• 1
  • 2
2022-07-25, 16:32
Medlem
indianhejs avatar
Fick information från banken att jag har till nästa månad att fylla i kundkännedom. Trodde det skulle ta några sekunder; Men jisses vad frågor.

De ville veta om jag tänker ta ut eller sätta in kontanter 2023. Vad jag tänker använda dessa sedlar till.
De vill veta om jag kommer göra överföring till annan bank 2023 och vilka belopp.
Etc etc etc etc

Det går snart inte bo kvar i detta land. Varför ska vi vanliga Svenssons punktmarkeras????
Citera
2022-07-25, 16:34
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Svenskarna har ju röstat på partier som vill rädda bankerna gång på gång när de kursar, och sen ge dem utökade befogenheter att övervaka svenskarna. Mig veterligt är det bara V som över huvud taget har kritiserat bankernas agerande. SD, S och M vill bevara/förstärka bankernas inflytande.
Citera
2022-07-25, 16:39
Medlem
Autismpowers avatar
Det är dags att kämpa för bankreform!
Citera
2022-07-25, 16:39
Medlem
swebarbs avatar
konstiga frågor, hur ska man veta vad man i framtiden kommer göra, ska man bli synsk också ? dom är väl rädda folk ska springa en dag till automaterna för att ta ut dom värdelösa fiat sedlarna

är ni smarta så tar ni ut lite kontanter och håller dom hemma en dag kommer det bli stopp för att ta ut pengar när krisen väl kommer så det skadar inte ha lite hemma o hålla käft om det.
Citera
2022-07-25, 16:50
Medlem
MrMadoffs avatar
Folket borde starta egen valuta och bank som enbart är till för folket ej för eliten.
Citera
2022-07-25, 16:54
Medlem
Gabriel Knights avatar
Här har vi anledningen till att tyskar och andra från utlandet bara vill handla med kontanter och har de mesta pengarna hemma. Vi är det enda landet som i princip vägrar hantera kontanter och det är bankernas fel
Senast redigerad av Gabriel Knight 2022-07-25 kl. 16:58.
Citera
2022-07-25, 16:56
Medlem
mikaelss avatar
Lagen om penningtvätt och terroristfinansiering, som ligger bakom frågorna, är en EU-lag.
Citera
2022-07-25, 17:07
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Folket borde starta egen valuta och bank som enbart är till för folket ej för eliten.

eliten har ju planer att införa digital valuta, men ja folket borde göra revolt och inte tvärtom.

bankerna är jävla kräk som skiter i svenska folket glöm inte det
Senast redigerad av swebarb 2022-07-25 kl. 17:15.
Citera
2022-07-25, 17:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Lagen om penningtvätt och terroristfinansiering, som ligger bakom frågorna, är en EU-lag.

Dock är det bara en ursäkt. Bankerna ställer ofta mer frågor än nödvändigt.

Verkar också satts i system med att vissa banker använder sig av det här för att bli av med kunder man inte vill ha. Bombardera med frågor sedan stänga konton under den här lagens täckmantel.
Citera
2022-07-25, 17:11
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Fick information från banken att jag har till nästa månad att fylla i kundkännedom. Trodde det skulle ta några sekunder; Men jisses vad frågor.

De ville veta om jag tänker ta ut eller sätta in kontanter 2023. Vad jag tänker använda dessa sedlar till.
De vill veta om jag kommer göra överföring till annan bank 2023 och vilka belopp.
Etc etc etc etc

Det går snart inte bo kvar i detta land. Varför ska vi vanliga Svenssons punktmarkeras????
Klicka såhär: 1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5. Mycket konsekvent.

Låser de kontot någon gång så ... då är systemet kört och du är gängstalkad.
Citera
2022-07-25, 17:14
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Dock är det bara en ursäkt. Bankerna ställer ofta mer frågor än nödvändigt.

Verkar också satts i system med att vissa banker använder sig av det här för att bli av med kunder man inte vill ha. Bombardera med frågor sedan stänga konton under den här lagens täckmantel.

Så är det naturligtvis. Det är samma som skitsnacket om att flyktingkonventionen "tvingar" Sverige att ta emot alla negrer och araber. I verkligheten är högst 9% av alla som kommer hit flyktingar enligt konventionen.
Citera
2022-07-25, 17:15
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Här kommer då paragrafryttarens bästa vän in. JA MEN INGA ANDRA LÄNDER HAR ÖVERTOLKAT SYSTEMET SOM SVERIGE. HÄR JAGAR MAN SVENSSONS HUNDRALAPPAR
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in