2023-01-11, 01:15
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Nu spelar väl iofs inte amning så stor roll för hur man är som förälder. Min fru kunde inte amma våra barn så länge innan mjölken sinade.

Och om man har ett barn på neo för tidigt född så tänker jag att det kanske är svårt att kunna amma i början om barnet ligger i kuvös eller liknande och mjölken kan sina ut rätt fort?

Har iofs inte haft barn på neo så jag är inte säker.

Och de skulle ju få med sig nån neo mjölk för prematurbarn, är det bättre mjölk än bröstmjölk vid tidigt födda barn?
Min tanke var om hon aldrig knutit an till dottern. Kan tyvärr inget om Amning och förtidigt födda, men bra frågeställningar.
Citera
2023-01-11, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Min tanke var om hon aldrig knutit an till dottern. Kan tyvärr inget om Amning och förtidigt födda, men bra frågeställningar.

Hon har väl iofs aldrig knutit an till dottern uppenbarligen om hon dels gick till jobbet väldigt tidigt och dels så lätt var villig att ge vårdnaden till Lukas tänker jag. Och att hon knappt var hemma.
Citera
2023-01-11, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
9 april Snapchat I till L

Även 16 juli skriver I att L ska ta hela vårdnaden för hon inte orkar med tre barn. Sid 55 stora FUP bilagan.

Undrar om hon ammade de första 2 sönerna?

Hon ammade ingen av sina barn och började jobba direkt nästan.
Hon hade förlossningsdepressioner med ungarna. Hon brukade ta bild på dom gråtandes och lägga ut det, samt bilder på barnen blodiga när dom gjort illa sig där hon beklagade sig över hur jobbigt HON tyckte att det var att hennes ungar var så jobbiga och krävande.
Citera
2023-01-11, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej det måste jag inte.

Hon är däremot helt okej och givetvis ska hon unna sig det när hon har fixat det för barnen.
Finns inte någon som helst poäng med att sitta hemma kåt och sugen och glo på ett gnällande mähä som hon dumpat.
Det säger väl sig själv.

Ja vi märker vilken egoistisk surfitta till morsa Isabella var. Så genom rutten att endast små EPA traktor pojkar ville sätta på henne.
Ingen riktig man ville ens ha henne och så mycket som hon knullade runt på byn med sin fisk luktande mutta oj oj så stank det på km avstånd från henne. Det roliga med det här är att till och med barnen kastar henne under bussen så genom rutten hon är och fakta är att hon alltid kommer bära ansvaret för J död. För hade hon tagit 1 % ansvar som mamma så hade inte det här hänt, att hon prioriterade att ligga med V istället för att ta hand om sitt barn DET mina damer och herrar: Det vet hela Sverige om, och alla är lika eniga om att hon bär på lika stort ansvar för hennes död. OAVSETT vad domen säger kommer alla FÖR ALLTID se henne som den genomruttna fiskluktande morsan hon e. Hon är så patetisk och ynklig så det skriker om det, det är skrattretande att veta att hon kommer sitta och leka offer när hon och alla andra vet om vilket ansvar hon bär på.

Och när hon läser det här: En fyllespya har mer värdighet än dig. Skäms !
Citera
2023-01-11, 02:20
Medlem
Merwinnas avatar
Alltså detta är ju otroligt! (Det är en väninna till de inblandade som berättar.) Hur kan man slänga ut sin egen bebis?

Jag har känt en oro för Junie ett antal gånger och det har varit vid två tillfällen som Lukas och
Junie hade blivit utslängda från Isabella och då har han sovit på soffan hos oss tillsammans
med Junie.
Vid ett tillfälle det var den 9 april så hörde han av sig till oss, de hade tidigare varit
över hos oss på ett födelsedagskalas och då hade de frågat min sambo om att bli gudfar till
Juni. Sen senare så hörde Lukas av sig och berättade att han och Juni hade blivit utkastade och
att Isabella hade sagt till dem att hon inte ville ha något med dem att göra. Jag tror att hon hade
sagt ”Ta henne och åk härifrån” och då menade hon Junie.
Citera
2023-01-11, 02:28
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Blir ju bara förbannad av att läsa I’s konversationer med systern efter händelsen om hur mycket hon älskar sina barn och livrädd för att förlora sina barn, särskilt rädslan av att soc skulle ta dom. Inget rädd för att J inte skulle klara utan bara ”läget är kritiskt”, men vart fan var hon innan händelsen? Inte fan var hon hemma och tog hand om sina barn, de var L som fick ta sönerna fast de inte är hans. Usch vad I utnyttjade L. Om hon hade brytt sig lite mer om sina barn hade man kanske tyckt synd om henne i den här situationen, men när första kommentaren hon slänger ur sig när hon möter ambulanspersonalen som försöker rädda livet på J är ”kul att se dig igen” så är det ju bara skevt. Tycker synd om pojkarna som behöver ha de så..

