2022-07-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1mkr
...
Mitt problem med SD är att även om man hade ändrat politiken och Sverige till exakt vad SD vill så hade dessa personer ändå hittat anledningar att bilda falanger och att förakta nya grupper.
Stefan Löfven (S) och Magda (S) MASSIMPORTERAR invandrare.
Varför vill sossarna ha högre brottslighet, fler bidragstagare och fler getton?
Citat:
Jag menar att det är gruppen och "hatet" i sig som s.k. "rasister" har gemensamt.
Förstår Sverigedemokraterna vad som menas med "dålig människosyn" och varför dom inte är uppskattade?
Socialdemokraterna sår splittring över hela landet med massdeportationer av invandrare till Sverige. Socialdemokraternas bidragslinje med massinvandring är fel.

ÅTERVANDRING FÖRE INVANDRING!!!
På Sverigedemokraternas Twitter: twitter.com/sdriks kan du följa och läsa vad svenskar tycker.
Citera
2022-07-26, 11:27
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att något parti är dåligt för politik handlar om tyckande som av en eller annan orsak bottnar i upplevelser och känslor.
Man kan ha rätt eller fel i sakfrågor om flyktingmottagning, vindkraft mm. Ofta ligger dock karbonpapper mellan grupptillhörigheter. Åkesson tycker att tex skoluniform och arméutstyrsel är bra och då tycker alla likadant, ofta utan att egentligen ifrågasätta varför dom känner så.
En och en är alla trevliga. Det gäller alla oavsett yrke, religiös eller politisk inriktning, läggning mm.

Mitt problem med SD är att även om man hade ändrat politiken och Sverige till exakt vad SD vill så hade dessa personer ändå hittat anledningar att bilda falanger och att förakta nya grupper. Jag menar att det är gruppen och "hatet" i sig som s.k. "rasister" har gemensamt.
Förstår Sverigedemokraterna vad som menas med "dålig människosyn" och varför dom inte är uppskattade?
Låt säga nej, kan du i så fall förklara?
Citera
2022-07-26, 11:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag påstår inte att något parti är dåligt för politik handlar om tyckande som av en eller annan orsak bottnar i upplevelser och känslor.
Man kan ha rätt eller fel i sakfrågor om flyktingmottagning, vindkraft mm. Ofta ligger dock karbonpapper mellan grupptillhörigheter. Åkesson tycker att tex skoluniform och arméutstyrsel är bra och då tycker alla likadant, ofta utan att egentligen ifrågasätta varför dom känner så.
En och en är alla trevliga. Det gäller alla oavsett yrke, religiös eller politisk inriktning, läggning mm.

Mitt problem med SD är att även om man hade ändrat politiken och Sverige till exakt vad SD vill så hade dessa personer ändå hittat anledningar att bilda falanger och att förakta nya grupper. Jag menar att det är gruppen och "hatet" i sig som s.k. "rasister" har gemensamt.

Ytterst handlar det om en skillnad i värderingar.

Jag skulle därför tro, att en "dålig människosyn", som SD ser det, är att föra in ca. en miljon människor, vilkas försörjningsbörda bara dumpats på svenska skattebetalare och samtidigt utsätta den tidigare befolkningen för en importerad, grotesk våldsbrottslighet.

Förstår du, varför ditt och likasinnades agerande inte är uppskattat?
Senast redigerad av Meiji 2022-07-26 kl. 11:48.
Citera
2022-07-26, 12:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Du bör arbeta med dina fördomar.
Citera
2022-07-26, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ytterst handlar det om en skillnad i värderingar.

Jag skulle därför tro, att en "dålig människosyn", som SD ser det, är att föra in ca. en miljon människor, vilkas försörjningsbörda bara dumpats på svenska skattebetalare och samtidigt utsätta den tidigare befolkningen för en importerad, grotesk våldsbrottslighet.

Förstår du, varför ditt och likasinnades agerande inte är uppskattat?
"dålig människosyn"eller något annat kan kvitta. Båda sakerna kan vara lika äckliga.
Det handlar för merparten inte om att SD har någon sanning att berätta som andra inte förstår. Alla vet kostnaden och slitningarna i samhället.
Som du säger så handlar det ytterst om värderingar. Enligt mig om inbördes gruppknullande.
Jag har absolut inget emot Åkesson. Det är istället grupptrycket i sd-pöbeln som svärtar ner stämningen. Det osande islamhatet som gömmer sig men inte uttrycks. Mycket handlar om att man har fått nog på högerpropaganda.

