• 1
  • 2
2022-07-25, 00:08
Medlem
Hej, inte bästa forum att ställa denna frågan på kanske. Men jag hade bara velat höra era tankar och funderingar kring om ni hade sett/varit i situationen där en fotbollspelare som spelar fotboll på fritiden har ärr på armarna? Hade ni tänkt något extra? Menar på sommaren/ tidig höst och sen vår är de oftast varmt eller de börja bli varmare vilket gör att på matcher och liknande kan man inte spela med en långärmad under t-shirten, vad hade ni gjort? Jätte tacksam för alla svar, funderingar och tankar
Citera
2022-07-25, 00:14
Medlem
Finns långärmade fotbollströjor/tshirt.
Så förstår inte varför du skulle bära en kortärmad t-shirt under det eller på.
Citera
2022-07-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Finns långärmade fotbollströjor/tshirt.
Så förstår inte varför du skulle bära en kortärmad t-shirt under det eller på.

Ja men menar mer att de är runt 25-30 grader så vill man helst inte spela i en långärmad träningströja utan helst spela i en t-shirt. De va mer de jag syftade på🤷🏼‍♀️
Citera
2022-07-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams2218
Ja men menar mer att de är runt 25-30 grader så vill man helst inte spela i en långärmad träningströja utan helst spela i en t-shirt. De va mer de jag syftade på🤷🏼‍♀️

Du vet om att det finns t-shirt som är långärmade? Du märker ingen skillnad på värmen jämfört mot en kortärmad.

Eller du kanske tror att alla långärmade tröjor är gjorda för -10*?
Citera
2022-07-25, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Du vet om att det finns t-shirt som är långärmade? Du märker ingen skillnad på värmen jämfört mot en kortärmad.

Eller du kanske tror att alla långärmade tröjor är gjorda för -10*?

Oj nej, tack, vart kan man hitta en sån då? Du får gärna länka
Citera
2022-07-25, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams2218
Oj nej, tack, vart kan man hitta en sån då? Du får gärna länka

Jag känner inte för att börja leta fram sådant, finns massor om du prövat googla.
Kan ge ett bättre förslag dock. Du besöker sportbutikerna i närheten så får du klämma och känna på materialet samtidigt. Dom flesta har hemma det du söker. För det är väldigt populärt bland dom flesta sportutövarna långärmade tshirts.
Citera
2022-07-25, 00:37
Medlem
Ingen bryr sig om dina ärr. De faktum att du har en långärmad tröja i denna värmen kommer istället få folk att skaka på huvudet. Även om någon skulle stirra på dina ärr så är det ingenting du kan göra åt saken. Det är din kropp och ju snabbare du inser att andras åsikter inte spelar någon roll så kommer du må mycket bättre.
Citera
2022-07-25, 00:38
Medlem
Laureths avatar
Ja ärr är iögonfallande och något man antagligen reflekterar över när man ser det.
Borde inte göra någon skillnad för fotbollsspelandet.
Citera
2022-07-25, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Ingen bryr sig om dina ärr. De faktum att du har en långärmad tröja i denna värmen kommer istället få folk att skaka på huvudet. Även om någon skulle stirra på dina ärr så är det ingenting du kan göra åt saken. Det är din kropp och ju snabbare du inser att andras åsikter inte spelar någon roll så kommer du må mycket bättre.

Tack, väldigt bra/fint skrivet, tack
Citera
2022-07-25, 00:56
Medlem
321js avatar
En del personer kommer att fråga eller titta, enklast är att berätta om det.
Senast redigerad av 321j 2022-07-25 kl. 01:00.
Citera
2022-07-25, 01:01
Medlem
F.Hansens avatar
Är det någon som bryr sig eller?
Citera
2022-07-25, 01:03
Medlem
Rxds avatar
Jag har själv skurit mig själv en del när jag varit deprimerad, (who am I kidding, är kroniskt deprimerad) gjorde det dock på låret så det är inget som brukar synas. Men det är inget jag skäms över. Jag är vem jag är och jag har sedan länge tröttnat på att låta andra påverka mig till att må dåligt. Alla kommer inte att tycka om mig ändå, oavsett vad jag gör. Tro mig jag har testat, men det fungerar inte att leva på det sättet. Om någon dömmer mig för att jag haft ett självskadebeteende så är jag inte intresserad av att inleda någon relation med personen ifråga ändå.

Hur stora är ärren, och hur många är dom (om du känner dig bekväm med att dela det) Ofta brukar ärr blekna och tillslut brukar dom inte bli synliga för någon annan än dig själv. Det är dessutom normalt att man har lite ärr här och där som man fått allt efter som man levt. I barndomen får nästan alla några ärr, så det är inte säkert att folks första tanke är att det är självförvållat.

Man kan dessutom beställa tid för att behandla ärr med laser för att få dom att blekna, och det finns produkter på apoteket som man kan smörja in sig med i några månader, som sägs göra ärren mindre synliga. Men kan inte uttala mig om huruvida det fungerar då jag inte testat.

Om du gillar tatueringar så kan du även tatuera över ärren. Det är en relativt vanlig lösning och om det görs rätt brukar ärren inte synas överhuvudtaget.
Senast redigerad av Rxd 2022-07-25 kl. 01:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in