Exakt och det gör att man blir fundersam när man läser fup om hon ljuger om att hon inte får ha dottern i famnen och mata osv för att det ska låta bättre.
Jag försvarar inte L, allt detta skriker dysfunktionell familj.

Saker jag tycker är anmärkningsvärt är att vissa i tråden inte ser någon konstighet att hon helt plöydligt byter partner i sängen från Lukas till Johan.
Stackars barn att bara helt plötsligt ha olika män som sover med mamman.

Anmärkningsvärt är att biologiska pappan direkt tror mamman kan ha gjort något, barnen tror det osv.
Citera
2023-01-11, 02:35
Medlem
WallabeJoys avatar
Mest anmärkningsvärt är, om pappan har dåligt tålamod och är aggressiv osv finner jag det osannolikt att han första gången han skadar sitt barn tar i så mkt att barnet sedan avlider.
Det finns inga andra skador, inga blåmärken som tyder på att man hållit och skakat ett barn. Detta gäller ju även om mamman hållit och skakat barnet.
Jag finner det så märkligt att barnet har skador i ögonen som tyder på skakningsvåld men inga andra skador pekar på det.

Någon som har en teori? Av de filar jag löst med skakningsvåld har det oftast varit flera typer av skador.

Samt om han skakade henne, när kan han ha gjort det. Innan brorsan vaknar? Efter brorsan vakna men innan han går upp och säger till om att han ska sova? Där verkar ju en timma gått innan han larmar vid 5.

Hundstoryn köper jag inte, sängen är inte så stökig. En annan sak är, tror det är ngt av barnen som säger att hunden alltid springer ut från rummet när dörr öppnas. Varför skulle han o. Han bara ska öppna sovrumsdörren och halvdant på trappavsatsen säga till honom att sova att stänga dörren till sovrummet först.

Måste säga att jag tycker fupen är tunn. Väcker många frågor de inte finns svar på.

Någon sover vad mamman gör idag? Får hon träffa sina söner? Har hon någon ny man?
Citera
2023-01-11, 02:46
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
För att jag inte går på att andra har "åsikter".
Jag läser vad som finns i förundersökningen och där framgår det av Lukas egna ord hur han manipulerar och ljuger.
Det är något fel i huvudet på den.

Vad är det som är så mycket lögn? Ser faktiskt inte det.
Sen Örja båda föräldrarna helt oförmögna men jag upplever han gör så gott han kan.
Han gör allt för att vardagen ska fungera. Oavsett om hon inte vill vara hemma pga av att L är där anser inte jag att det är sunt att man sover borta 9 dygn av de senaste 14-20 dagarna.
Speciellt inte med en sådan liten bebis.
Modersinstinkten och omvårdnad känslorna borde kicka in.

Att hon plötligt säger hon vill vara föräldraledig upplever jag som en efterhandskonstruktion.
Jag tror inte hon var jättenöjd över sin livssituation.
Hennes första känsla var ju en abort men behöll för Lukas blev så glad, men inte ens några månader senare kan hon hålla sig från sitt ex. För hon känner sig inte klar.

Det är ju uppenbart att hade inte hon blivit gravid hade det aldrig hållit mellan dem.
Nu blir det någon konstig relation där han basar hemma och fixar och hon kan både äta kakan och ha den kvar osv.

Och varför skulle Lukas vilja döda sitt barn han längtar och som verkar vara det han lever för. Vad slog slint…
Otroligt tragiskt allt ihop. Och ett litet barn fick sätta livet till.
Citera
2023-01-11, 02:50
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
OM han duschade menar du.
För han vet ju inte riktigt.
Han vet inte ens om hon tog i barnet.
Han bör nog reda ut vilken version han ska hålla sig till.

Det är mer vanligt att om man talar sanning att man inte har koll händelser som är banala och inte uppfattas som relevanta när de sker.

Pappan säger ju att han tror han duschade i två förhör.

Mamman minns inte säger hon, men ändå helt säker hon inte träffade barnet.
Hon vill stanna så kort tid som möjligt men säger sig duscha.

Återigen, förundersökningen är usel. Ord mot ord mer eller mindre mellan mamman och pappan.
Citera
2023-01-11, 02:55
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Har tidigare varit inne på att det kanske är mamman.
Men läste FUP en andra gång nyss och en tanke som slog mig bland alla snapchat meddelande är ju att den 24 så skriver L ju att J är hungrig men vägrar äta och att hon vägrar äta och sova, bara ska bråka kort därefter.
Att just matvägra är ju ett tecken på SBS och att barnet är irriterat.
Där skriver ju mamman faktiskt att något kanske är fel.
Jag läste en massa artiklar om SBS, att vägra äta är ju en av dom milda symtomen på att något inte står rätt till.
Att symtomen sen kan komma efter 4-6 timmar? Det är så luddigt.
Dessutom bryr hon sig ju om flickan enligt många meddelande på Snapchat.