KD är värre än SD. En skam att sånt ska finnas i Sverige.
Senast redigerad av 1mkr 2022-07-26 kl. 12:46.
Citera
2022-07-26, 12:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Önsketänkande. Deras väljare håller sig till att uttrycka sig bakom anonyma internetkonton, för de vet att folk hatar dem och att det är pinsamt att ens överväga en röst på SD.
Där jag bor är det pk att vara SD, KD eller S. Tuffast att vara Mp och stå för det.

Du bor alltså i Stockholms innerstad eller i något muslimskt getto...
Citera
2022-07-26, 13:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
"dålig människosyn"eller något annat kan kvitta. Båda sakerna kan vara lika äckliga.
Det handlar för merparten inte om att SD har någon sanning att berätta som andra inte förstår. Alla vet kostnaden och slitningarna i samhället.
Som du säger så handlar det ytterst om värderingar. Enligt mig om inbördes gruppknullande.
Jag har absolut inget emot Åkesson. Det är istället grupptrycket i sd-pöbeln som svärtar ner stämningen. Det osande islamhatet som gömmer sig men inte uttrycks. Mycket handlar om att man har fått nog på högerpropaganda.

KD är värre än SD. En skam att sånt ska finnas i Sverige.

Du är väldigt oklar, tyvärr.

De invandringsansvariga partierna är politiskt ansvariga för "kostnaden och slitningarna i samhället". De har skapat dessa kostnader och slitningar.

Försöker du säga, att om gemene man i allmänhet (och SD:s väljare i synnerhet) inte ogillade, att de invandringsansvariga partierna helt har förvandlat landet till det sämre, så vore den förvandlingen inte något problem eller ett mindre problem?
Citera
2022-07-26, 14:32
Medlem
Gridiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Förstår du att vilja minimera imvsndring inte är synonymt med rasism?
Eller är du för hjärntvättad för att inse skillnaden?

Är du medveten om att Sverige är ett utav mycket få länder där det anses fult utav en del att vilja hs kontroll över gränser och vilka som finns här?
Eller är du för hjärntvättad för det.?

Vill man minska invandringen så röstar man på moderåttorna, hatar man folk me melanin eller annorlunda namn röstar man på SD.
Citera
2022-07-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Vill man minska invandringen så röstar man på moderåttorna, hatar man folk me melanin eller annorlunda namn röstar man på SD.

Du är ju dum på riktigt. Tyck du så, normala gör det inte.
Citera
2022-07-26, 15:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Önsketänkande. Deras väljare håller sig till att uttrycka sig bakom anonyma internetkonton, för de vet att folk hatar dem och att det är pinsamt att ens överväga en röst på SD.

Ha ha, Mr Verklighetsfrånvänd

Har du satt din fot utanför Södermalm någon gång? SD:s torgmöten ute i landsorten har sedan länge varit tillställningar då massor av vanliga väljare kommer för att lyssna på Jimmie och andra företrädare och visa dem respekt och uppskattning.

Skulle du vräka ut dig en liknande harang på ett bygge i Bjuv eller på en långtradarsylta längs E4:an så riskerar du åka på en rejäl propp.

SD-hatet är begränsat till Södermalm + några närförorter. Åker du utanför dessa kan du vara öppet SD-sympatisör på flera håll, även i Storstockholmsområdet.
Senast redigerad av DeValera 2022-07-26 kl. 15:37.
Citera
2022-07-26, 15:36
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot

Faktum är att det historiskt sett varit socialdemokraterna som haft en hämmande invandringspolitik. Ingvar Carlsson stramade åt, Carl Bildt släppte till, Ingvar Carlsson och Göran Persson stramade åt, Reinfeldt släppt till. Så kommer vi fram till Löfven, som fick göra eftergifter åt MP, och föra en sådan politik som S aldrig skulle ha fört om de haft ensam majoritet eller stöd av ett parti som inte var intresserad av att ta in människor från tredje världen.
Citera
2022-07-26, 16:15
Medlem
Citat:

Frågan är förstår du att du är ute och cyklar nu? Sverigedemokraterna är mycket uppskattade och är Sveriges snabbast växande parti och har så varit sen start, en folkrörelse helt enkelt! Vad lever du i för fantasivärld?🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in