2022-07-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1mkr
Jag håller med om "Greta", Putin, Trump, Påve Franciskus, vaccinröster som tjuter för eller emot, miljönissar och annat pack samt alla foliehattar. Jag stör mig också. Särskilt när man är 70+ som Donald. Alla som figurerar överallt kan gå och lägga sig.
Jag har inget emot när folk är ärliga och säger tex ja vi är rasister, islamister eller kommunister. Whatever. Men det måste förgås av ärlighet i frågan och en rannsakan gentemot sig själva.

Vad fan svamlar du om? Är du full?

Förstår inte vad du försöker säga egentligen. Du startar en tråd om SD och börjar sedan tjattra om Trump, Ryssland och Greta och en del annan ovidkommande skit...

Så är du full?
Citera
2022-07-26, 02:11
Medlem
Du svamlar om SD, men vilket parti tycker du om?
Står du för din partitillhörighet och vill dela med dig?
Citera
2022-07-26, 04:59
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Är inte SD:are och kommer aldrig rösta på dem. Jag instämmer att det är mycket hat där, speciellt bland partiets fotfolk. Det är ingen överraskning att nazister och andra hatfulla typer röstar SD. Om SD skulle sluta hata Greta och lyssnade mer på Påve Franciskus skulle det bli en parti av bättre människor.

Till skillnad från övriga partier som aldrig hatar..? Hatar inte vänsterpartier och Miljöpartier Sverigedemokraterna t.ex.?

Om du insåg att det fanns partier (exempelvis V, S, MP) vars politik förstör landet.
Om du försökt resonera med dessa människor men de enda de gör är att kalla dig fula ord och hålla på med någon quasi-debatt (endast för att behålla makten till varje pris. Många socialdemokrater tror jag inte ens tror på de som de säger).
Hade du inte hatat dem då?
Citera
2022-07-26, 05:25
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Till skillnad från övriga partier som aldrig hatar..? Hatar inte vänsterpartier och Miljöpartier Sverigedemokraterna t.ex.?

Om du insåg att det fanns partier (exempelvis V, S, MP) vars politik förstör landet.
Om du försökt resonera med dessa människor men de enda de gör är att kalla dig fula ord och hålla på med någon quasi-debatt (endast för att behålla makten till varje pris. Många socialdemokrater tror jag inte ens tror på de som de säger).
Hade du inte hatat dem då?

Det är skillnad på det goda och det onda hatet.
Citera
2022-07-26, 06:05
Medlem
Citat:
Mitt problem med SD är att även om man hade ändrat politiken och Sverige till exakt vad SD vill så hade dessa personer ändå hittat anledningar att bilda falanger och att förakta nya grupper. Jag menar att det är gruppen och "hatet" i sig som s.k. "rasister" har gemensamt.
Har du tänkt på att du själv och sådana som du är hatare? Ni plockar ut de ni tycker är avvikande. Det finns ett namn för sådana som du och dina vänner nämligen rasister!
Citera
2022-07-26, 07:06
Medlem
TS gör misstaget att kasta sten i glashus.

Kom med något vettigt.
Citera
2022-07-26, 08:11
Medlem
Christopher.s avatar
För att de är de vita blodkropparna som försvarar landet mot infektioner, självklart tycker inte virus likt TS om sina fiender.
Citera
2022-07-26, 08:14
Medlem
crusades avatar
Rationellt och logiskt tänkande människor röstar höger, känslomässigt och pk-styrda människor röstar vänster.

Detta är iaf min uppfattning när jag tittar på vänner och släktingar jag har runt mig.
Citera
2022-07-26, 08:17
Medlem
DeValeras avatar
Alla partier är väl mer eller mindre illa omtyckta. Särskilt partier som är mer profilerade som SD, V, MP och C.

SD kanske är mycket ogillade hos befolkningen på Södermalm men älskade eller respekterade i stora delar av landet.
Citera
2022-07-26, 08:24
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att något parti är dåligt för politik handlar om tyckande som av en eller annan orsak bottnar i upplevelser och känslor.
Man kan ha rätt eller fel i sakfrågor om flyktingmottagning, vindkraft mm. Ofta ligger dock karbonpapper mellan grupptillhörigheter. Åkesson tycker att tex skoluniform och arméutstyrsel är bra och då tycker alla likadant, ofta utan att egentligen ifrågasätta varför dom känner så.
En och en är alla trevliga. Det gäller alla oavsett yrke, religiös eller politisk inriktning, läggning mm.

Mitt problem med SD är att även om man hade ändrat politiken och Sverige till exakt vad SD vill så hade dessa personer ändå hittat anledningar att bilda falanger och att förakta nya grupper. Jag menar att det är gruppen och "hatet" i sig som s.k. "rasister" har gemensamt.
Förstår Sverigedemokraterna vad som menas med "dålig människosyn" och varför dom inte är uppskattade?

Nej, de förstår inte men det är bra för (m) så låt gå 😁
Citera
2022-07-26, 08:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag är inte rasist men jag kommer att rösta på SD och har gjort det senaste valen.

Innan 2015 fanns det inget behov av statistik på antalet skjutningar, döda av skjutningar och liknande då dessa skedde så sällan. Ser jag tillbaka så kan jag snabbt räkna upp tre stycken som det skrevs spaltmeter om men finns säkert fler men absolut inte dessa mängder vi har idag.

De jag tänker på är Stureplan, Flink i falun och polisskjutningen i Malexander. Det var grova skjutningar där civila blev rått nerskjutna helt utan något direkt motiv mot just dessa personer.
Falun och stureplan skedde samma år medans malexander var fem år senare. Nu har vi ca en skjutning varje dag året runt plus att vi ser ut att nå mellan 60-70 döda under året i bara skjutningar. Det är nästan ett Breivikbrott om året.
Citera
2022-07-26, 09:39
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
SD kanske är mycket ogillade hos befolkningen på Södermalm men älskade eller respekterade i stora delar av landet.
Önsketänkande. Deras väljare håller sig till att uttrycka sig bakom anonyma internetkonton, för de vet att folk hatar dem och att det är pinsamt att ens överväga en röst på SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in