Läste också noga igenom alla förhör.
L hävdar ju hela tiden att det är hundens fel.
Han ogillade ju den rätt mycket.
Han ändrar heller inte historien allt för mycket, som i sin tur jag läst på ett par ställen att lögnare inte gör.
Jag kan ha fel på den punkten.

Ärligt så tror jag han gjorde det.
Dels för att han var helt sönderstressad men också kanske pg.a I's kontakt med V.
Jag hade fel och trodde det var mamman.
Så nu kryper jag tillbaka under min sten.

Adjö.

Ja det är klurigt, jag velar och hans story med hunden är knepig. Men han pratar så mkt om att det är han och dottern. Han berlocks om hjälp med stöd på BVC.
Jag tror inte ett barn dör direkt första ggn och jag tänker han borde fått sådan ångest om han skadat barnet.
Han har ju stor empati och tänker på syskonen.

Kan någon av syskonen skakat barnet? Tex V för att läget är som det är hemma och sen dra valser för sin biologiska pappa. OBS ren spekulation nu.

För jag tycker inte riktigt storyn att L gjort det av ilska håller.
Citera
2023-01-11, 02:58
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Mest anmärkningsvärt är, om pappan har dåligt tålamod och är aggressiv osv finner jag det osannolikt att han första gången han skadar sitt barn tar i så mkt att barnet sedan avlider.
Det finns inga andra skador, inga blåmärken som tyder på att man hållit och skakat ett barn. Detta gäller ju även om mamman hållit och skakat barnet.
Jag finner det så märkligt att barnet har skador i ögonen som tyder på skakningsvåld men inga andra skador pekar på det.

Någon som har en teori? Av de filar jag löst med skakningsvåld har det oftast varit flera typer av skador.

Samt om han skakade henne, när kan han ha gjort det. Innan brorsan vaknar? Efter brorsan vakna men innan han går upp och säger till om att han ska sova? Där verkar ju en timma gått innan han larmar vid 5.

Hundstoryn köper jag inte, sängen är inte så stökig. En annan sak är, tror det är ngt av barnen som säger att hunden alltid springer ut från rummet när dörr öppnas. Varför skulle han o. Han bara ska öppna sovrumsdörren och halvdant på trappavsatsen säga till honom att sova att stänga dörren till sovrummet först.

Måste säga att jag tycker fupen är tunn. Väcker många frågor de inte finns svar på.

Någon sover vad mamman gör idag? Får hon träffa sina söner? Har hon någon ny man?

Men det är ju inte bara ögonen som tyder på skakvåld? Det är ju hela hjärnan också? Har plöjt igenom FUPen och måste säga att jag mår väldigt illa av att läsa hur I behandlar sina barn och sin omgivning. Vilken fruktansvärd människa rakt igenom!!! Hon måste ju ha någon empatistörning. Hur kan män vilja ta i henne med tång när de märker hur störd och empatilös hon är? Hoppas hon fråntas vårdnaden om sina barn.
Jag har förut i tråden uppmanat folk att sluta prata illa om I men jag ber om ursäkt för det. Dock har hon inte dödat sitt barn

Detta betyder inte att jag på något sätt försvarar L, nej fy fan! Han har skakat ihjäl lilla J. Spelar ingen jävla roll hur jobbigt han hade det. Det finns en spärr men som tydligen L saknar. Fy fan vad vidriga människor båda två
Senast redigerad av Kellywoman 2023-01-11 kl. 03:19.
Citera
2023-01-11, 03:19
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men det är ju inte bara ögonen som tyder på skakvåld? Det är ju hela hjärnan också? Har plöjt igenom FUPen och måste säga att jag mår väldigt illa av att läsa hur I behandlar sina barn och sin omgivning. Vilken fruktansvärd människa rakt igenom!!! Hon måste ju ha någon empatistörning. Hur kan män vilja ta i henne med tång när de märker hur störd och empatilös hon är?
Jag har förut i tråden uppmanat folk att sluta prata illa om I men jag ber om ursäkt för det. Dock har hon inte dödat sitt barn

Detta betyder inte att jag på något sätt försvarar L, nej fy fan! Han har skakat ihjäl lilla J. Spelar ingen jävla roll hur jobbigt han hade det. Det finns en spärr men som tydligen L saknar. Fy fan vad vidriga människor båda två

Ja hjärnan fanns det också blödning i, dock bara färsk.

Ja sjuk situation. Riktigt WT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in