklund på 70-talet så ligger Engelsk fotboll mig varmt om hjärtat. Bara inte Frankrikes negerlandslag vinner så är jag nöjd.

England knäböjer för BLM inför varenda jävla match, både damerna och herrarna.
2022-07-27, 00:57
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
nej, inte div 5.

skulle säga ett bra juniorlag. inte de bästa i sverige men ett ganska bra juniorlag.

i div 5 kan det finnas duktiga akademispelare som inte pallat träna det som krävs och en del avdankade ex-allsvenskan-spelare eller superettan. och allt däremellan. det är hårdheten framförallt som är skillnaden.

Oavsett inte något någon vill betala för. Skräp.
Stenhård konkurrens från alla sporter, damfotboll kommer inte få något gratis. Produkten måste vara bra nog , sen kommer pengarna.
2022-07-27, 00:58
Medlem
Citat:
Div 6 eller 7, enligt min erfarenhet av Stockholmsfotbollen.

ja, då kanske vi kommer närmare sanningen. jag vill dock reservera mig för den fysiska biten. en juniorspelare är mer jämbördig i fysiken med en damspelare.

ett rejält fysiskt div 6 lag med några avdankade div 1-3 spelare (eller från ännu högre serier -ganska vanligt!), som kan styra upp spelet och styra sina mannar, kommer sopa mattan med dem. det märkte man ju ikväll. engelska damerna är fysiska men de hade ändå fått svårt mot herrar. its pure biology.
2022-07-27, 00:58
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
nej, inte div 5.

Hårdheten, visst. Men bollsinnet då? Upprepar: I handboll, volley, basket är damerna fantastiska att SPELA! I fotboll ? Seger kan väl göra max 3 på foten...
2022-07-27, 01:01
Medlem
Citat:

Observera hur de får till en helt obegriplig mening i sitt krumbuktande för att inte såga Lindahl (för då kan hon ju bli ledsen, för hon är ju bara en ömtålig kvinna). "Inte stod för sina bästa räddningar"?! Ursäkta, men det var inga räddningar - det var rejäla målvaktstavlor. De kunde ha skrivit att hon "inte stod för nån av sina bästa insatser", vilket också det hade varit väldigt snällt, men åtminstone korrekt. Fattar inte dessa aktivister att de bara gör damfotbollen en otjänst när de inte vågar kritisera när kritik är befogad, utan bara stryker medhårs och berömmer, eller ursäktar - som om det vore barn det handlar om. Var är feministerna?

Målvaktstavla är ett starkt ord, tycker inte Lindahl gjorde någon. Men visst det var inte hennes bäst match i karriären.
2022-07-27, 01:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Varför kollar män på damfotboll? De är ju inte ens snygga.

Männen?
2022-07-27, 01:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Målvaktstavla är ett starkt ord, tycker inte Lindahl gjorde någon. Men visst det var inte hennes bäst match i karriären.

Hon gjorde två prakttavlor. Att släppa klacken mellan benen var riktigt uselt. Sedan är hon helt fel på 4-0 och faktiskt alldeles för sen vid 2-0. Hon ligger väldigt nära betyget minus.
2022-07-27, 01:05
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:

Ja, språkligt sett är det ju en rejäl kullerbytta. Om man "inte stod för sina bästa räddningar" på de 4 insläppta målen, det vill säga...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in